Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenmee brei garen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: mee brei garen
    Posted: 28 Augustus 2009 om 09:55

Wie heeft er ervaring met van dat glitter meebreigaren??  http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/glitter-koper-03.as p Ik heb bruine mohair garen en wil daar een overslag vestje van maken en het leek mij net dat beetje extra geven om van dat glitter erbij te nemen.  Ik heb er wel eens mee gehaakt (bij een katoentje-  kerstdingetjes) maar nog nooit gebreid. Had al een klein proefje ermee gemaakt maar aangezien dat zilver was vond ik het niet zo mooi staan bij dat bruin. Zat te denken aan dat kopenkleurige. Hoeveel zou ik ongeveer nodig hebben voor een vestje zonder mouwen met garen op naald 4.5 (met een fantasie steekje).  Als ik iets te veel heb vind ik dat niet erg maar veels te veel vind ik nu ook weer zonde.

odette
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2009 om 10:23
Ik kijk altijd naar het aantal meters er op een bolletje zit. En veronderstel dat het meebreigaren even lang moet zijn als de andere wol.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2009 om 10:24
Ik denk dat ook dat die evenveel moet zijn als de andere wol
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2009 om 11:11
Ik heb creaties 09/10 van de leverancier van dit garen liggen en even voor je gezocht of er modellen in staan die dit garen meebreien. Heb er 2 gevonden. Ze adviseren voor een v-halstrui maat 40/42 2 klosjes in een simpele steek. Voor een trui maat 40/42 in ajourmotief en met driekwart mouw 3 klosjes. Als ik het nareken in looplengte zou het moeten kloppen dat de looplengte van je garen gelijk moet zijn aan de looplengte van je meebreigaren. ik hoop dat het duidelijker is voor je. Als je nog vragen hebt waarmee ik je kan helpen dan hoor ik het wel. Jolanda
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2009 om 12:00

Als ik het zo lees dan moet 2 klosjes wel genoeg zijn. Bestel ik er voor de zekerheid gewoon 3.....

Bedankt voor het meedenken

odette
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.407 seconden.
Lang Yarns