Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

mijn 2e hobby

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: mijn 2e hobby
    Posted: 06 Maart 2012 om 16:36
Zaterdag 3 maart heeft onze muziekvereniging in Tiel een muziek play inn georganiseerd. Ik was er ook bij samen met onze dochter. We spelen beiden clarinet in de harmonievereniging. We waren met zo'n vijfentachtig muzikanten, een aantal vanuit onze eigen vereniging en de rest kwam overal uit den lande vandaan.
Het was een leuke en leerzame dag. Ik was 's avonds hartstikke moe, vooral in 't hoofd.
Op t.v. was Musikantenstadl op Duitsland, vind ik altijd heel mooi maar ik had nu echt moeite om m'n ogen open te houden tijdens de uitzending. Ben ook geen twintig meer hè.
Als gast dirigent kwam helemaal vanuit België meneer Jan Van der Roost.
Hebben de Belgische Hobbydoosjes misschien wel eens van deze componist gehoord?
Heel aardige man en een prima dirigent. Wij hebben die dag een aantal muziekstukken van zijn hand geschreven moeten instuderen.
Met zo'n dirigent voor het orkest moet zoiets toch lukken.
Aan het eind van de middag gaven wij er een kleine uitvoering van, voor onze fans en andere muziekliefhebbers.

Groetjes, Tineke01
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 16:41
groetjes geesje
Back to Top
liasmit View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2012
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer liasmit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 16:43
Mijn andere hobby is ook heerlijk naar muziek luistere, ik kan het helaas zelf niet spelen! maar wat jij doet klinkt heel leuk!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 17:26
Hej Tineke, wat leuk dat jij met je dochter samen klarinet speelt!!! Het zal zeker een enerverende en vermoeiende dag geweest zijn omdat je zoveel interessante contacten legt en indrukken opdoet. Oefenen jullie thuis ook veel samen buiten de harmonievereniging om? Mijn man en ik houden ons met oude muziek bezig (vanaf 13de eeuw tot en met 1750). Maar het beluisteren van muziek doen wij natuurlijk ook graag.   
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 586
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 17:59
wat leuk zeg!
ik ben geen Belgisch hobbydoosje, maar ik 'ken' Jan van der Roost wel. mooie muziek schrijft hij.
ik ben 17 jaar lang lid geweest van meerdere fanfare's waar we regelmatig stukken van deze componist speelden.
helaas heb ik mijn hobby in verenigingsverband op moeten geven omdat ik chronisch ziek ben geworden .
thuis speel ik nog wel regelmatig even met de cd mee.


Groetjes Petra



Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 18:02

Wat leuk Tineke .

Ik heb ook klarinet gespeeld

Nu lukt het me niet meer

Ik haak nooit af!

Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 586
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 18:03
ik speel trouwens waldhoorn 

wat jammer Marileen! mag ik vragen waarom niet meer?
Groetjes Petra



Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 December 2007
Status: Offline
Points: 2280
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 18:26
wat leuk Tineke,zo'n play in en ik woon vlakbij Tiel
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2012 om 07:19
Wat leuk, en knap!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2012 om 11:08
Muziek luisteren is ook een bijhobby van mij, ik ben helaas niet muzikaal en zing zo vals als een kraai.

Laatst heb ik de DVD van Fanfare weer eens in de speler gelegd. Kennen jullie die film? Uit de jaren 50.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2012 om 11:12
Ja, die film is ontzettend leuk!!!
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2012 om 15:31
Magtelt, wij kunnen elkaar een hand geven, ik mag niet zingen als er een van mijn familieleden thuis is. Gisteravond naar Guus meeuwis geweest Kreeg ik een glas met bier over me heen omdat ik aan het mee zingen was  (dat schijnt er tegenwoordig bij te horen )
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2012 om 17:18
Ieder mens is van nature nieuwgierig, ik al niet minder.

Wanda mag ik vragen waar jij dan woont?
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2012 om 17:30
Kamilla, vroeger toen dochter nog inwonend was, ze is nu al een paar jaar uit huis en getrouwd, speelden we wel eens samen. Dat gaf soms wrijving omdat we allebei dachten dat ik het beter kon dan zij en omgekeerd.
Wie moest er aftellen en wie gaf iets aan?

Dus bleek het beter te zijn als ieder voor zich apart oefende.
Tegenwoordig koop je een muziekboek met bepaalde nummers erin en daar zit meteen een c.d.tje bij met begeleidingsmuziek voor de nummers in dat boek.
Kun je lekker ontspannen spelen met begeleiding van het c.d.'tje. Is erg leuk en leerzaam om te doen.
En weer eens afwisseling op de nummers die je thuis voor het harmonie orkest zit te oefenen.

Groetjes, Tineke01
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2012 om 17:36
Hoi Petra,
Wat jammer dat je het muziek spelen in verenigingsverband moest opgeven vanwege ziekte.
Toch fijn dat je thuis nog wel speelt met een c.d.'tje erbij. Leuk is dat hè.
Waldhoorn is een mooi instrument, geeft een mooie klank.

Ik lees dat Marileen ook clarinet heeft gespeeld.
Nu lukt het niet meer schrijf jij.
Nieuwgierig als ik ben, mag ik vragen waarom niet.
Misschien geen tijd meer vanwege al je andere bezigheden?

Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2012 om 17:44
Ja Magtelt, die "Fanfare" ken ik ook. Mooie film.
Ik kan begrijpen dat de jongere hobbydoosjes onder ons hier misschien nog nooit van gehoord hebben.
Maar de film is zeker het kijken waard.



Simone jij hebt vast genoten bij/van Guus Meeuwis.
Alleen bier over je heen krijgen is even wat minder leuk.
Maar was dat bier nou echt voor jouw "zangkunst" of zoals je al zei,het hoort er egenwoordig bij om met bier te gooien.
Je begrijpt het eigenlijk niet meer. Iedereen heeft het over crisis en bezuinigen, waarom dan met bier gooien?
Drink het op dan heb je er meer plezier van, lijkt mij.


Groetjes, Tineke01
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Iris74 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2012 om 14:46
Wat leuk, ik heb 18 jaar klariniet gespeeld, we speelden met het hele gezin in de plaatselijk harmonie. Erg gezellig altijd. Alleen mijn moeder was supporter, die speelde piano.
**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2012 om 20:56
Zo Iris, niet niks ook al 18 jaar klarinet gespeeld.
Ik vraag me nu echt af, waarom ben je er mee gestopt?
Is toch jammer!
Wat moeders betreft : supporters moeten er ook zijn.
Wel leuk dat het bijna hele gezin bij de harmonie speelt/speelde?
Groetjes, Tineke01
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Iris74 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2012 om 21:03
Tja, ik ben gestopt omdat ik eigenlijk niet meer echt het gevoel had nog erg ver vooruit te kunnen. Klinkt een beetje flauw, maar ik had alle HaFaBra examens gehaald, en bij de vooropleiding comservatorium voorgespeeld. Mijn zus en zwager hebben beiden conservatorium gedaan. Maar ik ben niet zo heel erg 'artistiekerig', haha!! Nee, daar kwamen zulke bijzonder typjes, ik voelde me niet thuis. Na mijn trouwens ben ik nog even doorgegaan, maar ik kreeg er steeds minder zin in. Dus gestopt. En raar maar waar, ik heb het nog niet gemist. We hebben nog wel een piano in huis staan, dat vind ik wel leuk. Ach, wie weet...onze kinderen geven er ook niets om. Af en toe wat pingelen op de piano, en we zingen veel, maar verder muziekles...nee, dat willen ze niet. Ik ging ook wel een beetje onder dwang, hoor, hahaha!!!
**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2012 om 21:18
Het woord dwang was er bij ons ook wel een beetje.
Onze jongste dochter ging klarinet leren spelen en ik ging met haar mee.
Muzieklessen bij onze vereniging worden in eigen beheer gegeven.
Er werd al gauw gezegd : dan kan moeder het ook wel gaan leren.
Had er eerst niet veel mee op, voelde me ook al te oud (ca. 39 jaar)tegenover haar.
Uiteindelijk leek het me toch wel leuk en een paar maanden later ben ik er mee begonnen. Heb er toch geen spijt van gekegen.
Later hebben wij allebei diploma A en B erbij gedaan op de muziekschool.
Zodoende zitten we wat steviger in het zadel bij de harmonie.
Gezellig eens per week repetitieavond. Af en toe een optredentje. Zit thuis ook te oefenen of mee te spelen met een c.d.'tje.
Daarom is dit mijn tweede hobby.
Groetjes, Tineke01
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.451 seconden.
Lang Yarns