Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

"Lief Dagboek"

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: "Lief Dagboek"
    Posted: 29 Oktober 2018 om 11:43
Wie heeft er gisteravond naar de eerste aflevering gekeken van "Lief Dagboek"? Ik heb daarnet gekeken terwijl de vloer in de badkamer moest drogen.

Ik heb in een deuk gelegen!

Hadden jullie vroeger een dagboek waar je je zieleroerselen in opschreef? Ik niet. Er is door mijn moeder wel een poging geweest om mij zover te krijgen, maar dat kwam toen niet uit de verf. Ik kreeg een dagboek met een slotje erop, maar daar kwamen meer schematische mededelingen in te staan omdat dat van me verwacht werd. Veel later ben ik wel meditatieve bevindingen gaan opschrijven.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2018 om 12:29
Wij hebben ook zitten kijken. Leuk programma.

Ik had geen dagboek, omdat mijn moeder niet wist wat het woord privacy betekent. Zelfs mijn post werd door haar open gemaakt en gelezen
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2018 om 13:07
Mijn dagboek ging voornamelijk over The Beatles en de katten. Ik denk niet dat het interessant genoeg was voor mijn moeder. Het was wel handig dat we eenhoog woonden en mijn kamer driehoog was, er zaten buren tussen. Mijn moeder was te lui om de trappen op te gaan, schoonhouden deden mijn zussen en ik, sporadisch.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2018 om 14:05
Nee een dagboek had ik niet .

Wel een schoolagenda vol met zielenroerselen .
Wij hadden een eigen uitgave van een schoolagenda ,de agenda's die je in de winkel kon kopen bevatten teveel "kwaads "denk ik .
Je was dus verplicht de agenda die de school uitgaf te gebruiken .

Wel een "Poesie " album . Ik denk dat ik het nog wel ergens heb liggen bij de oude kinderboeken .


Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2018 om 14:17
Ik heb ooit wel eens poging gedaan om een dagboek bij te houden.
Maar ik vond het al snel onzin.
De dingen die ik opschreef wist ik al en waarom zou ik aan mezelf schrijven over dingen die ik wel wist?
Zieleroerselen over jongens of geheimen  had ik niet.
Tenminste niet dat ik het de moeite waard vond om er over te schrijven.
Misschien was ik te oppervlakkig. (of juist te diep gaand, want ik dacht wel over veel dingen na)
Een 'poesie' had ik wel, maar ook daar was ik erg slordig mee.

Ik heb in mijn jeugd ook nooit een hartsvriendin gehad waar ik van alles mee deelde.
Best eenzaam dus en dan zou je juist behoefte kunnen hebben aan de dagboek.

Ik heb het ook gezien, maar het deed me niet zo veel.
Ben in ieder geval niet nieuwsgierig naar meer.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2018 om 15:00
Niet gezien maar wie weet ga ik wel terug kijken...
Wel dagboeken bijgehouden van vakanties maar niet het dagelijkse leven...
Die structuur had ik toen niet en nu ben ik bang nog steeds niet...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2018 om 10:36
Het nieuwe van het dagboek was er snel af en later las ik terug dat ik ontstemd was geweest omdat mijn broer een groter stuk taart had
gekregen en toen dacht ik pfrrr. De zielenroerselen van een 8-jarige, de grootte van je stuk taart.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2018 om 11:44
Ja, maar dat stuk taart stond misschien voor algehele voortrekkerij. Mijn kinderen deelden alles eerlijk en hadden geen scheve ogen, maar voor een logé heb ik wel eens de porties chips gewogen op de keukenweegschaal. Zo'n jongen die bij het inschenken van frisdrank al een glas aanwees dat voor hem was. Oke, pak maar, zei ik dan, en schonk de andere twee nog even voller.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2018 om 13:14
Goed bedacht Machtelt .

Ik hield er een heel verhaal bij als er een de grootste pakte en een ander daar commentaar op had .
Zo van : " welke had jij dan gepakt als je als eerste had mogen kiezen ?
De kleinste werd dan natuurlijk aangewezen .

Dus dan had jij de kleinste gepakt ,welke heb je dan nu ?
De kleinste ,nou wat zit je dan te zeuren ,dan heb je toch precies degene die gepakt zou hebben .
Er zijn ooit wel eens taartsnijders te koop geweest en misschien nu nog wel ,met precies gelijke stukken .

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2018 om 08:42
Nooit gehad, vond het maar gezeur. Ik heb wel jaren in een agenda opgeschreven wat ik op een dag gedaan had of wie ontmoet had. Speldde er ook een lapje van het stof in waar ik iets van genaaid had. Eigenlijk vind ik het jammer dat ik het niet meer doe. Is vaak handig om op te zoeken wanneer wat wanneer geweest is.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2018 om 10:25
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Nooit gehad, vond het maar gezeur. Ik heb wel jaren in een agenda opgeschreven wat ik op een dag gedaan had of wie ontmoet had. Speldde er ook een lapje van het stof in waar ik iets van genaaid had. Eigenlijk vind ik het jammer dat ik het niet meer doe. Is vaak handig om op te zoeken wanneer wat wanneer geweest is.


Heb je die agenda's nog?

Zou heel leuk zijn om die weer een door te kijken.
Er komen dan zoveel onverwachte herinneringen boven drijven. Juist door die lapjes stof.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2018 om 12:49
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Nooit gehad, vond het maar gezeur. Ik heb wel jaren in een agenda opgeschreven wat ik op een dag gedaan had of wie ontmoet had. Speldde er ook een lapje van het stof in waar ik iets van genaaid had. Eigenlijk vind ik het jammer dat ik het niet meer doe. Is vaak handig om op te zoeken wanneer wat wanneer geweest is.


misschien word het tijd om het weer op te pakken dat schrijven in een agenda
 
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2018 om 15:17
Het programma heb ik niet gezien. Wel een tijd een dagboek bijgehouden, ik denk van ca. mijn twaalfde tot veertiende jaar. Leuk detail: toen we 12 jaar waren, gingen we met andere meiden uit de brugklas naar dansles (stijldansen)… Naast de lessen waren er ook gewone avonden 'vrij dansen', wel allemaal in stijl hoor... Mijn vriendin had een neef, die was er ook, en ging voor ons tafeltje iets te drinken halen. Hij kwam terug van de bar, dienblad in zijn handen, aantal glaasjes drinken erop, en toen knalde er een dansend paartje tegen hem aan. Was natuurlijk hilarisch op dat moment, dus een leuke belevenis om in mijn dagboek te schrijven. Toen ik 19 was, ben ik hem opnieuw tegen het lijf gelopen (hij woonde in de straat waar mijn ouders ook naartoe waren verhuisd), op ons 20ste hebben we verkering gekregen, op ons 30ste zijn we getrouwd, en dat was in september jl. 25 jaar geleden (ik ben nu 55). Ik moet het dagboek nog ergens op zolder in een doos hebben, dus wordt tijd dat ik het eens ga opzoeken denk ik. 
Een paar jaar geleden ben ik opnieuw begonnen met een 'dagboek', maar wel in wat andere vorm, digitaal, en niet uit mezelf geschreven, maar vanuit de ogen van mijn hond die we toen als pup kregen en die ontzettend veel kattenkwaad uithaalde. Veel foto's erbij (van kapotgescheurde theedoeken, afgekloven pennen, een vernielde USB-stick, samen met de kat, en ga zo maar verder); vaak van momenten waarop ik me groen en geel ergerde aan hem, maar waar ik nu om moet lachen als ik het terugzie en lees...

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2018 om 15:47
Oh dat is leuk dat je juist dat moment nog ergens hebt juffie...
En ook de momenten van je hond geweldig om bij te houden wat hij nu weer voor baldadigs had gedaan...
Toen ik mijn man net leerde kennen heb ik brieven en nog meer brieven aan hem geschreven...
Weet niet of hij die nog ergens heeft liggen...
Wat ik nog wel heb is de kaart die hij toen we nog niet zo lang samen waren heeft geschreven...
En iedere keer als hij hem ziet zegt hij met de lach in zijn ogen dat ik toch ooit zo stom ben geweest om al die lieve dingen voor je op papier te zetten...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2018 om 16:17
Oh... wat een leuk en romantisch verhaal, Handwerkjuffie!

Volgens mijn man zijn dagboeken iets voor meisjes. Ook op het programma waren het dams die uit hun dagboeken voorlazen, terwijl de heren juist met liefdesbrieven op de proppen kwamen.

Mijn man stuurde in de tijd van onze verkering altijd een kaarsje mee in de enveloppe; zo'n klein verjaardagskaarsje voor op een taart.   
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2018 om 09:31
Natuurlijk heb ik die agenda's nog La-otse. Ik kijk er regelmatig in als ik wil weten wanneer iets ook alweer was.
Ik heb mij al heel vaak voorgenomen om weer te beginnen, heb ook vaak een poging gedaan, maar vergeet steeds er in te schrijven.
Dan moet ik weer een nadenken wat ik ook alweer verleden week gedaan heb. Dan gooi ik de handdoek weer in de ring.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns