Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Makkelijk gehaakte omslagdoek/sjaal

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Makkelijk gehaakte omslagdoek/sjaal
    Posted: 10 Februari 2011 om 20:14

Al surfende kwam ik deze prachtige, hele makkelijke te haken omslagdoek/sjaal/wrap tegen: patroon op Ravelry (pdf)

En ik heb deze gelijk vertaald

Opmerking: alle losse stokjes zijn in de voorste lusje van de vaste gehaakt om het draperen van sjaal te verbeteren.

Rij 1: haak 42 lossen (voegen meer lossen toe voor een bredere sjaal), 42 v, 1 losse en draaien.

Rij 2: v alleen in de voorste lus van de v, 1 losse en draaien.

Rijen 3 -78 (of tot gewenste lengte): hetzelfde als rij 2, niet draaien na de laatste rij.

Afwerking:
Maak een 2e v in dezelfde steek (dit maakt de hoek), ca..78 v  langs de lange zijde van de sjaal, 2 v aan het einde (nogmaals een bocht), 42 v in de korte zijde, 2 v
in de laatste v (hoek), 78 v langs de andere lange zijde, 2 v in de hoek en halve v in de 1e v in de laatste rij van de korte kant.

Haak 4 lossen, niet draaien, begin aan de korte zijde van de sjaal.

Ruffle Opmerkingen:

Haak dubbele stokjes door beide lussen van de vaste.

Rij 1: dubbel stokje in de 4 lossen, 2 dubbele stokjes in iedere v in deze rij, 4 dubbele stokjes in de 2 v van de hoeken.

Ronde 2: 4 lossen, draai, 1 dubbel stokje in ieder dubbel stokje, 1 dubbel stokje, 1 l, 1 dubbel stokje in elke van de acht dubbele stokjes op de hoeken.

Afhechten en draad wegwerken.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2011 om 21:30
O Ik vind deze wel heel leuk Zie nu nog wel niet wat er met draai bedoelt word maar als je er mee bezig gaat zal zich dat wel wijzen toch

Ik sla hem in ieder geval op

Dank je wel hier voor

groetjes Marlan
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2011 om 22:07
dank je wel voor het leuke patroon. Deze is zo af op naald nr 8, zoals het patroon zegt.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 08:12

Originally posted by Marlan Marlan wrote:

O Ik vind deze wel heel leuk Zie nu nog wel niet wat er met draai bedoelt word maar als je er mee bezig gaat zal zich dat wel wijzen toch

Ik sla hem in ieder geval op

Dank je wel hier voor

Ik moet je teleurstellen, die draai is gewoon gedrapeerd. Dus het is een rechte sjaal met een ruffle afwerking langs de randen. Je kunt hem ook langer, breder of korter maken als je dat zelf wilt

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 10:39
Oke dan begin ik er vlugger aan als nu gepland stond 
Dank voor de uitleg Had het dus helemaal verkeerd gelezen
groetjes Marlan
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns