Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Marktonderzoekje haak- en breispreekuur

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Le-Chat View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Le-Chat Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 12:24

Bedankt voor alle reacties! De positieve zijn bruikbaar en ik zal jullie tips in overweging nemen als het bestaande idee niks wordt.

Ik schrok eerst wel even van de tegenwind, hoe zou ik geld durven vragen voor gewoon handwerk wat iedereen van elkaar kan leren? Nou, ik heb wel workshops gegeven en wat ik kan is echt niet (meer) gewoon. Waarmee ik niet beweer dat ik beter ben dan jullie, maar wees er maar trots op want ik heb heel wat gestuntel gezien.

Gelukkig werd de toon daarna anders.

Probleem is dat als ik 15 euro vraag voor een volledige les van 2 uur mensen dat te veel geld in een keer vinden. Vandaar dat ik dit concept heb bedacht om les nemen laagdrempeliger te maken. In een lange les leg je vaak ook niet zoveel uit en laat je de leerling de rest van de tijd alleen onder begeleiding oefenen. Na mijn snel-les ben je vrij om naar huis te gaan en het zelf verder uit te zoeken, of je kan in de ruimte blijven zitten werken. En dat kan bij genoeg belangstelling heel gezellig worden want ik zit een leuke galerie met coffeecorner!

Voor het moment ga ik dus wel door met het huidige plan. Ik zie wel hoe het loopt. Punt is er is ook een pop-up warehouse in de ruimte waar ik mijn eigen standje met mijn werk heb. Ik zit daar dus toch 2-3 middagen in de week.

Ik heb het even spreekuur genoemd omdat dat de kern is van wat het is. Maar dat kan natuurlijk nog anders. Bijvoorbeeld ‘inloopworkshop’ of ‘handwerkcafé met hulp voor 5 euro’.

Overigens laatste weekend van oktober wél gratis want dan doen we mee aan de Geluksroute Amsterdam oost! Voor wie daar meer over wil weten Google dat maar!

Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 12:39
de naam 'inloopworkshop' voelt bij mij comfortabel aan.
ik wens je dan ook veel succes in je onderneming. Het is je gegund!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Crejann View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2012
Status: Offline
Points: 271
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crejann Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 12:52

Zelf zou ik er geen gebruik van maken, op internet met name de de forums, blogs, YouTube filmpjes en de diverse Facebook groepen, geven mij snel en goed advies als ik ergens mee vastloop. Maar ik kan mij voorstellen dat het ook fijn is als je ergens naar toe kunt gaan en je krijgt persoonlijk advies, het bedrag dat je vraagt vind ik zelf erg laag, maar dat werkt ook wel weer drempelverlagend. Alleen een handwerkspreekuur vind ik zelf wat kaal, maar het wat completer, handwerkcafé, workshops, inloopuurtje, handwerkles, koffie en handwerken enz.....

Succes met je plannen,
Liefs Jann






[/QUOTE]
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 12:56
Ik vind het op zich geen gek idee. Gewoon proberen meid.
Niet dat ik er gebruik van zal maken, omdat ik het breien en haken vroeger op school heb geleerd en het een paar jaar terug zo weer oppakte. Bovendien heb ik een creamoeder die zeer handig is en mij ook tips kan geven.

Bovendien lukt het niet iedereen om het via filmpjes op you tube te doen. Weet ik van een vriendin die ook via via bij iemand kwam die "les" gaf en het nu beter snapt.
Hier zitten natuurlijk allemaal ervaren damesWink die zelf crea genoeg zijn en inderdaad hier kun je vaak je hulp vraag ook kwijt.



http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Crejann View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2012
Status: Offline
Points: 271
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crejann Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 13:02

Ik heb zojuist je website bekeken http://handwerkster.blogspot.com wat mij opviel is dat de naam dan veranderd in "verloren voorwerpen" Dat zou ik veranderen, de hele website kan trouwens wel een upgrade gebruiken, ziet er niet echt aantrekkelijk uit, frisser, eigentijdser en betere foto's deze zijn nogal shabby, als je jezelf wil verkopen moet je site er gelikt uitzien net als je werkstukken.

Liefs Jann
Back to Top
Tovernaaldje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Oktober 2013
Locatie: Noord-Brabant
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tovernaaldje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 13:11
Nou, ik zou het werkelijk fantastisch vinden!!
Maar ik ben dan ook een beginner, mijn moeder heeft me de basis geleerd, maar da's dan ook alles, want zij weet ook niets van kabels en andere moeilijke breisels! Ik ben nu afhankelijk van boeken en youtube, maar dat is toch anders dan iemand die het je in 't écht even uitlegt, bovendien lijkt het me ook hartstikke gezellig in zo'n breicafé!! De kosten vind ik wel meevallen hoor, tenslotte zal je maar 'n paar lessen nodig hebben. Ik vind t ontzettend jammer dat je niet in de buurt van Tilburg gaat beginnen, anders zou ik zeker bij je langskomen!!
 
Heel veel succes!! Wink
Back to Top
Le-Chat View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Le-Chat Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 13:52
Jammer dat je mijn blogje niet mooi vindt, Jann. Maar ik ben geen webdesigner en ook geen fotograaf, het linkje staat hier ter jullie vermaak vanwege de gratis patroontjes en ideeën die erop staan. Als referentie gebruik ik het nooit daar heb ik mijn Etsy-shop voor.

Verder worden de reacties steeds fijner, dank! Ik krijg er helemaal zin in. Tovernaaldje, misschien een dagje Amsterdam op 26 oktober? Zo'n wereldreis is het nou ook weer niet en dan is de workshop voor noppes. Kabeltje heb ik je zo geleerd!
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 September 2012
Locatie: Voorne-Putten
Status: Offline
Points: 337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 14:07
Ik vind die 5 euro helemaal niet te duur, ik ga er dan wel vanuit dat het privéles is. Maar persoonlijk zou ik er geen gebruik van maken omdat ik handig genoeg ben om zelf dingen uit te zoeken of na te vragen. Wat mij dan weer wel aanspreekt is een haakcafé. Dan kan je bijvoorbeeld 5 euro per middag/avond vragen en voor dat bedrag kunnen mensen hulp krijgen. Als je een grotere groep hebt, is dat volgens mij best wel de moeite waard. Ik zou dan niet zozeer voor de hulp gaan maar wel voor de gezelligheid.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 14:48
Sinds kort geef ik haaklessen in mijn omgeving, geheel gratis. Maar als ik zie en aan mijn lijf merk hoe intensief dit is dan is geld er voor vragen echt geen gekke keuze. Wel idd een privé les en mensen met het gevoel geven dat ze echt hun werkstuk kunnen voltooien, nah super!
Die website pimpen? MIsschien iemand in je omgeving die ideeen heeft en je kan helpen? Ik blijf nieuwsgierig naar het verloop :)
Back to Top
Tovernaaldje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Oktober 2013
Locatie: Noord-Brabant
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tovernaaldje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 14:52
Originally posted by Le-Chat Le-Chat wrote:

Verder worden de reacties steeds fijner, dank! Ik krijg er helemaal zin in. Tovernaaldje, misschien een dagje Amsterdam op 26 oktober? Zo'n wereldreis is het nou ook weer niet en dan is de workshop voor noppes. Kabeltje heb ik je zo geleerd!
 
Wie weet, het klinkt iig erg gezellig!! Wink
Back to Top
Crejann View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2012
Status: Offline
Points: 271
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crejann Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 15:16
Originally posted by Le-Chat Le-Chat wrote:

Jammer dat je mijn blogje niet mooi vindt, Jann. Maar ik ben geen webdesigner en ook geen fotograaf, het linkje staat hier ter jullie vermaak vanwege de gratis patroontjes en ideeën die erop staan. Als referentie gebruik ik het nooit daar heb ik mijn Etsy-shop voor.

Verder worden de reacties steeds fijner, dank! Ik krijg er helemaal zin in. Tovernaaldje, misschien een dagje Amsterdam op 26 oktober? Zo'n wereldreis is het nou ook weer niet en dan is de workshop voor noppes. Kabeltje heb ik je zo geleerd!


Ben ik wel op de goede site geweest je hebt het over een blog, als ik je link aanklik kom ik op een site en daar staat "Gevonden Voorwerpen" die naam komt niet overeen met http://handwerkster.blogspot.com/

Als zzp-er is je website je visitekaartje, potentiële klanten zullen naar je site gaan om te kijken wat die consulten enz... inhouden, de site moet uitnodigend zijn en gezellig, er is veel concurrentie in de handwerkwereld, probeer je te onderscheiden. Het bouwen van een site kan tegenwoordig vrij makkelijk er zijn veel gratis templates waar je gebruik van kan maken, daar hoef je geen HTML voor te gebruiken.
Google maar eens op gratis website maken. 

Ook je foto's zijn je visite kaartje daaraan kan de klant zien wat je te bieden hebt, bereidt jezelf zo goed mogelijk voor, alles is te leren.

Zie dit als waarevolle adviezen, ik kom zelf uit het bedrijfsleven
Klanten moeten geprikkeld worden en nieuwsgierig, dan komen ze vanzelf naar je toe.

Jann





Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 15:35
Toch ben ik het in deze enigzins met Crejann eens. Jouw blog is niet erg uitnodigend, het ziet er naar uit of er niet veel aandacht aan wordt besteedt. 
Dat is best jammer. Want het prikkelt inderdaad niet. 
Je zou kunnen kijken voor een leuke template erin te zetten en 
ik zou ook de gevonden voorwerpen veranderen in bijvoorbeeld rehaaksels, of creacycle misschien 
dit komt zo in me op hoor. 

Dat oogt al wat anders allemaal dan. 
Ik denk dat het zeker zou helpen en als je hulp nodig hebt, we zijn hier met veel klussers hihi.

Back to Top
Le-Chat View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Le-Chat Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 15:38
Jann, en Cozz het is echt alleen maar een blogje voor de gezelligheid, nogmaals ik gebruik het nooit als referentie. In deze oriënterende fase is mijn internetshop bij Etsy voldoende daarvoor, daar zie je in 1 oogopslag de verschillende dingen die ik maak. En dat de titel van het blogje afwijkt van het webadres is nog nooit iemand over gevallen.

Natuurlijk in de toekomst als ik dingen serieus ga aanpakken moet ik een echte site hebben. Daar ga ik dan ook geen blog hosting site voor gebruiken.

Laten we bij het eigenlijke onderwerp blijven. 
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 15:50
Ok maar je gebruikt het nu hier wel als referentie eigenlijk. 
En als ik jouw blog dan vergelijk met die van 2steekjes los van hier 
die echt pas begonnen is, dan staat die van jou er karig bij. 
Zowel qua inventaris als assortiment 
Maar goed je vraagt advies, je krijgt advies en je moet zelf weten wat je ermee doet nietwaar! 


Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 16:41
Je schrijft hierboven en wat ik kan is echt niet (meer) gewoon, maar wat ik zie op je blog is nogal eenvoudig. De meeste mensen die hier komen kunnen dit allang. Ik zou me meer gaan toeleggen op bijzondere technieken zoals bijvoorbeeld "Iers Haken"
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Plumeau View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 September 2013
Locatie: Midden NL
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Plumeau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 20:32
Bij de handwerkwinkel waar ik destijds mijn wol en patroon haalde, werd ik uitgebreid geholpen met hoe je zo'n patroon moet lezen. Ik denk dat jouw workshops alleen echt kans van slagen hebben als je meer kan bieden dan zo'n winkel als service al biedt. 

Qua prijs vind ik niet dat je overdreven hoog zit, zolang het voor de potentële klanten duidelijk is dat je ook echt iets hebt te bieden dat ze niet gratis op andere plaatsen vinden. 
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2013 om 23:00
Ik denk dat  inloop workshop  beter  klinkt dan spreekuur en ik  blijf  5  euro wel duur vinden voor  een paar aanwijzingen 


Maar verder moet  je even kijken je kan ook  even kijken hoeveel aandacht  en moeite de les of aanwijzing  je kost en daar  een prijsje op  maken. Ik kan me voorstellen dat  als iemand de heledag je aandacht  vraagt om goed te leren handwerken dat  je daar  meer  voor vraagt dan dat iemand  even de fout  in het telwerk niet ziet  en eve 5 min. om hulp vraagt en daarna weer weg is. Daarom denk ik  dat  inloop workshop  in de omgeving  waar je zit  ook  veel leuker klinkt  en meer aanspreekt.

en gestuntel  ja dat  ken ik  ik heb mijn dochter  geprobeerd te leren haken maar  mijn hemel zoals die aan het  klungelen is om alleen de naald al goed vast te houden  ongeloofelijk  en die is 19  dus ook  geen uk meer hihihihi . Maar  goed  ik heb wat dat  betreft ook al wel  het een en ander gezien ook in mijn werk, maar ja dat was weer een ander verhaal
.





Back to Top
Tovernaaldje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Oktober 2013
Locatie: Noord-Brabant
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tovernaaldje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2013 om 09:38

Hoi Le-Chat, ik was even benieuwd, hoe is je 1e donderdagmiddagspreekuur geweest? Heb je al veel mensen kunnen helpen?  Wink

 
 
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2013 om 15:51
...ik ben in de eerste week van november, in A"dam kom dan graag even langs,
Clap     -IJburg-
groetjes geesje
Back to Top
Le-Chat View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Le-Chat Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2013 om 11:09
Hoi Tovernaaldje, lief dat je het vraagt. Nee helaas noch geen klanten gehad, maar dat geeft niet, ik heb ook maar weinig aan promotie gedaan en ik zit daar toch in mijn winkeltje. Alleen dat project stopt dus naar alle waarschijnlijkheid per half november, en daarom was mijn plan om workshops te gaan organiseren en daar dan de ruimte apart voor te huren. En vandaar dus de proefperiode om te kijken of er interesse is voor mijn opzet van de klant bepaalt zelf wat hij/zij wil leren.

We gaan het zien in het weekend waarin het gratis is. Dat is eigenlijk de echte lancering. Maar toch al twee geinteresseerden via dit forum van crea cracks? Ik vind het helemaal niet slecht! Geesje, ik ga je even een privé-berichtje sturen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns