Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

minderen vest AB014

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
laartje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 April 2012
Locatie: den helder
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer laartje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: minderen vest AB014
    Posted: 08 April 2012 om 15:48
Wie kan mij helpen,
ben bezig met vest te breien, maar loop vast met aantal steken op de naald.
Ik moet bij voorpand voor de schuining van de schouder 8 keer 4 st minderen en dan 7 keer 5 st minderen aan het begin van iedere naald. Er staan 89 steken op. Dan moet ik 50 st overhouden voor de kraag, maar ik hou veel mindere steken over. Als ik 8 keer 4 st minder heb ik  89-64 is 25 st over. Wat doe ik fout.
Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel anders wil ik het nog wel een keer anders vragen.
Alvast bedankt.
 
 
Groetjes Emmy
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2012 om 16:20
Ik heb het patroon even opgezocht
Dat is voor ons makkelijker zoeken.
Ik heb even na gerekend.
Er staat ergens een fout in want zo kom je nl zoals jij zelf al achter was te met te weinig steken te zitten.
Ik heb gekeken.
Je moet van 89 naar 50 steken.
Dus dat is 39 steken minderen.
Als je eerst die 8x4 steken doet kom je op 32 steken.
En moet je nog 7 steken minderen, En nu denk ik dat dar de fout zit want als ik het zo lees moet je dan 7x1 steek minderen.
Dan kom je nl wel op het goede aantal steken.
En bij alle andere maten klopt dit dan ook.
Maar mischien is er iemand die het nog even wil nakijken.
 
Back to Top
laartje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 April 2012
Locatie: den helder
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer laartje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2012 om 18:57
Ah dank je wel voor je reactie.
Ik lees dus niet iets verkeerd. Ga maar de steken aanhouden die ik moet overhouden voor de hals door minder keren die 5 st te minderen.
Dank je wel.
Groetjes Emmy
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2012 om 22:07
klopt inderdaad niet ,maar ze hebben bij het achterpand dan de zelfde fout gemaakt .Heel vreemd
Back to Top
laartje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 April 2012
Locatie: den helder
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer laartje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2012 om 09:58
Ja, daar ben ik mee begonnen en heb gebreid zoals het er staat. Dan eindig je dus met 6 steken ofzo.
Is niet goed. Ik zal de fout  maar doorgeven aan het emailadres dat ze je geven bij het patroon. En ben benieuwd wat het antwoord is.
Ik hoopte dat iemand dit vest eens gebreid heeft en dit ook opgemerkt heeft.
Groetjes Emmy.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2012 om 10:41
het is volgens mij een vrij nieuw patroon .
Ik heb nog gekeken of er soms al opmerkingen over gemaakt waren ,maar dat kon ik niet ontdekken .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2012 om 17:10
Ik heb het patroon in de oorspronkelijke taal opgezocht en volgens mij moet je voor jouw maat 8x4 steken minderen en dan nog 1x 7 steken
 
Ik denk dat er bij het vertalen een fout is gemaakt .
Back to Top
laartje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 April 2012
Locatie: den helder
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer laartje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2012 om 19:18
Ga het zo doen.
Bedankt.
 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns