Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Meerderen mouwen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Meerderen mouwen
    Posted: 11 Februari 2023 om 09:00
Help!
Ik ben een babyjasje aan het breien en nu moet ik steken voor de mouwen gaan meerderen. Dit staat er precies: Meerder tegelijkertijd na de boordst 4-4-6-6 x 1 st aan weerskanten in elke 10e-12e-8e-9e nld = 42-46-50-54 st. Ik heb de grootste maat dus ik moet 6x 1st aan weerskanten meerderen. Dat begrijp ik wel maar ik begrijp de volgorde van de naalden niet. Je zou denken dat je moet meerderen in naald 8,9,10 en 12. En hoe kom ik aan 12 steken als ik maar in 4 naalden hoef te meerderen? Lees ik het patroon misschien verkeerd of zoek ik het te moeilijk? Hopelijk kan iemand mij op een simpele manier uitleggen in welke naalden en volgorde  ik nu precies moet meerderen. Alvast heel erg bedankt voor uw hulp.

Groetjes Nancy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2023 om 09:43
ge waart goed begonnen met die 6 keer voor de grootste maat en dat moet ge dan doortrekken. voor de grootste maat moet ge het in elke 9de naald doen. en dit dus 6 keer.
Back to Top
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2023 om 14:41
Dank je wel Bep. Ik heb het dus helemaal verkeerd gelezen Confused ... ik snap het nu helemaal.Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2023 om 09:32
Elke patroonontwerper heeft een eigen brei-taal en -codering, het is aan de breister om dat alles te ontcijferen. Grijze haren krijg je er van. Daarom beginnen mensen die je zien breien altijd over hun grootmoedertje, die zo mooi breide.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns