Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

met welk garen maak je een mooie deken?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ik12 View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ik12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: met welk garen maak je een mooie deken?
    Posted: 22 April 2014 om 14:44
Hoi allemaal!

Hoewel ik graag poppetjes haak met rio katoen, zie ik het als een uitdaging om over een niet al te lange tijd te beginnen aan een mooie deken. Waarschijnlijk granny squares. Daarom neus ik nu veel rond in boeken en kijk ik naar garen. Maar er word altijd zoveel verschillend garen gebruikt! Ik als nog niet zo ervaren haakster weet nu niet wat ik moet gaan gebruiken en ook niet waar ik op moet letten bij de aanschaf van garen.
Heeft iemand tips?

Ik zoek een garen wat lang meegaat en dus makkelijk te wassen is, niet snel gaat pluchen, stevig is en een mooie kleur behoud. Ook moet het betaalbaar blijven.
Ik heb gekeken naar annell rapido en victory. Maarja, is dat wel iets? Iemand ervaring mee?
Ik zie ze nooit ergens vermeld staan dus ben benieuwd. Andere suggesties?
Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en het unaniem eens worden
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2014 om 19:54
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb veel enthousiaste verhalen gelezen over Stylekraft special DK. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2014 om 19:56
Sterk, stevig, niet pluizen, dan denk ik aan katoen. Zelf haak ik met Phildar coton 3, oa te koop hier bij de hobbydoos.
Mogelijk nadeel: het gewicht van je deken.
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2014 om 21:13
Style craft haakt echt super en is heerlijk zacht
Groetjes jenny
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2014 om 21:23
Ik heb zelf voor mijn kleindochter een sprei gehaakt met katoen. Prachtig, stevig, maar inderdaad erg zwaar, zeker bij het wassen, maar ook om onder te liggen. 
Voor mijn kleinzoon zijn toekomstige " grote bed"  zal ik daarom een sprei haken met acryl garen. Is ook veel makkelijker te wassen en houdt dan ook de afmetingen.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2014 om 07:58
Ik heb voor mezelf een poncho gehaakt met een katoen - acryl garen. Haakte ook fijn en weegt niet zwaar.
Garen komt van blij dat ik brei, volgens mij hetzelfde als ze vandaag aangeeft voor haar deken!
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2014 om 21:57
Style craft is fijn haken. Ben nu met Bravo bezig en is ook erg lekker zacht.
Alles gaat denk ik op den duur wel pluizen/pillen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2014 om 18:37
Vandaag nieuw in de winkel van de hobbydoos: scheepjes stone washed, een mengsel van katoen en acryl.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2014 om 20:01
ik  zou  het  lekker  van acryl doen saskia van wibra of  de Royal van de zeeman lekker warm leker zacht makkelijk verwerkbaar, licht en nog goedkoop ook 99 cent en best wel grote bol.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.454 seconden.
Lang Yarns