Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

(meisjes)poncho

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Else92 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2013
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Else92 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: (meisjes)poncho
    Posted: 23 Februari 2014 om 17:02
Hoi! 
Een collega van mij wil graag een poncho voor haar dochtertje en vroeg aan mij of ik die een wil haken.
Nou ben ik op zoek naar verschillende voorbeelden van poncho's, zodat ik haar kan laten zien wat er mogelijk is.

hebben jullie toevallig leuke foto's van poncho's ter inspiratie? 

en hebben jullie eventueel leuke, maar vooral makkelijke (!) patronen? ik vind het heel lastig om echt goede patronen te vinden op internet. Vooral ook patronen die ik met mijn weinige ervaring kan lezen..

en dan nog mijn laatste vraag, als ik een poncho wil van kleine granny squares, hoe zou je die dan het beste in elkaar kunnen zetten? vind dat lastig.. 

Alvast bedanktEmbarrassed
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2014 om 17:51
als je op google poncho van granny square gehaakt (of zoiets) intikt en dan op affbeeldingen , komen er dan niet heel veel plaatjes?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2014 om 18:11
Toevallig bied ik in het topic hieronder allerlei meisjeshaakpatronen aan, waaronder poncho's. Ik heb wel een e-mailadres nodig om ze te sturen en ik ga niet uitzoeken in welke mails poncho's zitten en waar niet. Heb je interesse, stuur me dan een pm met je e-mailadres.

Wil je weten hoe dat gaat, kijk dan bij de rubriek Even voorstellen naar het topic WELKOM.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2014 om 18:16
http://lemondedesucrette.wordpress.com/2010/10/13/about-ponchos-and-pattern-d/

Deze  is erg leuk  en makkelijk te maken maar  wat  Bloem hierboven zegt type in free crochet pattern Poncho  en je komt een heel eind



Back to Top
Else92 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2013
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Else92 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2014 om 19:39
^haha die stond toevallig al bij mijn favorieten! 

Dank jullie wel! 
Ik had inderdaad al op Google opgezocht en heb wel een aantal afbeeldingen opgeslagen.
Patronen heb ik ook wel een paar gevonden, maar vind ze vaak erg onduidelijk geschreven. Misschien als ik begin wordt het wat duidelijker?! 
binnenkort misschien ook een boekje bestellen met allemaal granny squares, dan kan ik daar misschien mee variƫren :)
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2014 om 20:38
dr staan heel wat granny s beschreven op t internet hoor!
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2014 om 21:20
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2014 om 17:54
op garnstudio staan er ook diverse :)
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2014 om 20:17
Op http://vicarnosmama.nl staat een gratis patroon van een leuke poncho.
december2011

Back to Top
Else92 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2013
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Else92 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2014 om 11:32
Bedankt allemaal voor jullie reacties! ik heb een aantal patronen opgeslagen.

Op dit moment ben ik verschillende granny squares aan het haken als voorbeeld, dan kan mijn collega daar uit kiezen als ze wil! 
nou ben ik bezig met de volgende granny square, maar ik kom er niet uit! 
ik heb het idee dat de beschrijving en de tekening niet overeen komen, dus bij deze vraag ik aan jullie hulp en advies :)

Ik heb de binnenste 4 rondjes al gehaakt: 

mijn probleem zit dus bij de buitenste ring, toer 3. Het opzetten van 70 lossen gaat nog, dan staat er "begin in 4e losse vanaf haaknaald", maar in de tekening staat het pijltje de ander kant op?? als ik toch eigenwijs de beschrijving volg, dan kom ik in de knoop bij het samenvoegen. 

ik snap hoe ik de buitenste ring aan de binnenste ring vast moet maken, maar als ik dan verder ga met de stokjes heb ik het idee dat mijn ketting losse aan de verkeerde (rechter) kant zit. Je haakt toch altijd naar links?! ik ben echt het spoor bijster.. dus ik hoop dat jullie mijn beschrijving snappen en mij kunnen helpen! 





alvast bedankt.. :)

Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2014 om 16:33
Op blij dat ik brei staat ook nog een kinderponcho.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.734 seconden.
Lang Yarns