|
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
caelum ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1139 |
![]() Posted: 23 Juli 2009 om 23:00 |
Is er hier misschien iemand met een patroon van een lief gehaakt babyjurkje, het liefst een Nederlands patroontje en het mag best popperig zijn, liefst een klein maatje, maat 50/56 of iets dergelijks, wel met haaknaald 2,5 of 3 of groter.. Veel liefs! |
|
![]() |
|
inge.v ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2268 |
![]() |
Heb er net eentje gemaild. Hopelijk kan je er iets mee doen. Zal straks nog wel verder zoeken.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
caelum ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1139 |
![]() |
Hoi Inge, ik heb hem niet binnen gekregen! Heb je hem wel verstuurt naar caelum@telfort.nl |
|
![]() |
|
inge.v ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2268 |
![]() |
Heb net nog een poging gedaan om door te mailen. Hoop dat het ditmaal gelukt is.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() |
Ik heb geen patroon, maar wil alleen even zeggen dat maat 50-56 maar heel kort past. Als je wilt dat het babietje er er een poosje plezier van heeft zou je mss beter voor maat 62 kunnen kiezen. Het is zo zonde van al je werk als het na een paar weekjes al niet meer past.
|
|
![]() |
|
Eeyore82 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
![]() |
Ik zou ook minstens maatje 62 doen, mijn dochtertje paste de eerste week al niet meer in 50/56, ze was 3845g (dus wel redelijk groot maar niet extreem).
Op drops staan er trouwens ook een paar(nl) en op ravelry, maar dat is engels. Ook hier zijn een aantal te vinden in het engels http://www.crochetpatterncentral.com/directory/baby_clothing .php Groetjes Marije |
|
![]() |
|
![]() |
http://www.freepatterns.com/
staan er ook leuke |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt allemaal, maar het is niet voor een baby hoor! |
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() |
Oeps, misverstandje. ![]() |
|
![]() |
|
Meia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
![]() |
Misschien is het wel voor een beer
![]() ![]() |
|
All you need is love.
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Beren zijn te dik voor poppenkleertjes, die hebben eigen patronen nodig. Ik heb zelf ook een meisjesbabypop van 50 cm, dus die bestaan.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
Het is voor een babypopje. Ze is niet zo groot, maar ik ga het ook haken met erg dun garen en haaknaald 1,00 of 1,25. Dus daarom dacht ik dan pak ik gewoon een patroon voor een normale baby en haak het met dunner garen en kleinere haaknaald etc.. :-) Misschien heeft één van jullie suggesties of ideeen, creatieve dames? |
|
![]() |
|
Eeyore82 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
![]() |
![]() ![]() ![]() Ik heb helaas geen nederladse haakpatronen voor een jurkje voor je, maar ik zal het voor je in de gaten houden. Groetjes Marije |
|
![]() |
|
![]() |
hahaha, nee gelukkig is dat niet het geval :-) maar ik waardeer het erg dat je/jullie meedenken, want stel je voor dat het wel het geval zou zijn dan zou dat knap balen zijn!!
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Kun je filethaken? Ik heb een oud Pingouinboekje met een doopjurk, mutsje, kussen en dekbedje, allemaal gehaakt met fil d'écosse met haaknaald 1,75. Op een roze ondergrond vastgenaaid. Er zijn bloemetjes en vogeltjes in verwerkt. Er staat geen maat bij, maar ik ga er van uit dat het de kleinste babymaat is. Het lijkt me een vijfjarenplan, maar er is geen haast bij, toch.
Ook heb ik een doopjurk in poppenmaat 32-38 cm, die ik zelf al eens heb aangepast voor de Nenuco pop, 42 cm. Met mutsje, in pen 2,5. Ik kan het wel laten scannen, maar er is erg veel voetbal op de tv, dus dat moet er dan zo eens tussendoor. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Ik heb wat oude boekjes doorgekeken,helaas ,alles is breien.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hoi Magtelt! Filethaken kan ik niet helaas. Het doopjurkje voor 32-38 cm lijkt me wel erg leuk! :-) Ik zal straks of morgen eens ene foto maken van het blote popje. Liefs |
|
![]() |
|
![]() |
Zodra Ton weer even vrij is van voetbal, zal ik hem aan de scanner zetten. Wat je nog niet kunt, kun je leren, ik dacht dat ik ook niet kon filethaken, maar ik heb toch een paar tassen met ingehaakte vlinders gemaakt. Het zijn allemaal hokjes van een stokje met een losse, of twee stokjes, dus een gevuld gaatje. Zo ontstaat het patroon.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
Hmnn!! Zo klinkt het wel veel simpeler, maar vind het resultaat altijd zo verbluffend eruit zien dat ik er haast niet aan durf te beginnen, hahaha. :-) Misschien eerst eens iets makkelijks proberen. Kan je dat eigenlijk met allerlei soorten garen of...?
|
|
![]() |
|
corine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3518 |
![]() |
Magteld ik ben gek van vinders mag ik dan aub ook een patroontje tzt |
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |