Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mannentruien met Fabel gebreid

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 20:33
mag ik eventueel ook weten hoeveel steken je hebt opgezet voor een rug/voorpand???
heb nooit eerder met fabel een trui gemaakt, héél vroeger volgde ik gewoon een bestaand patroon met het juiste garen, maar ik heb de durf niet om het zonder patroon te proberen.
Iemand anders deed dan voor mij de hals en de armen, want ik had er geen verstand van hoe ik moest meerderen of minderen. Nu lukt er al iets meer :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
petra57 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2013
Locatie: steyl
Status: Offline
Points: 502
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 21:05
Erg mooi
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 21:16
Originally posted by lollibol lollibol wrote:

mag ik eventueel ook weten hoeveel steken je hebt opgezet voor een rug/voorpand???
heb nooit eerder met fabel een trui gemaakt, héél vroeger volgde ik gewoon een bestaand patroon met het juiste garen, maar ik heb de durf niet om het zonder patroon te proberen.
Iemand anders deed dan voor mij de hals en de armen, want ik had er geen verstand van hoe ik moest meerderen of minderen. Nu lukt er al iets meer :-)

Rugpand: 149 st en 7 cm boordsteek (1/1)
                 Armsgaten op 43 cm, elke 2e nld: 1 x 3, 3 x 2, 6 x 1 steek minderen.
                 Schouder en hals van het rugpand op 24 cm vanaf armsgat gerekend:
                 Schouder minderingen elke 2e nld 1 x 8 en 3 x 9 st en tegelijk met de 
                 1e schouder  mindering de middelste 39 st afkanten en apart verder breien 
                 en aan de halskant minderen: 1 x 3, 1 x 2                    
                          
                
Voorpand: Als rugpand maar de hals minderen op 10 cm vanaf armsgat gerekend:
                  elke 2e nld 24 x 1st (vergeet de schouder minderingen niet, zie rugpand)

Mouwen:   79 st opzetten en 7 cm boord (1/1)
                  na 10 cm 2 steken meerderen aan weerskanten en daarna 
                  elke 10e nld (9 x 1 st weerskanten meerderen), daarna 
                  elke  8e nld  (5 x 1 st weerskanten meerderen) Totaal 107 st op de breipen 
                  en breien tot een lengte van 48 cm. Dan de mouwkop
                  
                  Mouwkop minderingen (na 48 cm) 1 x 3, 4 x 2, 17 x 1, 5 x 2, 1 x 3 
                  (25 steken over)
                  De 25 steken afkanten.
 
V-hals:     Schoudernaden sluiten (stiksteek) Neem één voor één, al breiend 
                 160 st op een rondbreinaald 2,5mm (2 rond-breinaalden nodig): 
                 Zijkant links 60st. Nek 40st. Zijkant rechts 60 st. 
                 Brei boordsteek (1/1) 2,5 cm heen en weer, afwisselend met de rond-breinaalden.
                 Weerszijde middenvoor (beginpunt) 1st minderen iedere naald.
                 Afkanten en met stiksteekje sluiten.
                 

                 
                 
           
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 22:32
Monique
 
je bent een schat dat je je info met ons wilt delen!!!!
Ooit zal het me lukken om een trui volledig zelf te breien :-)
Nog een laatste vraag dan : hoeveel bollen wol fabel (looplengte 210m?) heb je gebruikt voor je Large?
kwestie van de hoeveelheid wol te kunnen inschatten wanneer ik wil bestellen :-)
je zal maar een bol te kort hebben, heb er liever een op overschot :-)
 
Liefs Wendy
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 22:42
Wow wat een uitdaging!!! Mooie kleurtjes!! En jeeeej wat heb jij een lekkere voorraad wol staan!
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 22:55
Originally posted by lollibol lollibol wrote:

Monique
 
je bent een schat dat je je info met ons wilt delen!!!!
Ooit zal het me lukken om een trui volledig zelf te breien :-)
Nog een laatste vraag dan : hoeveel bollen wol fabel (looplengte 210m?) heb je gebruikt voor je Large?
kwestie van de hoeveelheid wol te kunnen inschatten wanneer ik wil bestellen :-)
je zal maar een bol te kort hebben, heb er liever een op overschot :-)
 
Liefs Wendy

Dank je ;-P Hoeveel bollen voor maat large? 

