meerderen bij de bies |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Barones ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 28 Januari 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05 November 2011 om 19:27 |
Lieve hobbydoosjes, ik ben het vestje van baby 13-13
Drops aan het breien. Nu ben ik bij het gedeelte van de rechtervoorzijde. Ik moet nu gaan minderen voor het armsgat. Ik moet aan de rand van de voorzijde meerderen. Er staat Brei tegelijkertijd 8x1st meer in de ribbelsteek(langs de voorpandbies)in elke 4e nld-NB de st. worden niet gemeerderd, u breit gewoon 1 exstra ribbelst i.p.v. de tricotst in elke 4e nld. Ik kan niet verzinnen wat hier bedoelt wordt. Kan iemand mij helpen? |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je meerdert niet, maar breit meer ribbelsteken en minder tricotsteken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
als je de foto vergroot kun je duidelijk zien wat er bedoeld wordt
|
|
![]() |
|
Barones ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 28 Januari 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 342 |
Dankjewel Magtelt ik heb het door.
Nu ben ik tot het laatste stukje. Ik heb 14 steken afgekant voor de schouder. Dan staat er; Brei door in ribbelste over de overige 15 steken als volgt* 2 nld ribbelst over alle st, 2 nld ribbelst alleen over de eerste 9 st* herhaal steeds *-* tot de graag een hoogte van ca 5 1/2 cm vanaf de schouder heeft. Dit begrijp ik ook niet. |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
Frea H. ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Hoi Barones, ik brei nog niet zo lang maar je moet gewoon breien zoals het er staat. 2 nld.alle 15 steken breien en dan 2 nld 9 steken breien,dan weer 2 nld.15 steken breien en dan weer 2 nld 9 steken breien tot dat je op de gewenste cm.bent.De kraag valt dan makkelijker.Ik kan het misschien niet goed uitleggen maar heb het zelf al diverse keren moeten breien en je krijg dan vorm in je kraag. Er is een hele goede manier om dit te doen zonder dat je een gaatje krijg,moet ik even opzoeken. Anders even googelen op verkorte toeren breien. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Goedenavond Frea, dan krijg ik toch een ruimte tussen de
naalden van 15 steken en 9 steken ? En moet dit dan aan de achterzijde van het vest komen ? |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Barones Drops heeft een video waarin het verkorte toeren breien uitgelegd wordt . misschien heb je daar wat aan . |
|
![]() |
|
Noemen ze dit verkorte toeren ?
Ik ga even kijken. Dankjewel Mutti |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik heb het trucje om de steek die ik niet ga breien vóór ik terugga op de naald even op de andere naald te nemen en de draad eromheen te slaan, en dan de steek met die lus terug te zetten, en dan gewoon terug te breien voor de verkorte naald. Zo komt er geen gaatje. Je moet dit gewoon proberen, een duidelijker uitleg kan ik niet geven. Zat je maar naast me, dan was het makkelijker.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Het lukt !!!!
Helemaal te gek. Ik heb het rechtervoorpand af. Nu ben ik begonnen aan het linkervoorpand. Het moet nu in spiegel dus het is even oppassen voor mij. Ik begin het nu een heel klein beetje te begrijpen wat de linker- en rechterkant is, dat zag ik voorheen niet. Daarom ging het steeds niet goed. Heel hartelijk bedankt allemaal. |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
Frea H. ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Zoals Magtelt het beschrijft,zo doe ik dat ook. Dit heb ik uit het boek 300 breitips gehaald.Is heel netjes.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt, ik woon onder de rook van Rotterdam dat zal te
ver zijn ,ahahha Ik ga een vraag stellen of iemand weet of er in Rotterdam of Spijkenisse, waar ik woon, een breiclub is of zo iets. Ik heb op het form zoveel van jullie geleerd ! Toen ik lid werd kon ik echt alleen recht en averecht breien. |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
Toevallig had ik gisteren met een nichtje van mij ,die ook in Spijkenisse woont,dezelfde gedachte. Zou leuk zijn als er zoiets zo zijn. Mijn nichtje is 24 en sinds een maand of 2 kan ze recht breien.Maar ze wil graag meer leren.Naar mij toe komen is echt iedere keer ruim een half uurtje autorijden. groetjes Frea. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Ik ga een vraag stellen op de Hobbydozensite. Ik heb weleens een advertentie gezet op www.buurtlink.nl. Daar heb ik toen twee reacties opgekregen. Van één dame heb ik niets meer gehoord en de ander is een keer bij mij thuis gekomen. Het bleek een collega te zijn. Zij is verhuist en heeft een ander beroep dan verlies je elkaar uit het oog. |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |