Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Minihondjes haken, hulp gezocht

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Minihondjes haken, hulp gezocht
    Posted: 06 Januari 2013 om 17:18
Ik heb het boekje van Mitsuki Hoshi, de mooiste minihondjes haken.

Het lijkt een simpel werkeje door de vele foto's.
Toch heb ik een vraagje omdat ik de schema's niet goed snap.

Het gaat bijvoorbeeld over de oren en de snuit.
Er staat dan een ovaaltje = losse. en het aantal X =vasten. Moet ik de losse niet meerekenen?
En hoe sluit ik dan aan, met een helve vaste of Confused?

Bijv: de Jack Russel.
Oren
toer 1:5 vasten in opzetlus. =5 steken + losse is 6? (Schema zegt dat ik 5 steken moet hebben)
toer 2 : (ovaaltje)= 1 losse? 1 v, 1 meerderen, 1 v, 1 meerderen,1v. = 7 + losse? en hoe sluit ik dan aan op toer 3? Zo krijg ik toch steeds meer steken dan in het schema staat?
 Ik hou dan steeds die losse over, wat moet ik daar mee, overslaan?

Ik kom er niet helemaal uit.

Kan iemand mij de tip geven?

Alvast bedankt.
Lia
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 08:29
die losse tel je niet mee, die is enkel om naar de volgende toer te gaan ....
en je sluit inderdaad iedere toer met een halve vaste :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 10:18
Hoi'heb t boekje ookk,vind t helemaal nix ,vaag en onduidelijk, zelf kan ik t lijf van de jack russel niet vinden,ben er mee gestopt,miskoop eerste klas
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 10:26
Ik heb het eerste hondje met een losse om naar de volgende toer te gaan gemaakt.
De volgende gewoon in spiraal gehaakt. Ging prima.
@breienmaar. De beschrijving van de Jack Russel staat in Meer minihondjes haken op blz. 45 en 46.
Het lijf om precies te zijn op blz. 46 bovenaan. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 11:36
ik haak ook meestal in een spiraal...

maar ik heb weinig moeite gehad om de patronen te lezen...

ik vond het alleen zo'n gepruts vanwege de kleine onderdelen,... dus heb er maar ene gemaakt
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 12:43
Ga nog een x op zoek naar zn lijf, dan nog een paar dalmatiers voor me doochter en klaar!
Vind het pruts gehalte ook te hoog
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 14:06
Het is inderdaad wel priegelig, maar ik kreeg de tip om met dikkere wol en een dikkere naald aan de gang te gaan, wordt het vanzelf minder priegelig Wink
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 14:20
das juist!!!!! Tongue
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 14:57
Eureka!!!
Is een goed plan,ga t proberen ooit
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 14:58
Eureka!!!
Is een goed plan,ga t proberen ooit
Back to Top
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 18:50
Bedankt allemaal, ik ga het binnenkort nog eens proberen.

Ik vind het kijken op de tekening ook lastig om te zien waar je gebleven bent, voordat je er erg in heb zit je in een verkeerde ring

Lia
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 20:32
Kreeg het boekje van een kennis en heb een dalmatiƫr gehaakt, mijn eerste en waarschijnlijk ook mijn laatste...... wat een priegelwerk.....
het hondje is wel heel leuk geworden
Foto op mijn blog
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 20:58
@LiaB,
heb je al eens geprobeerd het patroon in een voor jou begrijpelijke taal uit te schrijven zodat je het gemakkelijk kunt volgen op een blad papier ipv steeds naar die tekening te moeten kijken in je boekje en  er ook nog eens je aandacht moet proberen bij te houden??
in het begin heb ik dit regelmatig gedaan en dit heeft me steeds goed op weg geholpen...
en maak eventueel ook gebruik van een steekmarkeerder of een gekleurd draadje, dit helpt ook...
Back to Top
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 21:08
Dat wilde ik ook gaan doen Lollibol. Dat leest veel handiger en je kan er een liniaal bij leggen.

Maar ik kan pas verder als ik weet hoe het met de losse en de halve vaste zit.
Dat ga ik eerst uitproberen zoals je al beschreef. Maar omdat ik met een donkere kleur was begonnen was het toch al lastig tellen.
Ik ga eerst eens een proefje maken met daglicht en een lichte kleur.
Toch bedankt voor jullie reacties, ik ben er blij mee.Smile

Lia
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 21:32
O, met tekeningetjes, dat vind ik meestal wel gaaf.
Je kunt ook gewoon de bladzijde kopiƫren en dan met potlood/pen bijhouden wat je gedaan hebt.
Back to Top
Zet View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Zet Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2013 om 21:38
@ breienmaar: Ik heb hetzelfde probleem als jij had, kan ook de beschrijving van het lijfje niet vinden....
Het is het boekje "de mooiste minihondjes haken". Het basispatroon is van de Jack Russell, maar daar vind ik alleen de werkbeschrijving van de kop en de snuit. Die zijn inmiddels af, maar er staat wel dat het lijf hetzelfde begint, alleen verder geen idee. Heb jij het inmiddels al gevonden, of ben je "afgehaakt"??
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2013 om 22:13
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ik heb het eerste hondje met een losse om naar de volgende toer te gaan gemaakt.
De volgende gewoon in spiraal gehaakt. Ging prima.
@breienmaar. De beschrijving van de Jack Russel staat in Meer minihondjes haken op blz. 45 en 46.
Het lijf om precies te zijn op blz. 46 bovenaan. 
Dit heb ik op 7 januari geschreven.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Zet View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Zet Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2013 om 22:23
Ja, maar ik heb een ander boekje. De beschrijving begint op blz 60.
Over het lijfje staat niks, ook geen werktekening.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2013 om 23:03
Dan heb je dus een ander boekje. Dat van mij heet Meer minihondjes haken en is van Mitsuki Hoshi. Heb je het soms bij het Kruidvat gekocht? Ik heb al eerder gemerkt dat het hetzelfde lijkt, maar niet alles staat er in.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2013 om 09:32
Originally posted by Zet Zet wrote:

Ja, maar ik heb een ander boekje. De beschrijving begint op blz 60.
Over het lijfje staat niks, ook geen werktekening.

Ik heb ook even moeten zoeken in mijn versie.
In de uitleg, wordt eigenlijk alleen het hoofdje behandeld met kleurwissel, meerderen, minderen, ... En dan gaan ze er van uit, dat je de rest zelf wel weet. Wink

Een aantal blz verder, staat dan in schema het lijfje en hoe je hem in elkaar moet zetten. Ik begrijp, dat dit in jouw boekje ontbreekt.
Nu wil ik dit wel inscannen en opsturen, maar je hebt geen email adres bij het vlindertje in je profiel staan. Dus ik kan je niets sturen. Unhappy

Dus kijk even bij mijn profiel of iemand anders. Dan zie je en vlindertje staan en daarachter moet je even je email adres zetten. Dan is het alleen zichtbaar voor hobbydozen en niet voor anderen.
En dan zal ik het ontbrekende stukje hond je kant op sturen.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns