Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Lookalikeofficialstreepjesdekenmaareenjaartjelater

 Reageer Reageer Pagina  123 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Lookalikeofficialstreepjesdekenmaareenjaartjelater
    Posted: 25 Januari 2015 om 14:18
In dit topic kun je je vragen stellen en natuurlijk is het leuk om foto's te laten zien van je vorderingen.
 
Iedereen is welkom om mee te doen! Big smile
Het wordt een hele leuke gestreepte deken en iedere week haak je 1 of 2 toeren. Dit is goed te doen als bijproject naast je andere projecten.
 
Als je mee wilt doen, kun je de weekpatronen hier vinden: KLIK~!
 
Succes!!!
 
We zijn nu bezig met week 9!!!

Deelnemers:
-Jips
-Bep
-Pareltje2011
-JannieV
-nldutchy (kinderwagenformaat!)
-Hulten1
-Belia (dat is een vriendin van mij die met mij iedere dinsdagavond naar het breicafé gaat)
-groot koerkamp
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2015 om 14:30
Misschien is dit nog een leuke tip. Ik heb speciaal voor alle bollen wol en de deken een dekbedden/dekenzak bij Zeeman gekocht. Ze zijn er in een aantal maten en ik heb de grootste van 95x45 gekocht in het rose. Deze kost € 2,49 en de kleinere zijn goedkoper.
 
 Je kan het op de foto niet zo goed zien de zak heeft een doorzichtige bovenkant met een rits.




Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2015 om 07:45
Ik had een keuze gemaakt voor 15 verschillende kleuren en heb gisteren een proeflapje gemaakt. Ik vind het veel te bont!!!

Dus ga ik mijn kleurenkeuze herzien in grijs, roomwit en ik denk daarbij een rose tint. Dus heel eenvoudig in 3 tinten.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2015 om 09:07
Ik begin er maandag aan ,dan ga ik nieuwe wolletjes halen ,heb er zin in omdat ik lang niets heb gedaan Big smile
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2015 om 11:08
ik heb hier genoeg kleuren liggen en laat het moment afhangen van de kleurkeuze.

als het een steek is die me na het lezen niet ligt zal het een donkere kleur worden vrees ik.


12.19 u

toch maar al wat kleuren bijeengezocht die ik al zekerst ga gebruiken :



lekker vloekend naargelang welke bijeen worden gezet.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2015 om 16:49
Ach Bep, zolang de wolletjes maar vloeken en wij niet onder het haken LOL
De 1e 2 weken haak je zo weg. De 1e week is een ketting van lossen, 1 toer halve stokjes en dan een toer stokjes.
En de 2e week 3 toeren granny stripes.
 
Het is maar goed dat we nog meer projecten hebben liggen Wink
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2015 om 17:11
Jips of Mageld, jullie zeiden dat je ook een klein dekentje kunt maken maar hoe worden de verhoudingen dan, dan wordt het toch hopelijk geen lange lijs..zou je me willen adviseren hoeveel steken...iets in kinderwagenformaat...het dekentje dan..ik ga denk meedoen alleen al voor de gezelligheid..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2015 om 17:21
Kinderwagenformaat is ongeveer 60 of 70 cm breed, toch? Het hangt een beetje af van hoeveel steken er voor het patroon nodig zijn. En dan stop je als je het een mooi formaat vindt. Ik zou het dan in twee kleuren doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2015 om 17:24
Toppie...maar komen dan alle randjes er in ?
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2015 om 19:29
Ik weet niets van randjes, maar jij bent de baas, toch?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2015 om 21:45
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Toppie...maar komen dan alle randjes er in ?
Vorig jaar was er ook een compleet witte deken - ook heel mooi hoor. Alleen van die wagenwielen of hoe ze heten mogen ben ik
geen fan. Die zijn niet echt rond en dat vind ik er dom uitzien - maar fah wie ben ik.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2015 om 22:11
Nee grapjas Magteld..ik bedoel krijg ik in zo.n kleinere deken dan alle randjes van elke week, als u NU begrijpt wat ik bedoel....of is de mijnes, hoor haar, tzt dan al groot genoeg....
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2015 om 14:11
nldutchy: het officiële formaat van een kinderwagen dekentje is 60x80.
 
Je kunt dan niet alle toeren erin kwijt die per week aangeboden worden. Maar je zou een keus kunnen maken. Met hoeveel tijd moet het af zijn?
Als je het van Royal e/o Saskia wil maken kan ik met mijn deken vergelijken hoeveel steken je nodig hebt.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2015 om 14:17
Kind, het hoeft helemaal niet af. 😻Ik zou alleen voor de gezelligheid meedoen en steken te leren...dus als jij me het aantal steken doorgeeft bedenk ik af en toe wel een list.....op welke naald haak je dat..ik haak tliefst met 1.75 maar die lijkt me hier niet van toepassing ...de kat kijkt er al naar uit hoor 😽 of tgaat tzt in de verkoop als ie lukt...enplus kheb 2 pakketjes Kuidvatwol liggen...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2015 om 15:41
nldutchy, dat zou pas cool zijn, als jij die deken op een haaknaald 1,75 haakt en wij dus op een grotere..

Ik denk dat als jij die deken dus met jouw geliefkoosde haaknaald haakt, dat je dan het formaat van een kinderwagendekentje krijgt (misschien ietske groter)
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2015 om 18:26
En dat hij dan aanvoelt als een plank.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2015 om 18:32
nee, zacht en soepel. Als je met een haaknaald 1,75 haakt moet de dikte van het garen ook aangepast worden natuurlijk.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2015 om 18:52
nldutchy: ik vind het een geweldig idee! Je favo haaknaaldmaat en dan de wol die daarbij past, echt super! Moet lukken toch?
Leuk dat iedereen mee doet Big smile
Ik hoop dat er nog meer mensen "aanhaken"
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2015 om 18:53
Dasnapte ik al hoor meissies....ik wilde alleen maar laten weten dat ik nooit "grote"" dingen haak, dat doet m.n dochter sinds ik haar met het haakvirus heb besmet, op dit moment ook met het griepvirus maar dat terzijde..en wie weet ga ik het echt met dun garen doen..ach ik tik maar wat en zie wel, komt tijd komt raad of niet ;-) maar lief dat jullie meedenkne hoor....
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2015 om 19:35
Ik heb week 1 en 2 aan de deelnemers gemaild Big smile
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns