lockmachine |
Reageer ![]() |
Autheur | |
nicolefenne ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 12 November 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 November 2011 om 12:51 |
hoi, ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik deze vraag moet plaatsen... maar als ik mijn lockmachine inrijg 100% zeker op de juiste manier, pakt ie mijn linker naald draad niet meer... die blijft gewoon los zeg maar en rijgt niet mee met de andere draden...
herkent iemand dit en waar zou dat aan kunnen liggen? ik heb gister avond jeans gelockt, met weinig succes...hij stijgerde bijna en mijn naalden zijn beide doormidden gebroken en sindsdien rijgt ie dus de linker naalddraad niet meer mee..
iemand tips?? alvast bedankt.. groetjes nicole
|
|
![]() |
|
neeltje ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 11 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Misschien is dit niet door jezelf op te lossen, en kan je
de machine beter even na laten kijken. Het lijkt erop dat er iets met de geleiders van de spanning is. En dat is niet zomaar verholpen. Groetjes neeltje |
|
![]() |
|
nicolefenne ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 12 November 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4 |
ok...bedankt!! zal ik m maar eens wegbrengen... |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14112 |
Vermoedelijk was het stof te dik. Heb ik ook een keer gehad. Machine uitstoffen en een druppeltje olie wil nog wel eens helpen, maar vermoedelijk moet hij naar de dokter. Groetjes, Lida
|
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Ik ben naaister in hart en nieren maar met die machiene lig ik altijd overhoop ik heb 1 regel en dat geld voor alle naaimachines: als je machien het niet doet haal alle garen eraf en je spoel eruit , stofvrij maken en olie erin als dat mag. opnieuw inspannen en met de gewone naaimachien een nieuwe naald. De lock inrijgen destnoods met je boekje Ik moet zeggen als je rustig gaat zitten lukt dat eigenlijk altijd |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
jootje ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 02 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 59 |
Zitten je naalden er goed in? En inderdaad het ritueel van Corrie werkt bij mij ook meestal het beste! |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14112 |
Inderdaad Corry, zo doe ik het ook. Maar bij dat euvel destijds met mijn lock werkte het niet. Ik had van babyrib ongeveer 15 m gelockt en daarna gerimpeld, aan het desbetreffende jurkje genaaid en de naden afgelockt. Kun je je de dikte en het stof dat er ontstond voorstellen. Het was een ravage in mijn naaikamer. Toen moest de dokter er aan te pas komen. Het schijnt dat ik alles ontzet had. Slim, slim!!! Als ik van te voren alles geweten had, had ik dat jurkje niet gemaakt. Groetjes, Lida |
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
had je de stof beter eerst afgelockt en daarna gerimpeld
![]() |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
@ Corrie. Achteraf ja natuurlijk, maar ik wilde dat gerimpelde stuk natuurlijk ook nog een keertje mooi plat hebben. Het is allemaal gelukt, met wat!!! gemopper. Ik denk dat het gewoon een combinatie van factoren was dat mijn lock toen kuren ging vertonen. Groetjes, Lida |
|
![]() |
|
dat heb ik dus tot 6 keer toe gedaan...incl. de dag erna toen ik helemaal afgekoeld was.. geen effect... heb vandaag mijn naai juf gevraagd van de modevakschool en zij zei dat ik de naalden die ik vervangen heb nog een keer uit moest halen en overnieuw inzetten.. ook zei ze dat t mes versleten kon zijn omdat ie zo steigerde met dikkere stof, maar lock is nog geen jaar oud en nog niet enorm vaak gebruikt omdat ik veel in mn lessen doe..
ga alle tips overnieuw uitproberen en zal zien wat het resultaat gaat zijn.. weggebracht heb ik m gauw.. bedankt iedereen voor het meedenken, ga ermee aan de slag! |
|
![]() |
|
SUCCES
![]() |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Heb je wel op alle klossen hetzelfde garen zitten, dat was bij mij namelijk het geval, waardoor de machine het niet meer deed. Ik vindt het trouwens een vreselijk apparaat om in te rijgen en om mee te werken trouwens ook, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik heb altijd ruzie met het ding.
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
aals hij eenmaal goed in geregen is gaat het prima maar dat moet je echt doen als je goed in je vel zit is mijn ervaring
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |