Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

markeerring markeerdraad

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Virs View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 22 November 2012
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Virs Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: markeerring markeerdraad
    Posted: 22 November 2012 om 15:23
Hallo, Wie weet wanneer en hoe je markkeerringen of draden moet gebruiken. Ik heb de markeerringen bij Hobbydoos besteld maar vind ze eigenlijk niet zo handig. Ik heb ze in een zigzagpatroon gebruikt maar ze vallen dan uit het werk en zitten niet in een steek maar om de naald. Hierdoor kwamen de zigzaggen niet allemaal boven elkaar te zitten en dat is jammer. Heel graag tips, met name voor zigzagbreisels.
 
Groeten, Virs
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2012 om 20:17
Je kunt lusjes maken in een contrastkleur, die blijven misschien beter zitten en zijn dunner. Ze horen wel om de naald te zitten, je schuift ze op de andere naald bij het breien.

Markeerdraden zijn handig bij haken, dan kun je die draad om en om vóór en achter de steken meenemen en dan weet je wat de eerste steek is bij rondhaken. Later trek je die draad er makkelijk weer uit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Virs View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 22 November 2012
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Virs Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2012 om 21:15
Vriendelijk bedankt Machteld.
 
Virs
Back to Top
haakes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Locatie: zoetermeer
Status: Offline
Points: 222
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2012 om 11:42
Ik heb telefoonhangers met een kraal eraan gemaakt als markeerdraad, werkte voor mij goed.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2012 om 13:47
Ik gebruik altijd van die hele kleine gekleurde haarelastiekjes
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Brabantia View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 November 2012
Locatie: France
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brabantia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2012 om 23:41
ik gebruik leertjes (waar je een druppende kraan mee repareert)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2012 om 10:39
Op dunne naalden kun je ook de rondjes van de elektrische tandenborstel gebruiken. En bij rondhaken gebruik ik soms van die kleine gouden veiligheidsspeldjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Humpiedum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 07 Oktober 2012
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Humpiedum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2012 om 14:28
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Op dunne naalden kun je ook de rondjes van de elektrische tandenborstel gebruiken.

Wat goed! Dat is een perfect idee! Binnenkort maar weer eens de borstel verwisselen en even goed poetsen, dan heb ik weer een nieuw hulpmiddel!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2012 om 15:14
Het moet 4 x per jaar dus dat is 4 ringetjes per gezinslid.

Ik gebruik de oude borstels na een beurt in de vaatwasser voor nagelriemcrème en moeilijke schoonmaakklusjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns