Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Medicijnen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Medicijnen
    Posted: 04 Maart 2012 om 09:37
Ik slik al jaren pillen tegen hoge bloeddruk en daar zijn later cholesterol-, suiker- en overgevoeligheidspillen bijgekomen. De laatste jaren weet ik per kwartaal niet wat voor kleur of vorm de pilletjes zullen hebben, dat wisselt elke keer. Ik doe ze in zo'n doosje voor een week en ik let goed.

Maar het lijkt me voor veel mensen toch erg verwarrend als het roze pilletje ineens wit is en het kleine ronde balletje ovaal of een staafje.

Hebben jullie dat ook?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2012 om 09:47
Mijn man heeft het met zijn maagmedicijnen. Het is voor hem niet dat de uitvoering verwarrend is, maar elke fabrikant gebruikt voor het merkloze medicijn weer net een andere combinatie van hulpstoffen naast de werkzame stof. En laat hij nou net niet tegen sommige van die hulpstoffen kunnen. Dus het is elke keer weer afwachten wat hij krijgt en proberen of hij er tegen kan.

Mijn schoonvader had trouwens ook een hele waslijst aan medicijnen die hij moest slikken en hij kreeg het van de apotheek in een baxter, kennen jullie dat? Dan zitten de medicijnen in allemaal zakjes aan elkaar op een rol, met voor elk moment een apart zakje. Zo kun je ook goed in de gaten houden of je je medicijnen wel hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen juist met die veranderende uitvoering van alle pillen en capsules handig kan zijn.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2012 om 10:03

Mijn oudste zoon (11 jaar) krijgt zijn medicatie ook in een baxter of medicijnrol. Dus kan hij gewoon zo'n zakje in zijn broekzak stoppen, ideaal.

Maar nu gaan we eind april een weekje naar Turkije en zij verlangen dat de medicatie in de originele verpakking mee gaat in het vliegtuig en het land in. Dus moet hij nu weer voor 1 maand doosjes

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2012 om 10:24
Ik kende het niet, maar met zo'n weekdoosje kun je ook zien of je die dag al geslikt hebt.

Ik had dat van die bijwerkingen met een neusspray en toen kreeg ik een vast recept, dat moet dan weer kortgesloten worden met de verzekering. Anders had ik hoofdpijnpillen moeten slikken tegen de bijwerkingen en dat was dan weer duurder dan die goedkope spray. Je zou van dat gedoe alleen al hoofdpijn krijgen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2012 om 10:29

ik slik pijnstillers voor mijn fybromyalgie. Om geen last te krijgen van je maag moet je 'dus' ook maagpillen slikken.

Hoe gek kan het worden???

De kleur van de pijnstillers is bij mij afhankelijk van de verzekering. Iedere keer krijg je een ander merk. Het is bij mij nog steeds niet duidelijk wie of welke verzekering bepaalt welk merk mediciatie de apotheek mag verstrekken. Soms heb ik toch écht het idee dat de apotheek zelf bepaalt waar ze het meeste aan verdienen en dát verstrekken.

Lang leve ons zorgstelsel

Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2012 om 10:41
Ik word soms ook gek van al die medicijnen. Mijn man en ik hebben sommige medicijnen hetzelfde en toch weer anders.. om gek van te worden. Of je krijgt opeens medicijnen met Russische verpakking. Zal wel goedkoper zijn. Het zijn gewoon kalk tabletten maar ik wil toch liever gewoon Nederlands.


Ik moet tussen de middag altijd een ijzertablet maar die vergeet ik altijd. Heeft iemand een tip om het niet te vergeten?


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2012 om 10:49
als je altijd je mobiele telefoon bij je hebt, een alarmpje zetten??

wist je dat je je ijzertabletten het beste met iets met vitamine C,bijvoorbeeld fruit (sap) in kan nemen? wordt het ijzer beter opgenomen in het lichaam.

Of het potje tabletten op je (etens)bordje in de kast zetten???
Dus je potje medicijnen ergens aan linken wat je tussen de middag voordat je gaat eten vast als gewoonte doet.
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Ursula75 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 245
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ursula75 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2012 om 10:58
Nou ik heb geloof ik nog mazzel. Ik slik 5 verschillende pillen voor mijn MCTD en deze zijn altijd hetzelfde. Het enige wat vorige week veranderd was was de verpakking van de maagbeschermingstablet die zatten altijd in een potje en zitten nu ook in doordrukstrips
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2012 om 11:52

Ik heb een medicijndoosje met 5 vakjes met een alarm die je per 24 uur 5 x in kunt stellen, hier kun je hem zien: KLIK

Mijn zoon draagt voor zijn medicijnen een casio horloge met 5 alarmen per dag en die staat helemaal ingesteld voor de schooldagen.

In de vakantie gebruiken wij dus die medicijndoos met alarm, omdat de tijden waarop hij dan uit bed komt wisselend zijn en anders moeten we iedere dag dat horloge weer instellen.

Je hebt deze doosjes ook met 1 alarm per dag
Maar je zou ook bijv. een electronische kookwekker kunnen instellen of inderdaad je telefoon.

 

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2012 om 12:04
Ja iedere keer een andere verpakking of kleur. En dan maar weer bellen dat het niet de juiste zijn, jawel nieuwe naam andere vorm... Ze pakken het goedkoopste omdat die wel voor de apotheek vergoed worden en veel merk medicijnen niet meer. Mijn bloedverdunners lijken inmiddels op zoetjes voor koffie/thee, je zou je maar vergissen :S
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2012 om 12:18

en dat gebeurt ook .

In het verzorgings tehuis waar ik vrijwilligers werk doe nam iemand z,n slaapmedicatie in de loop van de dag in .

Ze kon het eerst nog zelfstandig maar krijgt het nu ook in zakjes .

Ik vraag me af of dat geen geld kost

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2012 om 15:22
Mimisa ik zou ze ook op mijn bord neerzetten, als je dat dan pakt, pak je meteen je tabletten. Ijzer en kalk werken allebei beter met vitamine C, mischien kun je die erbij zetten?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns