met welk garen maak je een mooie deken? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Ik12 ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 22 September 2012 Status: Offline Points: 83 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 April 2014 om 14:44 |
Hoi allemaal!
Hoewel ik graag poppetjes haak met rio katoen, zie ik het als een uitdaging om over een niet al te lange tijd te beginnen aan een mooie deken. Waarschijnlijk granny squares. Daarom neus ik nu veel rond in boeken en kijk ik naar garen. Maar er word altijd zoveel verschillend garen gebruikt! Ik als nog niet zo ervaren haakster weet nu niet wat ik moet gaan gebruiken en ook niet waar ik op moet letten bij de aanschaf van garen. Heeft iemand tips? Ik zoek een garen wat lang meegaat en dus makkelijk te wassen is, niet snel gaat pluchen, stevig is en een mooie kleur behoud. Ook moet het betaalbaar blijven. Ik heb gekeken naar annell rapido en victory. Maarja, is dat wel iets? Iemand ervaring mee? Ik zie ze nooit ergens vermeld staan dus ben benieuwd. Andere suggesties? Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en het unaniem eens worden ![]() |
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2387 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb veel enthousiaste verhalen gelezen over Stylekraft special DK.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Sterk, stevig, niet pluizen, dan denk ik aan katoen. Zelf haak ik met Phildar coton 3, oa te koop hier bij de hobbydoos.
Mogelijk nadeel: het gewicht van je deken. |
|
![]() |
|
Gerbera ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 Maart 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1194 |
Style craft haakt echt super en is heerlijk zacht
|
|
Groetjes jenny
|
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2387 |
Ik heb zelf voor mijn kleindochter een sprei gehaakt met katoen. Prachtig, stevig, maar inderdaad erg zwaar, zeker bij het wassen, maar ook om onder te liggen.
Voor mijn kleinzoon zijn toekomstige " grote bed" zal ik daarom een sprei haken met acryl garen. Is ook veel makkelijker te wassen en houdt dan ook de afmetingen.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Ik heb voor mezelf een poncho gehaakt met een katoen - acryl garen. Haakte ook fijn en weegt niet zwaar.
Garen komt van blij dat ik brei, volgens mij hetzelfde als ze vandaag aangeeft voor haar deken! |
|
![]() |
|
Lelie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1548 |
Style craft is fijn haken. Ben nu met Bravo bezig en is ook erg lekker zacht.
Alles gaat denk ik op den duur wel pluizen/pillen.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
Vandaag nieuw in de winkel van de hobbydoos: scheepjes stone washed, een mengsel van katoen en acryl.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
ik zou het lekker van acryl doen saskia van wibra of de Royal van de zeeman lekker warm leker zacht makkelijk verwerkbaar, licht en nog goedkoop ook 99 cent en best wel grote bol.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |