Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mijn bloemstukje

 Reageer Reageer Pagina  <12345 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2017 om 21:33
Tot hier is de stola al schitterend. Ik begrijp dat het een duur kledingstuk wordt, maar misschien kan je "verantwoord smokkelen"? Ietsje kleiner laten of een "goedkope" rand waar minder materiaal ingaat als extraatje? Je krijgt zeker eer van je werk. 
Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2017 om 22:17
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Tot hier is de stola al schitterend. Ik begrijp dat het een duur kledingstuk wordt, maar misschien kan je "verantwoord smokkelen"? Ietsje kleiner laten of een "goedkope" rand waar minder materiaal ingaat als extraatje? Je krijgt zeker eer van je werk. 

Helaas kan ik niet smokkelen en moet ik hem groter maken
Ik ben door een operatie en chemo behoorlijk aangekomen dus wil hem langer.
Ik overweeg ook nog om hem u it te halen en van goedkopere Zeeman/wibra garen te gaan haken.
Ik ben nu 1 bolletje kwijt voor nog niet eens een rij patroon
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2017 om 22:58
In dat geval zou ik hem echt maken zoals hij jou goed zal passen. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar uithalen...? Ik hoop dat er nog andere raadgevingen komen van echte haaksters hier om je te adviseren. Wie weet tweekleurige aanvulling waarvan de prijs je meevalt? 
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 00:00
Het is een kledingstuk waar je lang plezier van gaat hebben dus ik zou geen concessies doen voor wat betreft materiaal.

Ik zou er dan liever wat langer over doen en mooiere wol bij elkaar sparen dan over gaan op goedkoper garen dat je dan uiteindelijk toch niet zo mooi vind.

Wat heb je eraan als je hem gaat maken van Wibra/Zeeman garen en hij gaat na korte tijd al vreselijk "pillen". Of hij komt als een zakdoek uit de was! Dan is al je werk van het maken voor niks geweest.

Je steekt zoveel werk in deze omslagdoek....gun het jezelf om hem van mooi materiaal te maken!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 07:19
Ik heb hier toch al menig ding gemaakt van W/Z garen en gewassen en er "pilt" nikske en het zijn ook geen zakdoeken geworden.
Het is ook normaal naarmate je verder in het patroon zit dat er een heel bolleke in 1 rij kruipt en het is eender met welk garen.
Anders efkes goegelen waar de Catania grande in reclame staat. Bij wol en zo voor de moment 1,5/bol dacht ik. Maar ik weet niet voor welke kleur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 07:52
Als je een chemo hebt gehad moet je goed voor jezelf zorgen - ik zou deze (je bent al zo ver) afmaken met het dure garen.
Voor de andere stola's zou ik dan zoeken, ik was gister op de struin en zag dat de Phildar coton in de winkel bij de doos afgeprijsd was.
En vooral goed eten !!! Vezels, dus als je er van houdt --> zuidvruchten.
Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 08:03
Dank jullie allemaal voor de tips. Ik ga inderdaad internet even afstruinen of hij daar goed koper is. Bestel eigenlijk nooit via internet. Maar wie weet is de tijd gekomen. Ik betaal nu 2,90 voor een bol.
Jullie hebben gelijk, beter even doorsparen.
En zit nu aan Griekse yoghurt met havermout dus met die vezeltjes zit het wel goed :D
Ik denk dat ik de Russische wel van en goedkopere ga doen hoor, anders is er geen eten meer op de plank ha ha ha
Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 08:11
Net even op internet gesnuffeld, idd goedkoper, maar met de bezorgkosten er bij is het weer duurder helaas
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 10:59
IK ben een posie afwezig geweest en reageer dus wat later.
Jaloersmakende dingen maak je (jaloers in het goede dan he? Ik zou willen dat ik het geduld had om dergelijke dingen als die bloemstukken te maken)
Over die stola...PRACHTIG aan het worden.
En inderdaad...je bent zo ver gekomen...spaar even door en maak het af met hetzelfde garen.
Uithalen is zo jammer van het werk.
En wat al eerder is aangehaald: Verwen jezelf maar, je hebt genoeg achter de kiezen.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 11:45
Originally posted by bep bep wrote:

Ik heb hier toch al menig ding gemaakt van W/Z garen en gewassen en er "pilt" nikske en het zijn ook geen zakdoeken geworden.
Het is ook normaal naarmate je verder in het patroon zit dat er een heel bolleke in 1 rij kruipt en het is eender met welk garen.
Anders efkes goegelen waar de Catania grande in reclame staat. Bij wol en zo voor de moment 1,5/bol dacht ik. Maar ik weet niet voor welke kleur.


Het was maar....bij wijze van spreken...Bep
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 12:02
Je doet inderdaad lang met een mooie stola. Ik heb er één van mij na 15 jaar naar de kringloop gebracht, omdat ik een ander kleurtje wilde. Nu was het toevallig een Wibra stola in jeans kleur. Ik heb er nu één in jeanskleur van Zeeman en daar klauwen de katten in, als hij op mijn stoel igt. Na een wasbeurt zie je er niets meer van. Maar ik ben het eens met degenen die raad geven over duurdere garens.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 12:38
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

IK ben een posie afwezig geweest en reageer dus wat later.
Jaloersmakende dingen maak je (jaloers in het goede dan he? Ik zou willen dat ik het geduld had om dergelijke dingen als die bloemstukken te maken)
Over die stola...PRACHTIG aan het worden.
En inderdaad...je bent zo ver gekomen...spaar even door en maak het af met hetzelfde garen.
Uithalen is zo jammer van het werk.
En wat al eerder is aangehaald: Verwen jezelf maar, je hebt genoeg achter de kiezen.



Dank je wel, iedereen bedankt. Ik heb alle tijd om dingen te haken, kan niet veel anders dan zitten.
Doe gewon rustig aan, geen haast bij en komt het vandaag niet af dan morgen wel.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 12:44
De stola wordt echt fantastisch mooi...
En heel veel sterkte gewenst...
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 12:53
Ach Corretje, ik hoop ZO dat je hem afmaakt, als teken waar je doorheen bent gegaan en waar nu NU staat, uhm, zit..je verdient dit ZO meis ... koop anders elke maand ofzo een bolletje of twee, kan jou .t schelen wanneer hij af is, daarna heb je er LEVENslang plezier van en ben je nóg trotser op jezelf dan je NU al mag zijn !!!!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 15:25
Wat ben je al ver met je stola, hij wordt zo mooi....

Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 14:13
De Russische tot zo ver, hij is niet erg recht
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 16:39
Zo, wat een prachtige dingen heb je gemaakt.
Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 10:45
Er gaat iets niet goed, was op de eerste foto al te zien, maar dacht trekt wel recht bij het volgende patroon. Maar niets is minder waar. Heb hem nu 2x gehaakt en krijg hem steeds hetzelfde. Iemand die kan zien waar de fout zit?
Ik vermoed zelf dat in de boog geen vast moet tussen de twee gaten maar misschien een stokje!!!!!

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 11:08
volgens mij zit ge helemaal juist, maar haakt gij wel heel vast. Als ge hem vastneemt, valt hij dan soepel of eerder stijf? Met een grotere haakpen eens een klein stukje proberen, dan ziet ge of er verschil is.

'k vindt hem wel al heel mooi.
Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 11:39
Originally posted by bep bep wrote:

volgens mij zit ge helemaal juist, maar haakt gij wel heel vast. Als ge hem vastneemt, valt hij dan soepel of eerder stijf? Met een grotere haakpen eens een klein stukje proberen, dan ziet ge of er verschil is.

'k vindt hem wel al heel mooi.

Ik haak niet vast, gewoon
Kan hem inderdaad eens met een grotere naald proberen
Kan nu wel doorgaan maar gaat me dan toch tegenstaan.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns