Mannentruien met Fabel gebreid |
Reageer ![]() |
Pagina <123> |
Autheur | ||
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
mag ik eventueel ook weten hoeveel steken je hebt opgezet voor een rug/voorpand???
heb nooit eerder met fabel een trui gemaakt, héél vroeger volgde ik gewoon een bestaand patroon met het juiste garen, maar ik heb de durf niet om het zonder patroon te proberen. Iemand anders deed dan voor mij de hals en de armen, want ik had er geen verstand van hoe ik moest meerderen of minderen. Nu lukt er al iets meer :-)
|
||
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
||
![]() |
||
petra57 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 26 Januari 2013 Locatie: steyl Status: Offline Points: 502 |
|
Erg mooi
|
||
![]() |
||
MoniqueX ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 30 Mei 2012 Locatie: Z-Holland Status: Offline Points: 143 |
|
Rugpand: 149 st en 7 cm boordsteek (1/1) Armsgaten op 43 cm, elke 2e nld: 1 x 3, 3 x 2, 6 x 1 steek minderen. Schouder en hals van het rugpand op 24 cm vanaf armsgat gerekend: Schouder minderingen elke 2e nld 1 x 8 en 3 x 9 st en tegelijk met de 1e schouder mindering de middelste 39 st afkanten en apart verder breien en aan de halskant minderen: 1 x 3, 1 x 2 Voorpand: Als rugpand maar de hals minderen op 10 cm vanaf armsgat gerekend: elke 2e nld 24 x 1st (vergeet de schouder minderingen niet, zie rugpand) Mouwen: 79 st opzetten en 7 cm boord (1/1) na 10 cm 2 steken meerderen aan weerskanten en daarna elke 10e nld (9 x 1 st weerskanten meerderen), daarna elke 8e nld (5 x 1 st weerskanten meerderen) Totaal 107 st op de breipen en breien tot een lengte van 48 cm. Dan de mouwkop Mouwkop minderingen (na 48 cm) 1 x 3, 4 x 2, 17 x 1, 5 x 2, 1 x 3 (25 steken over) De 25 steken afkanten. V-hals: Schoudernaden sluiten (stiksteek) Neem één voor één, al breiend 160 st op een rondbreinaald 2,5mm (2 rond-breinaalden nodig): Zijkant links 60st. Nek 40st. Zijkant rechts 60 st. Brei boordsteek (1/1) 2,5 cm heen en weer, afwisselend met de rond-breinaalden. Weerszijde middenvoor (beginpunt) 1st minderen iedere naald. Afkanten en met stiksteekje sluiten. |
||
![]() |
||
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
|
Monique
je bent een schat dat je je info met ons wilt delen!!!! Ooit zal het me lukken om een trui volledig zelf te breien :-) Nog een laatste vraag dan : hoeveel bollen wol fabel (looplengte 210m?) heb je gebruikt voor je Large? kwestie van de hoeveelheid wol te kunnen inschatten wanneer ik wil bestellen :-) je zal maar een bol te kort hebben, heb er liever een op overschot :-) Liefs Wendy
|
||
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() Guest Group ![]() |
|
Wow wat een uitdaging!!! Mooie kleurtjes!! En jeeeej wat heb jij een lekkere voorraad wol staan!
|
||
![]() |
||
MoniqueX ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 30 Mei 2012 Locatie: Z-Holland Status: Offline Points: 143 |
|
Dank je ;-P Hoeveel bollen voor maat large? Dat is een verhaal apart. Maar om niet voor verrassingen te staan heb je 11 bollen nodig voor maat large. Het vreemde is dat ik bij de grijze trui 1 bol en een restje overhield en bij de zwarte trui (ook 11 bollen) was er nog 10 gram over. En dat terwijl ik niet strak/niet los brei. Bij de groene en beige trui moest ik de laatste 10 cm toch nog aan bol 11 beginnen. Dus, met 11 bollen zit je altijd oké.
|
||
![]() |
||
|
Het is een verslaving
![]() |
||
![]() |
||
linda1959 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
|
wauw wat een moed heb jij zeg
![]() ![]() ![]() ![]() de truien zien er prachtig uit Monique
![]() |
||
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
||
![]() |
||
|
Weet je, de meeste mannen hebben als kind vaak een (door moeder) gebreide kriebeltrui aangehad waardoor ze het later ook helemaal niks vinden. Dat is niet zomaar weg dat trauma, haha. Ik begon jaren geleden met één trui, voor als het echt koud was
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
linda1959 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
|
ja je hebt helemaal gelijk Monique , de mijne zegt altijd dat zoiets pikt
![]() |
||
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
||
![]() |
||
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14114 |
|
Bedankt voor het patroon van de trui. Als ik het goed begrijp is het maat L. Hoe breed wordt het achterpand dan? Als ik dat weet kan ik het gemakkelijk omrekenen naar een andere maat of aanpassen als mijn steekverhouding anders zou zijn.
Ik heb de cupcake opgezocht bij Drops waar je van sprak voor het patroon. Ik denk dat het is wat we vroeger een valse patent noemden. Al weet ik niet zeker of die niet weer een klein beetje anders was. Wat die hoeveelheid garen betreft. Voor mijn vest moest ik 8 bollen Fabel in de hoofdkleur hebben. Ik had er voor de zekerheid 9 besteld. Ik heb er 2 helemaal over en van 1 een klein beetje gebruikt, maar ik had het op de heupen een beetje breder gemaakt. Had ik dat niet gedaan had met 300 gram meer als genoeg gehad. Brei nu een vest van ander garen. Zou 23 bollen van 50 gram moeten hebben. Dus ook gekocht. Het is bijna klaar en ik kan er zeker 4 terugbrengen!!!!!!
|
||
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
||
![]() |
||
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8326 |
|
mooie truien .en wat een klus
|
||
![]() |
||
|
@ Monique,
bedankt voor alle info. Bij een volgende bestelling weet ik nu hoeveel ik moet bestellen :-)
|
||
|
||
![]() |
||
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
|
wat een uitdaging!!!
zoveel truien, zijn erg mooi!! |
||
![]() |
||
|
De herentrui (L) is breed: 54cm, Totale lengte: 69 cm aantal bollen 11 (10 was nét te weinig) Voor een trui voor mij (niet dit patroon maar ajour rapport) altijd 8 bollen. Ik ga ook een trui voor mezelf met Fabel van dit patroon maken en de hals in ajour. Alleen weet ik nog niet hoeveel bollen Fabel. Wél heb ik een trui met andere wol gemaakt (Drops cotton viscose) met die "cupcake" steek ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
|
Mooie truien !
En wat een boel mooie bolletjes op de achtergrond (in het kastje) ! Daar wordt ik gewoon jaloers van. ![]() |
||
![]() |
||
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
|
Wauw!!!
|
||
![]() |
||
|
Grappig dat die achtergrond toch heel vaak wordt opgemerkt.
|
||
![]() |
||
Elizabteh ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juni 2010 Locatie: Zeeland Status: Offline Points: 2524 |
|
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
|
Wat een klus zeg en er dan nog 10 maken poepoe. Van de wol die je over houd kun je mooi nog bijpassende sokken breien, is-ie helemaal her heertje
|
||
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
||
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |