Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mijn beelden

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 18:55
daar mag best heeeeeeeel trots op zijn .schitteren
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 20:09
Prachtige beelden heb je gemaakt. Een vriendin doet het ook. Ik moet er niet aan denken, kan mij niet voorstellen dat ik dat zou kunnen, geloof er niets van.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 22:06
Dank jullie wel hoor!

@Lidwina.
Het beeldhouwen heeft mij altijd geboeid. Altijd gedacht ik zou dat ook zou willen kunnen.
Zelfde als met schilderen.
Maar ook altijd gedacht (faalangst) Stel dat ik het probéér en het lukt mij niet.....dan is de teleurstelling zoooo groot!
Stom he?

En nu vind ik het jammer dat ik er zo laat mee begonnen ben.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2015 om 10:26
Prachtig, wat mooi allemaal. Ja, ook ik kan daar jaloers op zijn. Ik kan alleen maar dingen die anderen bedacht hebben namaken. Terwijl ik ook zo graag zelf zou willen creëren. Ik zie dan wel weer ergens iets in, maar ga ik het proberen te maken dan wordt het een mislukt ding dat er totaal niet op lijkt. 

Ja vroeger op school heb ik een prachtig paard van klei gemaakt. Had ik weer de pech dat de leraar iets fout had gedaan en hij stuk uit de oven kwam. Nou ja, dat paard was ook zo goed door de begeleiding van de leraar, die zei waar en hoe je de rondingen moest doen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2015 om 10:41
@ Janne Marie.
Het is niet verkeerd om eerst dingen na te maken die iemand anders heeft gemaakt.
Dat zijn oefeningen.
Als je begint met  naaien, breien, haken, borduren, maak je ook eerst dingen die een ander heeft gemaakt en pas als je wat ervaring hebt ga je zelf aan de slag.
Je gaat kijken hoe iemand sommige dingen oplost en leert daarvan hoe jij dat ook kan doen.
Gewoon proberen en als het in je zit komt het op deze manier echt wel naar buiten.
En een cursus doen, om de fijne kneepjes te leren.
Met schilderen ben ik grotendeels autodidact, maar heb wel een 12 delige cursus gedaan om de grondregels te leren.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2015 om 12:52
Jij beschrijft hier de overgang van ambacht naar kunst. Zonder ambacht ligt kunstvorming buiten bereik. Jonge kinderen hebben deze grens nog niet. Als ik bedenk hoe wij op school uiterst precies voorgetekende prenten moesten natekenen, patroontjes moesten naborduren, op muziekles als jong kind geen leuke kinderliedjes mochten spelen... is het niet verwonderlijk dat de sprong naar vrije creativiteit onmogelijk lijkt. Het voordeel van dit strakke onderwijs was dat ik degelijke basisvaardigheden en inzichten heb ontwikkeld. Het nadeel is dat je met behulp van bestraffende vermaningen voorgoed binnen de perken gehouden wordt. Totdat... je innerlijke mogelijkheden zich een weg naar buiten weten te banen.Star  

Het werken met speksteen, doe jij dat ook op jouw zolderkamer? De keren dat ik er mee bezig geweest ben, deed ik het buiten in de tuin. Binnen de kortste keren was het terras wit gepoederd en zag ik er uit als een meelmuis.   

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2015 om 13:47
@Kamilla.

Dan heb jij op een heel strenge school gezeten.
Wat erg om zo creativiteit in kinderen dood te maken.
Je moet, uiteraard, de basis vaardigheden leren. Pas dan kan je de eigen creativiteit verder ontwikkelen.
Dat geldt toch voor de meeste mensen.

Ja ik werk op zolder.
Heb ook een matje voor de trap liggen om de voeten te vegen voor ik naar beneden ga.
Heb ook een aparte stofzuiger op zolder.
Speksteenstof is zwaarder dan gewoon stof, dus het stuift niet heel erg rond.
Hoewel mijn zolder wel stoffiger is dan de rest van het huis.
Schone speksteenstof is talkpoeder.

https://gezondetips.nl/talkpoederTalkpoeder wordt gemaakt van talk. Talk komt uit de aardkorst en wordt ook wel eens speksteen genoemd.
Enz.

Ik wist dit ook niet voor ik ermee ging werken.
Ik heb wel les gehad in het werken met speksteen en ik ga nog steeds eens in de zoveel tijd naar de man die de lessen geeft.
Niet echt  voor les, maar hij heeft veel meer gereedschap dan ik en dat werkt wel lekker.

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2015 om 16:09
Inderdaad was het onderwijssysteem dat voor mij uitgezocht werd, niet al te vooruitstrevend. Veel keus was er trouwens niet in de streek waar ik mijn jeugd doorbracht. Het "durven" improviseren vanuit een niet aangeleerde structuur moet wel bevochten worden. Maar... uiteindelijk niet zonder resultaat.   

Het werken met speksteen voelt heerlijk aan; beetje vettig. De wetenschappelijke benaming is steatiet en heeft hardheid 1. Heel zacht in vergelijking met diamant: 10. Soms heeft het wel het nadeel dat je werkstukken gauw kunnen beschadigen bij stoten e.d. 

Lao tse... je ben wel aanstekelijk Big smile

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2015 om 16:15
En ik heb niet eens griep!
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2015 om 18:08
ik vind het prachtig! knap gedaan!!!!!!!!!!!!Thumbs UpClap
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.719 seconden.
Lang Yarns