Dat is een verhaal apart. Maar om niet voor verrassingen te staan heb je 11 bollen nodig voor maat large. Het vreemde is dat ik bij de grijze trui 1 bol en een restje overhield en bij de zwarte trui (ook 11 bollen) was er nog 10 gram over. En dat terwijl ik niet strak/niet los brei. Bij de groene en beige trui moest ik de laatste 10 cm toch nog aan bol 11 beginnen. Dus, met 11 bollen zit je altijd oké.
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 22:56
Originally posted by Sandrabreit Sandrabreit wrote:

Wow wat een uitdaging!!! Mooie kleurtjes!! En jeeeej wat heb jij een lekkere voorraad wol staan!

Het is een verslaving Big smile
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2013 om 23:53
wauw wat een moed heb jij zeg ClapClap moet wel gezellig zijn om die dingen te breien voor je man en dat hij daar dan ook zo content mee is . Mijn man wil geen gebreide truien Confused dus hoef ik ze lekker niet te maken voor hem Wink maar wel erg bedankt om de uitleg hier te willen delen met ons .
de truien zien er prachtig uit Monique Thumbs Up
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 01:07
Originally posted by linda1959 linda1959 wrote:

wauw wat een moed heb jij zeg ClapClap moet wel gezellig zijn om die dingen te breien voor je man en dat hij daar dan ook zo content mee is . Mijn man wil geen gebreide truien Confused dus hoef ik ze lekker niet te maken voor hem Wink maar wel erg bedankt om de uitleg hier te willen delen met ons .
de truien zien er prachtig uit Monique Thumbs Up

Weet je, de meeste mannen hebben als kind vaak een (door moeder) gebreide kriebeltrui aangehad waardoor ze het later ook helemaal niks vinden. Dat is niet zomaar weg dat trauma, haha.  
Ik begon jaren geleden met één trui, voor als het echt koud was Tongue Twee jaar geleden maakte ik met dunnere wol in z'n lievelingskleur nog een trui. Die vond hij echt mooi, droeg hem vrij vaak. Na veel wassen vond ik hem vaal en had hem weggedaan. Toen hij ernaar vroeg waar die trui gebleven was...Cry  Ik heb toen een paar van die fabriekstruien gekocht bij V&D en Hema maar wat een rotzooi. Gauw dun bij de ellebogen, vol pillen (Hema), of kleine gaatjes her en der. Toen ik trui 1 van déze serie af had was het duidelijk, zit goed/is mooi. Tja, dat motiveert om er meer te breien LOL 
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 01:39
Originally posted by MoniqueX MoniqueX wrote:

Originally posted by linda1959 linda1959 wrote:

wauw wat een moed heb jij zeg ClapClap moet wel gezellig zijn om die dingen te breien voor je man en dat hij daar dan ook zo content mee is . Mijn man wil geen gebreide truien Confused dus hoef ik ze lekker niet te maken voor hem Wink maar wel erg bedankt om de uitleg hier te willen delen met ons .
de truien zien er prachtig uit Monique Thumbs Up

Weet je, de meeste mannen hebben als kind vaak een (door moeder) gebreide kriebeltrui aangehad waardoor ze het later ook helemaal niks vinden. Dat is niet zomaar weg dat trauma, haha.  
Ik begon jaren geleden met één trui, voor als het echt koud was Tongue Twee jaar geleden maakte ik met dunnere wol in z'n lievelingskleur nog een trui. Die vond hij echt mooi, droeg hem vrij vaak. Na veel wassen vond ik hem vaal en had hem weggedaan. Toen hij ernaar vroeg waar die trui gebleven was...Cry  Ik heb toen een paar van die fabriekstruien gekocht bij V&D en Hema maar wat een rotzooi. Gauw dun bij de ellebogen, vol pillen (Hema), of kleine gaatjes her en der. Toen ik trui 1 van déze serie af had was het duidelijk, zit goed/is mooi. Tja, dat motiveert om er meer te breien LOL 
 
