Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Losse haren van kat of hond weghalen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Losse haren van kat of hond weghalen
    Posted: 28 Maart 2011 om 12:39
Als je van de kat of hond losse haren op je bankstel of bed enz. hebt, kun je ze makkelijk weghalen met een raamwisser. Je haalt die over je bank en zo komen alle haren in dotjes bij elkaar, die je dan makkelijk op kan pakken.
Veel succes ermee.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 13:17
een reuze tip zeg
Bedankt

Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 15:08
en die haartjes kan je dan in de tuin leggen,want de
vogeltjes zijn op zoek naar nestmateriaal!!!
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2880
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breinaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 15:31
ga ik meteen proberen
quality=
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 15:40
Ik had wel eens gehoord dat je ze met een zeem bij elkaar kan vegen, maar ik pak altijd de stofzuiger. Bovendien zijn alle zitmeubelen bedekt met baby fleece dekentjes. Die gaan in de was met ruwe bolletjes, dan gaan de haren er ook af.

Maar het is een idee om ze eens goed te borstelen en de haren in de tuin te leggen. Soms denk ik dat je er mooi vilt van kunt maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 16:08
Magtelt,wat zijn ruwe bolletjes?
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 17:12
hihi, deze tip kan ik goed gebruiken!!!!
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 17:25

Ik veeg de haartjes bij elkaar met een lapje dat je vroeger bij tupperware parties als klein cadeautje kon kiezen. Helaas zijn ze niet te koop, dus ben ik er heel erg zuinig op.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 18:25
Originally posted by Frea H. Frea H. wrote:

Magtelt,wat zijn ruwe bolletjes?


Die heb ik ooit bij Home Comfort besteld. Balletjes ter grootte van een pingpongbal met ruwe wol omwikkeld. Daar blijven de haren aan hangen. Ik gebruik ze alleen nog maar bij donkere fleedeneks, want mijn nieuwe (een paar jaar oude) machine kan kattenharen prima aan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 17 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 18:47
Hier mag mijn pluizenroller (van de H***) niet ontbreken: een geweldig handig ding. Je moet hem even iets vochtig maken waardoor hij plakkerig wordt en alle (katten)haren meeneemt! Daarna afspoelen onder de kraan en zo door tot in het oneindige!
Wel een keer de haren uit het afvoerputje halen

Kattenharen zijn trouwens niet (zonder bijmenging) te vervilten, omdat ze geen schubben hebben. Paardenhaar idem en hondenhaar is ook lastig, vooral de dekvacht. De ondervacht is een ander verhaal.

Als mijn thuiskapster geweest is gooi ik mijn eigen haren ook in de tuin. Zo'n grappig idee dat die blote meesjes straks lekker warm in mijn haren liggen, of in die van mijn katten; ik zie het voor me

Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
Kuddelz View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 Maart 2011
Status: Offline
Points: 117
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuddelz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 18:53

ga het eens proberen met al onze dieren, wel een heel goede tip!!!

ik heb ook zo'n tupperware-lapje, ga ik ook proberen, ben overal voor in om van de haren af te komen.

Kan natuurlijk ook de hond en katten kaalscheren..grapje of een naakthond kopen, heb je ook geen last.

 

groeten veronique

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 19:48
Ik neem altijd zo'n sponsje (zo een waar aan een kant zo'n groen schuurlaagje zit, maar die kant gebruik ik niet). Ik maak dat wat vochtig en ga er mee over de bank of stoiel heen. werkt beter dan een stofzuiger.
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 21:27

een goeie tip

ik heb ook gelezen dat je rubberen ( huishoud ) handschoenen - met die bobbeltjes - hier ook voor kunt gebruiken

heb er 2 paar gekocht maar ze zitten nog steeds in de verpakking

doe het nog steeds met de stofzuiger

groetjes geesje
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 21:53
Whahaha..., als je het mij vraagt hebben heel veel creatieve mensen een hond of poes in huis... Vast allemaal hele gezellige mensen!
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2011 om 16:02
Originally posted by mineke.j mineke.j wrote:

Ik neem altijd zo'n sponsje (zo een waar aan een kant zo'n groen schuurlaagje zit, maar die kant gebruik ik niet). Ik maak dat wat vochtig en ga er mee over de bank of stoiel heen. werkt beter dan een stofzuiger.

Dat gebruik ik ook om de achtergebleven kattenharen na het stofzuigen te verwijderen van de meubels.
Groet, Tineke01   
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2011 om 10:46
als ik met de hond ga wandelen neem ik ook die handschoen en wrijf er mee over de hond i.p.v. te borstelen hij heeft dat liever en er komen meer haren los
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2011 om 12:50
Onze hond is boos wanneer ik ga stofzuigen en ik hem niet
eerst even stofzuig, de haren vliegen er op dit moment uit,
de wintervacht moet eruit en dat kan je zien hier
wolken van genot noem ik ze altijd. Het weghalen van haren
van de bekleding doe ik meestal ook met een raamwisser.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns