Minihondjes haken, hulp gezocht |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
LiaB ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 26 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 101 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06 Januari 2013 om 17:18 |
Ik heb het boekje van Mitsuki Hoshi, de mooiste minihondjes haken.
Het lijkt een simpel werkeje door de vele foto's. Toch heb ik een vraagje omdat ik de schema's niet goed snap. Het gaat bijvoorbeeld over de oren en de snuit. Er staat dan een ovaaltje = losse. en het aantal X =vasten. Moet ik de losse niet meerekenen? En hoe sluit ik dan aan, met een helve vaste of ![]() Bijv: de Jack Russel. Oren toer 1:5 vasten in opzetlus. =5 steken + losse is 6? (Schema zegt dat ik 5 steken moet hebben) toer 2 : (ovaaltje)= 1 losse? 1 v, 1 meerderen, 1 v, 1 meerderen,1v. = 7 + losse? en hoe sluit ik dan aan op toer 3? Zo krijg ik toch steeds meer steken dan in het schema staat? Ik hou dan steeds die losse over, wat moet ik daar mee, overslaan? Ik kom er niet helemaal uit. Kan iemand mij de tip geven? Alvast bedankt. |
|
Lia
|
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
die losse tel je niet mee, die is enkel om naar de volgende toer te gaan ....
en je sluit inderdaad iedere toer met een halve vaste :-)
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Hoi'heb t boekje ookk,vind t helemaal nix ,vaag en onduidelijk, zelf kan ik t lijf van de jack russel niet vinden,ben er mee gestopt,miskoop eerste klas
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Ik heb het eerste hondje met een losse om naar de volgende toer te gaan gemaakt.
De volgende gewoon in spiraal gehaakt. Ging prima. @breienmaar. De beschrijving van de Jack Russel staat in Meer minihondjes haken op blz. 45 en 46. Het lijf om precies te zijn op blz. 46 bovenaan.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
ik haak ook meestal in een spiraal...
maar ik heb weinig moeite gehad om de patronen te lezen... ik vond het alleen zo'n gepruts vanwege de kleine onderdelen,... dus heb er maar ene gemaakt
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Ga nog een x op zoek naar zn lijf, dan nog een paar dalmatiers voor me doochter en klaar!
Vind het pruts gehalte ook te hoog |
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Het is inderdaad wel priegelig, maar ik kreeg de tip om met dikkere wol en een dikkere naald aan de gang te gaan, wordt het vanzelf minder priegelig
![]() |
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
das juist!!!!!
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Eureka!!!
Is een goed plan,ga t proberen ooit |
|
![]() |
|
Eureka!!!
Is een goed plan,ga t proberen ooit |
|
![]() |
|
LiaB ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 26 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 101 |
Bedankt allemaal, ik ga het binnenkort nog eens proberen.
Ik vind het kijken op de tekening ook lastig om te zien waar je gebleven bent, voordat je er erg in heb zit je in een verkeerde ring |
|
Lia
|
|
![]() |
|
m'jo ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2012 Locatie: NB Status: Offline Points: 1191 |
Kreeg het boekje van een kennis en heb een dalmatiƫr gehaakt, mijn eerste en waarschijnlijk ook mijn laatste...... wat een priegelwerk.....
het hondje is wel heel leuk geworden Foto op mijn blog |
|
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je
![]() http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl |
|
![]() |
|
@LiaB,
heb je al eens geprobeerd het patroon in een voor jou begrijpelijke taal uit te schrijven zodat je het gemakkelijk kunt volgen op een blad papier ipv steeds naar die tekening te moeten kijken in je boekje en er ook nog eens je aandacht moet proberen bij te houden?? in het begin heb ik dit regelmatig gedaan en dit heeft me steeds goed op weg geholpen... en maak eventueel ook gebruik van een steekmarkeerder of een gekleurd draadje, dit helpt ook...
|
|
|
|
![]() |
|
Dat wilde ik ook gaan doen Lollibol. Dat leest veel handiger en je kan er een liniaal bij leggen.
Maar ik kan pas verder als ik weet hoe het met de losse en de halve vaste zit. Dat ga ik eerst uitproberen zoals je al beschreef. Maar omdat ik met een donkere kleur was begonnen was het toch al lastig tellen. Ik ga eerst eens een proefje maken met daglicht en een lichte kleur. Toch bedankt voor jullie reacties, ik ben er blij mee. ![]() |
|
Lia
|
|
![]() |
|
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
O, met tekeningetjes, dat vind ik meestal wel gaaf.
Je kunt ook gewoon de bladzijde kopiƫren en dan met potlood/pen bijhouden wat je gedaan hebt. |
|
![]() |
|
Zet ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2013 Locatie: ZH Status: Offline Points: 4 |
@ breienmaar: Ik heb hetzelfde probleem als jij had, kan ook de beschrijving van het lijfje niet vinden....
Het is het boekje "de mooiste minihondjes haken". Het basispatroon is van de Jack Russell, maar daar vind ik alleen de werkbeschrijving van de kop en de snuit. Die zijn inmiddels af, maar er staat wel dat het lijf hetzelfde begint, alleen verder geen idee. Heb jij het inmiddels al gevonden, of ben je "afgehaakt"??
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
Zet ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2013 Locatie: ZH Status: Offline Points: 4 |
Ja, maar ik heb een ander boekje. De beschrijving begint op blz 60.
Over het lijfje staat niks, ook geen werktekening. |
|
![]() |
|
Dan heb je dus een ander boekje. Dat van mij heet Meer minihondjes haken en is van Mitsuki Hoshi. Heb je het soms bij het Kruidvat gekocht? Ik heb al eerder gemerkt dat het hetzelfde lijkt, maar niet alles staat er in.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Ik heb ook even moeten zoeken in mijn versie. In de uitleg, wordt eigenlijk alleen het hoofdje behandeld met kleurwissel, meerderen, minderen, ... En dan gaan ze er van uit, dat je de rest zelf wel weet. ![]() Een aantal blz verder, staat dan in schema het lijfje en hoe je hem in elkaar moet zetten. Ik begrijp, dat dit in jouw boekje ontbreekt. Nu wil ik dit wel inscannen en opsturen, maar je hebt geen email adres bij het vlindertje in je profiel staan. Dus ik kan je niets sturen. ![]() Dus kijk even bij mijn profiel of iemand anders. Dan zie je en vlindertje staan en daarachter moet je even je email adres zetten. Dan is het alleen zichtbaar voor hobbydozen en niet voor anderen. En dan zal ik het ontbrekende stukje hond je kant op sturen. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |