Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Minderen armsgaten vest

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Minderen armsgaten vest
    Posted: 17 December 2013 om 19:55
Hoi allemaal,

Ik ben een vest aan het breien en kom niet uit bij het minderen voor de armsgaten van het achterpand. Ik heb nu 94 steken.

Er staat:

1. Vanaf de kleurwisseling aan weerszijde voor de armsgaten 3 steken afkanten.
2. Dan in elke 2de naald nog 1x 2steken afkanten en 5x 1 steek geaccentueerd minderen. = 74 steken

Punt 1 snap ik (hoop ik). Ik heb de eerste drie steken van naald1 afgekant, naald afgemaakt en de 2de naald opnieuw 3 begin steken afgekant. Heb nu dus nog 88 steken.

Maar dan.. Elke 2de naald? Ik kan toch niet in één naald het begin en het eind afkanten? 
En elke 2de naald 1x 2 steken afkanten? Dat doe je dan toch maar 1 keer? Maar wanneer? Gelijk de eerste naald, of halverwege?

Misschien is het wel heel makkelijk, maar voor nu lijkt het even abracadabra!

Groetjes Lelie
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2013 om 21:24
het is inderdaad heel eenvoudig .

Het wil gewoon zeggen dat je in de teruggaande nld op de plek waar je in de heengaande nld geminderd hebt niet mindert Je breit dus eigenlijk een pen over . Je mindert dus eigenlijk aan het begin van iedere pen

je mindert dus 2 steken aan de ene kant van je werk en dan weer 2 steken aan het begin van je andere pen En geaccentueerd minderen wil zeggen dat je mindering duidelijk zichtbaar mag zijn Dit doe je vaak bij een raglan
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2013 om 09:59
Hoi Mutti, bedankt voor je antwoord! Maar wat ik dan vooral niet snap, is wat is dan 2de naald?
is dat na de eerste naald 3 afkanten? Dus na 1e keer afkanten, dan tellen naar 2de naald of eerst 2 naalden breien en dan tellen met 2de naald? Oke vage omschrijving,

wat ik nu heb gedaan:

naald 1: 3 begin s afkanten ( = 91 s)
naald 2: 3 begin s afkanten ( = 88 s)
naald 3: gewoon
naald 4: 2 begin s afkanten, 1 minderen begin, 1 minderen eind ( = 84 s)
naald 5: 2 begin s afkanten (= 82 s)
naald 6: 1 minderen begin, 1 minderen eind ( = 80 s)
naald 7: gewoon
naald 8: 1 minderen begin, 1 minderen eind ( = 78 s)
naald 9: gewoon
naald 10: 1 minderen begin, 1 minderen eind ( = 76 s)
naald 11: gewoon
naald 12: 1 minderen begin, 1 minderen eind ( = 74 s)

maar dan minder ik dus in de teruggaande naald, de even naalden. Maar is dit goed? of moet ik juist naald 3 al beginnen met minderen, dat dat de 2de naald is? dat ik in de oneven naalden moet minderen?

Dit is trouwens wat er letterlijk staat in het patroon:
Na 23 cm = 60 nld. vanaf de kleurwisseling aan weersz. voor de armsgaten 3 s. afk., dan in elke 2e nld. nog 1x 2 s. afk. en 5x 1 s. geaccentueerd mind. = 74 (82 - 90) s. Nu rechtdoor verder br.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2013 om 19:39
In je heengaande nld kant je er 3 af .In je teruggaande nld kant je er 3 af . In je volgende heengaande nld kant je er 2 af en in je teruggaande nld kant je er 2 af .

Vervolgens kant je 1 steek af aan het begin van je nld .Omdat je je overhaling mag zien kun je beter ook aan het begin van je teruggaande nld afkanten Dan zie je aan de goede kant van je werk de overhaling .Als je samenbreit ziet je mindering er rechts anders uit dan links .

Dat bedoelen ze met geaccentueerd minderen
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2013 om 20:58
Okee ik geloof dat ik het begin te snappen. Ik ga het gewoon proberen!
Bedankt voor de hulp!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.848 seconden.
Lang Yarns