Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Magtelt haar weggevertjes

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Magtelt haar weggevertjes
    Posted: 07 December 2020 om 20:12
1.

2.

3.

4.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2020 om 20:30
ik ben meteen verliefd op die rooie kat(ten) Heart
en de dekens en omslagdoek....heel mooi
zit me af te vragen welke steek de deken is

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2020 om 21:05
prachtig gemaakt allemaal. De bovenste deken vind ik helemaal geweldig.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2020 om 08:58
Heel mooi ,het deken ...ben nieuwsgierig naar de steek,wat een werk magtelt,maar het is de moeite
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2020 om 09:11
Zow nou super, die 1e deken lijkt wel een soort kabel en inderdaad die rood gestreepte kat - die kijkt zo leuk
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2020 om 10:56
Heerlijk warme omslagdoeken ,heb er ooit een hebben hangen bij de keukendeur als je even vlug naar de kliko moet .


,Ik weet niet wat ik mankeer ,maar de gestreepte kat zie ik niet ,wel die andere leuke dingen zoals beertjes en de mandjes met popje .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2020 om 12:21
De oranje beesten waren gemaakt voor het Dames voetbal WK, de roze babydeken lag klaar als kraamcadeau voor een nog niet bestaande baby. De omslagdoek had ik in herfsttinten voor een vriendin gemaakt, en toen had ik veel ecru over. Het patroon van de rood met aqua deken is zó simpel, dat ik aldoor in de fout ging en terug moest breien, hij is bijna 2 x gebreid. Het gaat over een even aantal steken en 4 pennen, 2 rechte ribbelpennen, 2 pennen boordsteek 2/2. Het patroon schreef eigenlijk voor 2 pennen boordsteek 1/1, maar met naald 4 werd dat niet duidelijk. Dat was voor dunnere pennen bedoeld. Het krimpt in de breedte in elkaar, waardoor het een kabel lijkt en een stuk warmer wordt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2020 om 12:23
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Heerlijk warme omslagdoeken ,heb er ooit een hebben hangen bij de keukendeur als je even vlug naar de kliko moet .


,Ik weet niet wat ik mankeer ,maar de gestreepte kat zie ik niet ,wel die andere leuke dingen zoals beertjes en de mandjes met popje .


De poes ligt op een lila geblokt poppendekentje. Natuurlijk was het een grijszwart gestreepte in mijn boekje, maar waarom doen wat er staat, als je zelf kunt denken?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2020 om 12:26
Oja, ik geef de beesten en popjes van de ene foto aan een soosvriendin. Haar kleindochter is vrijwilligster in een winkel, waar mensen van een dagopvang kunnen werken en hun creaties verkopen. Voor de financiering mogen andere mensen een schap huren. Die kleindochter dacht dat ze één plank zou krijgen om te vullen, maar het was een kast. Dus er werd rond gevraagd om voortbrengsels. En ik had ze liggen.

De mooie deken houd ik als geschenk, voor een baby of peuter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2020 om 14:30
Wat mooi allemaal 👍
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2020 om 16:07
Ik heb hem ontdekt .

Dat heb je als je je tablet op niet zo fel hebt staan ,ik lees er vaak boeken mee ,
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2020 om 17:07
Wat mooi allemaal. Magtelt je bent ern kei.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2020 om 18:23
Wat een mooie producten heb je gemaakt. Ik denk dat ik die leuke steek ga lenen voor een winterdas.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2020 om 19:25
prachtig gemaakt 
en wat een werk allemaal 
schitterend
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2020 om 20:43
Ik heb sinds maart een beetje veel tijd stuk te slaan. En het zal wel tot maart volgend jaar duren, denk ik zo.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2020 om 10:22
Ik denk dat de meeste van ons dit hebben ,vooral in deze donkere tijd

Ik ben geen tv hangster ,alles waar ik naartoe ging zoals handwerkclub ,repair cafe is dicht .
De tuin is de klus van mijn man evenals het houtzagen .
Mijn boodschappen doe ik in stille uurtjes of op zondagmorgen en dan zo vlug mogelijk ,
Ik ben dolblij met mijn hobby als lezen en handwerken.
Gisteren MOESTEN we naar Blokker omdat de elektrische deken van mijn man kapot was .Omdat hij aderen uit zijn been mist heeft hij altijd steenkoude voeten in bed . Ik heb eerst op internet zitten zoeken ,toen gebeld of
ze hem hadden ,ze boden aan hem weg te leggen ,zou ik in normale omstandigheden nooit doen,In sneltreinvaart de looproute afgelegd ,kreeg nog een kortingsbon van 20 euro te gebruiken in een restaurant ,voor als die ooit weer open mogen .

Mijn man kwam gisteren thuis met het verhaal dat hij aangesproken was door een wezenloze vrouw ,zonder jas aan ,met een briefje in haar hand ,wat hij niet kon lezen , die vroeg om een slaapplaats Het eerste wat ik dacht 1,5 m wat zou ze kunnen mankeren ,
. Daar schaamde ik me later toch wel voor .
Ik heb toen de politie gemaild ,plaats en beschrijving van de vrouw gegeven en de richting waarheen ze liep te sloffen .
Ik heb haar een uurtje later nog een keer gezien ,toen we naar Blokker gingen .
Ik kreeg een mail van ontvangst terug, en later nog een mail met een speciaal nummer ,dat ik kon bellen als ik weer eens een verdwaasd persoon zou zien dwalen ,.plus een bedankje .Ik wist niet eens dat er zo'n nummer bestond .

Geen idee of ze gezocht hebben ,maar toch heb ik onrustig geslapen .
Ik probeer niet te panisch te leven ,maar ik merk aan mezelf dat dit allemaal niet te lang meer moet gaan duren .

Hier stond gisteren een bericht in de krant ,dat er in Hoofddorp niet ver hiervandaan ,met het ziekenhuis ,een huisarts van 48 jaar was overleden aan corona.

Overigens de kapotte deken van mijn man deed het aan mijn kant wel .



Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2020 om 12:12
ik begrijp je goed Mutti Hug en het sombere weer doet er ook geen goed aan. en al die berichten op radio en tv.....

maar ik probeer altijd te blijven zien wat ik wel heb, wat er wel leuk is; die dingen schrijf ik op.
er zijn zoveel mooie dingen, ook in deze moeilijke tijd, en door ze op te schrijven geef je ze meer aandacht Smile
dingen die in de loop van de jaren 'vanzelfsprekend' lijken te zijn geworden maar dat niet zijn.
een berichtje van je kind, een fijne maaltijd met z'n tweeen, een glimlach van een bekende of onbekende, een bedankje van de politie, die man van je die het hout verzorgt voor jullie haard of kachel, het geld op de bank om meteen een nieuwe deken te kopen.....

we zijn niet rijk met de dingen die we 'hebben'! we zijn rijk met het zien van en blij te kunnen zijn met wat er is.

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2020 om 14:31
Ik vind het heel goed gemaakt. Die gebreide katten, daar zie ik zo een klein kind mee schudden. Approve
Nummer 4. vind ik het mooiste.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2020 om 20:41
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

Ik vind het heel goed gemaakt. Die gebreide katten, daar zie ik zo een klein kind mee schudden. Approve
Nummer 4. vind ik het mooiste.


Heel gewone granny stripes. Als je wilt zal ik het patroon uitschrijven. Ik zeg altijd dat die gaatjes de warmte vasthouden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 09:41
Bedankt maar ik ben nu bezig met drie andere dingen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.480 seconden.
Lang Yarns