Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

mijn lustertje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis2 View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: mijn lustertje
    Posted: 02 Januari 2012 om 02:15

Dit lustertje heb ik zelf gemaakt, helemaal van hout. Het is helemaal in mekaar geschroefd en gelijmd.

Het is gemaakt naar het voorbeeld wat ik als baby / peuter  / kleuter  had op mijn slaapkamertje. Echter er moeten nog sneeuwwitje en de zeven dwergen op komen. Maar ik heb ze nog steeds niet gevonden.  

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2012 om 07:58
wat mooi! zoek je een brei of haak patroon van sneeuwwitje?

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
kris85 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kris85 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2012 om 08:45
In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2012 om 09:04
Wat leuk zeg!!!!
Knap gedaan van je
Ik haak nooit af!

Back to Top
francis2 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2012 om 11:21

Dankuwel Marileen. Eigenlijk moet die nog geschilderd worden. Mijn ouders hadden die van mijn grootvader gekregen, toen mijn moeder van mij bevallen was. Het was in het roze, (tja, toen was het anders dan nu)

Halverwege vorige eeuw, dan was het zo;

Jongetjes die werden door een roos beschermd (vanwege de doornen aan die roos) en kregen bijgevolg alles in het roze

Meisjes die werden door de o.l.v. in de hemel beschermd. en kregen dus alles in het blauw.

Eigenlijk moeten die in triplex uitgezaagd worden en beschilderd. (had mijn grootvader ook zo gedaan) Helaas zijn beide er nietmeer. Lustertje is met het groter worden weggedaan, mijn grootvader is in 1973 en mijn grootmoeder in 1970 overleden. De ouders van mijn moeder waren beide reeds overleden voor dat mijn ouders getrouwd waren.

De dwergen waren 10 cm hoog,

Sneeuwwitje, prins, heks, ridder op het paard (die sneeuwwitje moest vermoorden in het bos) die waren 15 cm hoog

Ik heb enkel nog de herinnering. Er zijn mensen die zeggen dat ik de 'handige-harrie' in huis ben.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2012 om 13:28
Bedoel je een figuurzaag patroon? Misschien kun je dan proberen prentenboeken- of kleurboekenplaatjes te vergroten tot het juiste formaat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2012 om 14:59

@ Francis2: Toen wij klein waren, dat was in de tijd dat jij geboren bent, hebben wij sneeuwwitje en de 7 dwergen met een figuurzaag uitgezaagd. De figuurtje hadden we overgetekend uit een sprookjesboek. Dat kan ook nu nog, alleen heb je nu computers en scanners en printers.

Veel succes, wordt vast leuk, groetjes, Lida

Oh ja, van die kleuren ken ik mij ook nog herinneren, niet de reden. 

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2012 om 16:55
Knap werk
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2012 om 19:59
Leuk gemaakt! Succes met de rest maken
Back to Top
francis2 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2012 om 23:49
Dankuwel allemaal. Zo zie je maar weer, vier weten meer dan één he.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2012 om 18:30
jij bent zeker een handige harry
maar wel knap gemaakt
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 16:48
Mooi is ie. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 23:59

Tja ik had een nieuw moeten aanmaken, want ik was uitgelogd, mijn wachtwoord werd niet herkend, ik vroeg het op maar toen bleek ik onbekend. maakte ik mijn account opnieuw aan, dan bleek opeens mijn naam WEL al in gebruik te zijn. dus heb ik van de 2 een 3 gemaakt en toen ging het wel.

Voor alle duidelijkheid, Francis 2 = Francis 3 (tja het ging echt niet anders)

Nu verder op mijn lustertje.

Ik had verleden week de kleur roze gevonden welke ik wilde hebben. Heb dan meteen een mail naar de verfwinkel gedaan. Maar door het slechte weer verleden week is het er niet van gekomen om zover te fietsen (ong 12 kilometer enkele reis) Als je dat dan door de regen moet doen, is ook niet alles he.

Gelukkig was het vandaag (vrijdag 27 januari 2012) volop zonneschijn hier. Ik ben dan naar die winkel gefietst en wat dacht je? Standaard bestaat die kleur NIET. Dus hebben ze voor mij dan maar een half-litertje gemaakt. In de winkel staat zo'n verfmengcomputer.

Een van de dagen dan zal het me wel lukken om te gaan schilderen. 

@ Magtelt  Ja dat zijn ze die ik bedoel, uitzagen met een figuurzaagje.

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 08:04
Ben echt benieuwd hoor! Weet zeker dat het heel mooi gaat worden 
Ik haak nooit af!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.125 seconden.
Lang Yarns