ja je hebt helemaal gelijk Monique , de mijne zegt altijd dat zoiets pikt LOL
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 08:45
Bedankt voor het patroon van de trui. Als ik het goed begrijp is het maat L. Hoe breed wordt het achterpand dan? Als ik dat weet kan ik het gemakkelijk omrekenen naar een andere maat of aanpassen als mijn steekverhouding anders zou zijn.
Ik heb de cupcake opgezocht bij Drops waar je van sprak voor het patroon. Ik denk dat het is wat we vroeger een valse patent noemden. Al weet ik niet zeker of die niet weer een klein beetje anders was.
 Wat die hoeveelheid garen betreft. Voor mijn vest moest ik 8 bollen Fabel in de hoofdkleur hebben. Ik had er voor de zekerheid 9 besteld. Ik heb er 2 helemaal over en van 1 een klein beetje gebruikt, maar ik had het op de heupen een beetje breder gemaakt. Had ik dat niet gedaan had met 300 gram meer als genoeg gehad. Brei nu een vest van ander garen. Zou 23 bollen van 50 gram moeten hebben. Dus ook gekocht. Het is bijna klaar en ik kan er zeker 4 terugbrengen!!!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 09:18
mooie truien .en wat een klus
oant Sjen
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 09:38
@ Monique,
 
bedankt voor alle info. Bij een volgende bestelling weet ik nu hoeveel ik moet bestellen :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 10:07
wat een uitdaging!!!
zoveel truien,
zijn erg mooi!!
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 10:16
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Bedankt voor het patroon van de trui. Als ik het goed begrijp is het maat L. Hoe breed wordt het achterpand dan? Als ik dat weet kan ik het gemakkelijk omrekenen naar een andere maat of aanpassen als mijn steekverhouding anders zou zijn.
Ik heb de cupcake opgezocht bij Drops waar je van sprak voor het patroon. Ik denk dat het is wat we vroeger een valse patent noemden. Al weet ik niet zeker of die niet weer een klein beetje anders was.
 Wat die hoeveelheid garen betreft. Voor mijn vest moest ik 8 bollen Fabel in de hoofdkleur hebben. Ik had er voor de zekerheid 9 besteld. Ik heb er 2 helemaal over en van 1 een klein beetje gebruikt, maar ik had het op de heupen een beetje breder gemaakt. Had ik dat niet gedaan had met 300 gram meer als genoeg gehad. Brei nu een vest van ander garen. Zou 23 bollen van 50 gram moeten hebben. Dus ook gekocht. Het is bijna klaar en ik kan er zeker 4 terugbrengen!!!!!!

De herentrui (L) is breed: 54cm, Totale lengte: 69 cm aantal bollen 11 (10 was nét te weinig)
Voor een trui voor mij (niet dit patroon maar ajour rapport) altijd 8 bollen. Ik ga ook een trui voor mezelf met Fabel van dit patroon maken en de hals in ajour. Alleen weet ik nog niet hoeveel bollen Fabel. Wél heb ik een trui met andere wol gemaakt (Drops cotton viscose) met die "cupcake" steek


Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 10:37
Mooie truien !

En wat een boel mooie bolletjes op de achtergrond (in het kastje) !
Daar wordt ik gewoon jaloers van.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 11:13
Wauw!!!
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 12:03
Originally posted by Cully Cully wrote:

Mooie truien !

En wat een boel mooie bolletjes op de achtergrond (in het kastje) !
Daar wordt ik gewoon jaloers van.

Grappig dat die achtergrond toch heel vaak wordt opgemerkt.
Back to Top
Elizabteh View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2010
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 2524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elizabteh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 12:32

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 12:46
Originally posted by MoniqueX MoniqueX wrote:

Originally posted by lollibol lollibol wrote:

Monique
 
je bent een schat dat je je info met ons wilt delen!!!!
Ooit zal het me lukken om een trui volledig zelf te breien :-)
Nog een laatste vraag dan : hoeveel bollen wol fabel (looplengte 210m?) heb je gebruikt voor je Large?
kwestie van de hoeveelheid wol te kunnen inschatten wanneer ik wil bestellen :-)
je zal maar een bol te kort hebben, heb er liever een op overschot :-)
 
Liefs Wendy

Dank je ;-P Hoeveel bollen voor maat large? 

Dat is een verhaal apart. Maar om niet voor verrassingen te staan heb je 11 bollen nodig voor maat large. Het vreemde is dat ik bij de grijze trui 1 bol en een restje overhield en bij de zwarte trui (ook 11 bollen) was er nog 10 gram over. En dat terwijl ik niet strak/niet los brei. Bij de groene en beige trui moest ik de laatste 10 cm toch nog aan bol 11 beginnen. Dus, met 11 bollen zit je altijd oké.
 
Wat een klus zeg en er dan nog 10 maken poepoe.
Van de wol die je over houd kun je mooi nog bijpassende sokken breien, is-ie helemaal her heertje
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns