Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mannetjes haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mannetjes haken
    Posted: 26 April 2012 om 10:46
Dag Dames!

Ik ben op zoek naar een patroon van een mannetje om er een slinger van te haken. 
Heeft er iemand dit liggen of heeft er iemand een idee om eraan te beginnen?

Alvast bedankt!

http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 14:37
Ik denk dat je zelf dit redelijk eenvoudig kan maken, zou het in stokjes haken. Het hoofdje in een rondje en dan gewoon het poppetje in losse onderdelen haken. Eventueel zo'n poppetje op a4 uitprinten als voorbeeld hoe groot je het wil hebben. 2 losse beentjes en armpjes en dan een trapezium haken voor het lijfje en dat weer aan elkaar haken. Dat lijkt mij het makkelijkste? Hopelijk snap je wat ik bedoel Embarrassed
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 14:41
Ik snap wat je bedoeld Wink

Het gaat inderdaad niet gemakkelijk zijn om het in zijn geheel te haken.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 18:29
Ik zou het uit een geheel haken. Inderdaad een voorbeeld tekenen voor de maat die je wil hebben.
Eerst een beentje, dan het andere. De twee benen aan elkaar haken, Dan het lijfje, naar rechts en links voor de armpjes steken bij zetten. Als laatste het hoofdje er op. Ik zou het met vasten haken dat is wat stijver en hangt daardoor misschien mooier. Succes, Lida
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 18:32
P.S. Je kunt ieder poppetje apart maken en dan alle handjes aan elkaar. Alles aan elkaar lijkt mij te ingewikkeld worden. Groetjes, Lida.
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 18:55
dank u voor de tip lidwina.
Ik wilde ze zowizo al apart haken, in verschillende kleuren.

Maar kan je het ronde hoofdje ineens op het lijfje haken, of zou je dat apart doen en erop naaien? 

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 18:59
Om de poppetjes stijf te houden aan de slinger zou  je ze kunnen opstijven......
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 19:01
en hoe doe je dat best?

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 19:12
Wat.....opstijven??

Bij de drogist kun je toch nog stijfsel kopen.....
Of met suikerwater (wel binnen hangen :) )
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 19:14
ik heb nog nooit iets opgesteven LOL

Maar inderdaad, dat ik daar zelf niet ben opgekopen, gewoon stijfselTongue

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 19:49
Ik zou het kopje er in een keer ophaken. Het eerste mannetje zal wel een heel gedoe zijn, maar daarna gaat het vast sneller. Je zou eventueel eens bij iets met applicatie,inbrei- of kruissteekpatronen kunnen zoeken. Ik realiseer mij nu dat je het op ruitjespapier kunt tekenen, heb ik ooit met iets gedaan. Maar let op, de ruitjes kloppen niet helemaal met vasten. Succes, Lida.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns