Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mannentruien met Fabel gebreid

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mannentruien met Fabel gebreid
    Posted: 08 Juni 2013 om 12:09
Doordat de kwaliteit van truien mij steeds meer tegenviel (vooral de Hema, veel pillen na één keer dragen) besloot ik zelf om 10 truien voor mijn man te breien (4/10). De wol die ik gebruik heet Fabel, gekocht bij Hobbydoos.nl en de nummers zijn: Fabel 602 silver fox,Fabel 651 sandy dust, Fabel 650 forest mix, Fabel 400 zwart.
Breipennen 2,5 gebruikt maat L uit:  Creations NIEUW 2012/2013 patronenboek, patroon 601 op blz 93.



Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 12:45
Oh ,daar word ik stil van, wat een klus en wat een mooie truien, geweldig, zou ik toch bijna leren breien.
 
groetjes
Omajan
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 13:29
Originally posted by omajan omajan wrote:

Oh ,daar word ik stil van, wat een klus en wat een mooie truien, geweldig, zou ik toch bijna leren breien.
 
groetjes
Omajan

Dank je en zo'n stapel truien in verschillende kleuren staat leuk in de kast LOL
Maar... hij is er erg blij mee want ze zitten echt heel lekker door dat patroon denk ik (dat is trouwens niet uit het boek)
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 13:48
het zijn fantastisch mooie truien!!!
Mag ik weten waar je het patroon dan wel vandaan hebt??? :-)
ik vind die v-hals heel mooi hoor. De meesten hebben een ronde hals, maar mijn man prefereert een v-hals....
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Hetteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 November 2007
Locatie: Uithuizen
Status: Offline
Points: 3767
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hetteke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 13:50
Wat super mooie truien zijn dit.
Heel mooi gebreid groetjes Hetty.
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 13:56
Mooie truien hoor,en die voorraad wolletjes liggen er ook gezellig bij zo
Groetjes jenny
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 14:07
Originally posted by lollibol lollibol wrote:

het zijn fantastisch mooie truien!!!
Mag ik weten waar je het patroon dan wel vandaan hebt??? :-)
ik vind die v-hals heel mooi hoor. De meesten hebben een ronde hals, maar mijn man prefereert een v-hals....

Dat patroon (of structuur) is eigenlijk de onderkant (cup) van een cupcake patroon van Drops Design. Dat voelde zo soepel en toch vormvast genoeg aan dat ik het erop waagde. 

De steken van de Fabel wol kwamen met dit patroon overeen en ik vond idd die V-hals erg mooi. Alleen de techniek die ze in het boek gebruikte was 3 x niks maar... ik heb wat beters ontdekt om een perfecte V-hals te breien.

Er staat dat in het boek 160 steken en daar houd ik mij aan maar verdeel ze op een rond-breinaald (60 zijkant- 40 nek - 60 ander zijkant) Ik brei níet rond maar brei tot middenvoor waarna ik vervolgens met eenzelfde rond-breinaald weer teruggaat. Tegelijk minder ik (iedere toer) middenvoor 1 steek (beide kanten) omdat je dan een mooi vallende (schuine) naad in het midden krijgt. 
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 14:12
Originally posted by Gerbera Gerbera wrote:

Mooie truien hoor,en die voorraad wolletjes liggen er ook gezellig bij zo

Voor mij is het een soort schilderij wat er steeds weer anders uitziet. De ene keer veel natuurlijke kleuren, de andere keer pastel of fellere zomerse kleuren. Steeds is mijn hobbykamertje weer anders van kleur met zo'n volle wol-kast.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 14:19
Prachtige truien. Een mooie voorraad wol. Is het een soort patentsteek die je gebreid hebt?
Als ik je techniek goed begrijp heb je het voorpand op een rondbreinaald gezet. Desondanks begrijp ik het niet. Brei je met 2 bollen wol om de 2 voorpanden te breien? Ik noem het maar voorpanden, ik bedoel de 2 gedeeltes nadat je met de V-hals bent begonnen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 14:31
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Prachtige truien. Een mooie voorraad wol. Is het een soort patentsteek die je gebreid hebt?
Als ik je techniek goed begrijp heb je het voorpand op een rondbreinaald gezet. Desondanks begrijp ik het niet. Brei je met 2 bollen wol om de 2 voorpanden te breien? Ik noem het maar voorpanden, ik bedoel de 2 gedeeltes nadat je met de V-hals bent begonnen.

Het is veel makkelijker. Ik brei een rugpand en een voorpand en naai de schouders aan elkaar. Daarna het verhaal met de rond-breinaald. Dit omdat je het niet op 2 rechte breinaalden kunt doen. 
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 14:32
Originally posted by Hetteke Hetteke wrote:

Wat 2 super mooie truien zijn dit.
Heel mooi gebreid groetjes Hetty.

Dank je (maar als het goed is zie je er 4)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 14:41
Ach, ik begrijp het nu. Het gaat om de halsafwerking. Suf van mij. Je maakt dus een naadje middenvoor?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 14:46
Wauw wat een mooie truien!!!
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 15:00
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ach, ik begrijp het nu. Het gaat om de halsafwerking. Suf van mij. Je maakt dus een naadje middenvoor?

Ja, dat stik ik later dicht die 2,5 cm. Maar je kunt ook géén steken minderen bij de afwerking van de halsboord maar dan overlapt het een beetje aan de binnenkant (ik ben nogal precies)
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 15:04
Originally posted by drempt drempt wrote:

Wauw wat een mooie truien!!!

Dank je, de eerste trui was toch wel spannend toen hij hem aantrok. Het kan soms best tegenvallen maar ik zag aan de uitdrukking van z'n gezicht dat dit meteen goed was. 
Back to Top
J@nke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Status: Offline
Points: 1165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J@nke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 17:09
Prachtige truien!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 17:45
Ik heb vroeger wel vaker V-hals truien gebreid. Dat deed ik op 4 pennen. Ik minderde aan weerszijde van 1 rechte steek in het midden en ik hoefde niets aan elkaar te naaien. Zo zou je het met de rondbrei ook kunnen doen. Hoewel ik dat naadje ook heel mooi vind uitzien. Heeft ook iets.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 19:31
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ik heb vroeger wel vaker V-hals truien gebreid. Dat deed ik op 4 pennen. Ik minderde aan weerszijde van 1 rechte steek in het midden en ik hoefde niets aan elkaar te naaien. Zo zou je het met de rondbrei ook kunnen doen. Hoewel ik dat naadje ook heel mooi vind uitzien. Heeft ook iets.

Ja, dat heb ik vroeger ook altijd gedaan met die 4 pennen (ging bij mij niet echt handig) Met de 2 rond-breinaalden brei ik dus eigenlijk niet rond maar heen en weer (net als bij een gewone breinaald. Ik dacht dat ik anders een ronde hals zou krijgen Confused. In ieder geval gaat dit prima vergeleken met de V-hals van hoe ik het vroeger deed. Dit is netter op de één of andere manier (gelijkmatiger)
Back to Top
RoosjeS View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 02 Februari 2012
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 989
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer RoosjeS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 19:56
Wauw Mo, wat zijn ze mooi!
groetjes!
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 20:27
Originally posted by RoosjeS RoosjeS wrote:

Wauw Mo, wat zijn ze mooi!
groetjes!

Dank je Minka, ik heb al ruimte in z'n kast gemaakt want ik ga er 10 breien (voor de afwisseling)
Groetjes van Monique en de groeten aan Stef ;-) 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns