Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

lodger / wikkeldeken patroon

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
jippies1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Maart 2008
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jippies1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: lodger / wikkeldeken patroon
    Posted: 07 Maart 2008 om 16:31

hoi,

wie kan mij helpen aan een patroon van een lodger wikkeldoek. zou er graag zelf eens een maken.

bedankt vast!

Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moeder van Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 16:45

Hoi Jippies1, het is hier min of meer gebruikelijk dat je je eigen even voorsteld. Dan weten we met wie we te doen hebben en dat is net even iets persoonlijker...

Wat is een lodger??

~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 19:46
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord.
Groetjes Teunie
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 20:16

Volgens mij, is het omslagdoek  voor een baby.

zo leren we nog eens wat

Ik had er ook nog nooit van gehoord.

 

 

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
jippies1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Maart 2008
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jippies1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 20:25
owwww sorry debby, ik wist niet dat dit noodzakelijk was....
zal me kort voorstellen dan. ben moeder van bijna 3 en ben een groentje achter de naaimachine, maar heb wel veel ideeen. nu nog uitvoeren dus.

bedankt voor jullie reaties.

zie onderstaande link om een idee the krijgen wat ik bedoel.
http://www.lodger.com/product.asp?product_id=3

ben benieuwd of er nog dames (...of enkele heren ?) zijn die me wel kunnen helpen


Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer T Looman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 21:20
Hallo Jippies 1 welkom op dit forum
groetjes Thea
Back to Top
jippies1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Maart 2008
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jippies1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 21:32
dankjewel thea!
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dikky Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 21:42

Jippies 1,

Welkom op dit forum. Ben een leek achter de naaimachine dus kan je helaas niet verder helpen.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
marjolein24 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 15 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein24 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 21:49
Oei, die Lodgers zijn heerlijk .... heb er hier nog eentje liggen van mijn jongste dochtertje (nu bijna 4...).... heerlijk dik en zachte fleece. Moet toch eenvoudig te maken zijn?
Marjolein
Back to Top
Hetteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 November 2007
Locatie: Uithuizen
Status: Offline
Points: 3767
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hetteke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 21:49

Hoi Jippies 1

Welkom op dit leuke en gezellige forum.

Veel plezier hier groetjes Hetty.

Back to Top
claudine View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 September 2005
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 496
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer claudine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 22:51

Hallo,
Als je naar de foto's kijkt kan je ze gewoon in het vierkant maken.
Is het de bedoeling om het ook te doen fronsen aan het hoofdje.
Zoals ze beschrijven kan je in de boord een tunneltje maken en daardoor een koordje steken. Zij verstoppen wel de uiteinden van de koordjes in zakjes. Ook dat kan niet moeilijk zijn denk ik.
groetjes

 

Back to Top
claudine View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 September 2005
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 496
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer claudine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 23:00
Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moeder van Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 23:14

Ik heb wel een naaipatroon van een wikkeldoek, als je daar dan een stukje aanmaakt waar het hoofdje in past... Kan het voor je tekenen ... Voor mij een eitje, ben namelijk (ik zeg het niet snel) erg goed met de naaimachine en al haar attributen...

 

~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
claudine View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 September 2005
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 496
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer claudine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 23:18

Op het forum van Sanchez staat de beschrijving + benodigdheden van een wiikeldeken.
Ga eens kijken.
Weet niet of ik het patroontje mag kopiëren en hier plaatsen.

Back to Top
marjolein24 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 15 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein24 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2008 om 00:09

Het is inderdaad niet moeilijk: een tunneltje rondom een hoek om een ' capuchonnetje' te kunnen maken en wat klitten band op strategische plaatsen om de baby lekker in te wikkelen. Natuurlijk een zakje (speentje?) en leuke kleuren .... en klaar is kees....

Ik beschrijf het heel makkelijk hé! Ik ben lij dat ik hem 'gewoon' gekregen heb voor de geboort hahahaha

Marjolein
Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moeder van Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2008 om 09:02
Originally posted by marjolein24 marjolein24 wrote:

Het is inderdaad niet moeilijk: een tunneltje rondom een hoek om een ' capuchonnetje' te kunnen maken en wat klitten band op strategische plaatsen om de baby lekker in te wikkelen. Natuurlijk een zakje (speentje?) en leuke kleuren .... en klaar is kees....

Ik beschrijf het heel makkelijk hé! Ik ben lij dat ik hem 'gewoon' gekregen heb voor de geboort hahahaha

Klinkt eigenlijk best simpel, ga het ook eens proberen, ik heb nog allerlei kleuren fleece en een aantal zwangere vriendinnen..  Kan (is) een leuk kraamkado

~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2008 om 10:52
Je kunt er één bekijken in een babyzaak en dan een tekening maken van waar de klittenbandjes moeten komen, gewoon een centimeter meenemen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
jippies1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Maart 2008
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jippies1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2008 om 12:33
dankjulliewel weer! zitten goede tips bij.
claudine ik heb even het citaat an de site overgenomen, zie onder. begrijp heel wat tot het stukje van de bies. dan is voor mij niet duidelijk hoever ik deze moet stikken en hoe dat dan verder gaat met het tunneltje ...ja moet nog veel leren...
kan iemand mij helpen. debby misschien??? erg bedankt voor je aanbod trouwens!!
Citaat:
Benodigdheden:
* stof voor de buitenkant, bijv fleece...1.00 x 1.00 mtr

* stof voor binnenkant 1.00 x 1.00 mtr,in een bijpassende contrasterende kleur, bijv. tricot als je een dunnere wrapper wilt of fleece voor een dikkere

* een reep contrasterende stof voor de bies rondom, ongeveer 10 cm breed totaal ongeveer 4.25 mtr lang

* restjes fleece of tricot voor de applicaties mag van alles zijn
dunne stof voor applicaties verstevigen met vlieseline, bij fleece hoeft dat niet

* 1.10 meter koord of ronde elastiek

* 2 koordstoppers

* 3 stukjes klittenband van ongeveer 12 cm

* contrasterende stof voor de bies rondom, ongeveer 10 cm breed totaal ongeveer 4.25 mtr lang

Werkbeschrijving
Knip van buitenstof en ook van de binnenstof een vierkante lap, elk 1.00mtr x 1.00mtr
Knip de applicaties verstevig ze eventueel
Bevestig de applicaties met een dichte zigzagsteek op de buitenstof.
Maak 2 knoopsgaatjes ongeveer halverwege de stof , ongeveer 5 cm links en rechts vanaf de buitenrand van de stof, hier gaat later de elastiek of het koord doorheen voor de bovenkant
Leg nu de binnen en de buitenstof met de verkeerde kanten van de stof tegen elkaar. Naai rondom met een zigzagsteek de twee lappen samen vast.
Naai nu de bies rondom de twee lappen
Maak een tunnel langs de bovenkant bij de 2 knoopsgaten, rijg hier het koord of elastiek doorheen zet de koordstoppers erop en stop het uiteinde in het knoopsgat en stik het uiteinde van het koord goed vast
Naai het klittenband op de hoeken, 1kant van het klittenband op de buitenstof en de andere kant van het klittenband op de binnenstof.


Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moeder van Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2008 om 14:18
Ik wil altijd even helpen hoor geen probleem.  In plaats van een bies knippen kan je ook gewoon baisband (biesband) nemen. Werkt erg makkelijk en is al voorgevouwen. Je hebt het in verschillende afmetingen...Als je fleece neemt hoef je niet te zigzaggen, alleen even rijgen om het niet te laten schuiven...
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
jippies1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Maart 2008
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jippies1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2008 om 20:33
hoi debby,

die tunnel maak ik dan het best door 1,5 cm van de bies te nemen? 
en "stik het uiteinde van het koord goed vast" hoe oet ik dit zien
...pfff ...groentje

groetjes weer!



 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns