Mochi en vulling |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
C4th ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 14 Augustus 2014 om 19:47 |
Toen
By MG een paar maanden geleden hier veel mooie mooie foto's plaatste van haar mochi-bag kon ik het niet laten, ik moest een patroon van zo'n tas kopen (voor de geinteresseerden: http://madebymg.blogspot.nl/p/kooppatronen.html ).
Best een klus voor iemand die nog geen jaar aan het haken is en dus ook nog steeds niet de snelste. Maar goed, enige tijd later had ik de basis klaar. Alleen de voering erin brengen leek me niet helemaal iets voor mij. Ik moest dus even wachten totdat mijn moeder me daarmee zou kunnen helpen (lees: het voor mij doen). Inmiddels is het zover, zij heeft mijn beiden tassen voorzien van een voering. Beiden?? Ja, daarover in de volgende post meer. Anyway, met trots presenteer ik de Mochi. ![]() ![]() Inmiddels is de tas door mij al in gebruik. |
|
![]() |
|
C4th ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dan nu het verhaal van de tweede tas...
Ik zat te denken hoe leuk mijn kleine nichtje die tas zou vinden en zeker die kleuren. Het leek me leuk om dus ook zo'n tas voor haar te maken, maar dan met haar naam erin gehaakt. Zelf maar eens achter de computer geklommen om het patroon dat ik had dusdanig aan te passen dat haar naam erin zou komen. Kostte me wat uren, maar toen had ik dus wat. Heel enthousiast aan de slag gegaan. Bodem bleef gelijk aan oorsponkelijke patroon. Toen ik eindelijk begon aan het haken van de letters, duurde het nog een tour of acht voordat ik doorhad dat de naam er in spiegelbeeld op kwam te staan... Jawel, deze slimbo was even vergeten dat je altijd als het ware van achter naar voren haakt ipv andersom... Gelukkig bestaat een toer slechts uit 150 steken.... zucht. Dus een heel aantal toeren uit kunnen halen, patroon omschrijven en weer vol goede moed begonnen. Goddank ging het dit keer wel goed. Samen met mijn moeder had ik al een heel leuk stofje uitgekozen voor de tas (voor het gemak hebben onze beide tassen dezelfde voering). ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Mijn nichtje is in september jarig.
Het leek me dus wel leuk om een heel pakket te gaan geven. De tas heb ik al, dus nu nog wat ander spul erbij. Wat kan een klein meisje dat naar de peuterschool gaat gebruiken? Een etui (uiteraard met vulling): ![]() ![]() |
|
![]() |
|
En dan heb ik ook nog maar een sleutelhanger gemaakt, die leuk bij de tas past:
![]() Nu wilde ik er alleen nog een portemonneetje aan toevoegen, maar het patroontje dat ik heb, dat wordt gewoon niet mooi, dus als iemand nog een leuk patroontje voor een klein portemonneetje heeft dat ik in een van dezelfde kleuren kan maken, dan hou ik me zeer aanbevolen. |
|
![]() |
|
Nespa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Juli 2012 Locatie: kattenmand Status: Offline Points: 4125 |
leuk hoor
![]() |
|
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
![]() |
|
![]() |
|
fleurtje48 ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2011 Status: Offline Points: 418 |
Superleuk!
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12167 |
klasse! En de rits is ook goed gelukt zie ik.
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
heel erg mooi allemaal
|
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Geweldig! leuk en erg mooi gemaakt, Ook leuk voor MG om te zien wat voor moois iemand kan maken van haar patroon.
|
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Wat heb je veel gemaakt!
![]() |
|
![]() |
|
Ja.. Ik heb de beste methode voor de ritsen inzetten gevonden... Mijn moeder gevraagd ![]() Maar ik heb goed opgelet, ik ga nog een keer zo'n etui maken en dan probeer ik het zelf :) Ja, ik ben van de generatie dat er op school geen breien, haken of naaien meer gegeven werd (tenminste niet op mijn school). Mijn moeder vind het dus ook super dat ik nu alsnog het handwerken ontdekt heb en helpt me graag met deze dingen. |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12167 |
dat is idd de beste methode
![]() |
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
heel mooi allemaal!!!!
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Mooi allemaal!
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
zo jij bent druk geweest!!
heel mooi allemaal! |
|
![]() |
|
MaaikeA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Zeeland Status: Offline Points: 1989 |
Dar kan je zeker trots op zijn, dat potloodetui is trouwens ook een hele leuke!
|
|
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/ |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14144 |
Heel erg mooi allemaal. Wat een geluk dat er moeders zijn die nog weten hoe je een rits in moet zetten!
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
By MG ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Wow, wat zijn ze gaaf geworden, Top joh!
En bedankt voor het vermelde van de bron
![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14144 |
Even nog een toevoeging. Ik zie ineens dat de rits er met de hand is ingezet. Lijkt mij ook de enige mogelijkheid bij zo'n koker.Voor de extra strevigheid (dat ding gaat vaak open en dicht gedaan worden) zou ik het ritsbandje nog even vastzetten op het haakwerk.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
JokeP ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juli 2012 Status: Offline Points: 1570 |
Jeetje, jij bent goed bezig geweest. En dat voor iemand die nog maar zo kort haakt. Wat een gave tassen! Ook het etui en sleutelhanger zijn erg leuk. Petje af hoor, ook voor het geduld dat je hebt kunnen opbrengen om 8 uur werk uit te halen en opnieuw te doen.
Met recht ben je trots en wat zal je nichtje blij zijn met zoveel mooie cadeaus. Leuk ook dat je moeder zo enthousiast is over je ontdekte haakpassie.
|
|
Groetjes,
Joke Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |