Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenMOEDERDAG

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2008 om 21:53
Ziggy dacht me gisteren een plezier te doen met vader of moeder lijster, die onder de rand van ons dak een nestje hebben; het beestje leefde nog en nadat ik hem bevrijd had, ging hij/zij door met het voederen van de schreeuwlelijkjes. Vandaag zag ik ze nog steeds allebei hun best doen. Wel vond ik vanmorgen een dode muis, ook van Ziggy, neem ik aan. Vond ik ook zielig, het zijn zulke mooie beestjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2008 om 09:30

Wat heerlijk al die moederdag verhalen.......sommigen heel ontroerend...... de klodders verf van Chrisje........ de muis van een poezekind.......sommigen een beetje triest...... kinderen die hun eigen moeder niet meer willen kennen.......ouders die hun kinderen niet kunnen accepteren hoe ze zijn.

Ik moet wel oud zijn, want ik herken het allemaal......mijn 3 kinderen hier die 3 dagen na mijn verjaardag.... me weer verwend hebben met hun bezoek, en leuke attenties.....een zoon in Australië, met zijn welgemeende wensen......een andere zoon in Australië......waarvan ik niet eens weet of hij nog leeft....... een schoondochter die haar eigen kind op straat gezet heeft,vanwege haar geaardheid......en je moet er toch nog vriendelijk tegen doen !!!!!!

Het was voor mij een hele dubbele moederdag..... van de ene kant heel leuk.....maar daarbij nog overschaduwd, door het plotseling verlies van Zat. op Zon. nacht, van een hele dierbare vriendin, door een hersenbloeding.

Ik ben zelf een moederdag kind, maar dat je dit allemaal mee kan maken in je leven....... wat is het heerlijk om dan zo'n lieve vrienden te hebben waar je het mee kan delen.

Antonia
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2008 om 10:38

Ja,Tony!Veel verschillende mensen maken een wereld,niet?En wij hobbydozen zijn er in alle soorten!

Kinderen die hun moeder niet meer willen kennen?Is toch absurd,hé?De schoot waaruit je geboren bent?We maken allemaal wel es fouten,maar fouten moeten toch recht te zetten zijn?

Ik hoop op een wereld waar alle nare gedachten plaats maken voor vredige en blije dingen!

De zon doet haar best,waarom maken wij mensen alles zo ingewikkeld?

Mijn deelneming in uw verlies van uw pas verloren vriendin.Leven en dood ligt soms veel dichter bij elkaar dan we soms denken!

Op mijn werk hebben we allemaal een persoonlijk kastje voor kleren en dergelijke.Mijn rechterbuurman is een 28 jarige vriendelijke jongeman waar ik telkens voor en na pauze's een woordje mee wisselde.Iemand die hard werkte en altijd overal nog een handje ging helpen(wat mij soms deed vermoeden dat hij niet echt graag huiswaarts ging,alleenstaande en vertelde me es dat alleen zijn hem zwaar viel)Maar hij was 90 % een vrolijke kerel die steeds riep als ik op z'n afdeling kwam en echt de sterren straalden soms in z'n ogen en op z'n gezicht!...Plots was hij afwezig,eerst dacht ik ...is hij ziek?Mischien heeft hij verlof?En verleden week was z'n naam weg van z'n kastje!Ik dacht ...heeft die nu plots ander werk?...Spijtig genoeg heb ik moeten vernemen dat hij zomaar uit het leven is gestapt.Hij is zoals altijd komen werken en van de woensdag op donderdag heeft hij zich in de eenzaamheid van zijn huisje zich verhangen!De werkgever heeft hem poberen te bereiken (daar hij afwezig was en dit voor hem uiterst abnormaal was)daarna hebben ze z'n broer opgebeld die hem daarna gaan opzoeken is en hem ook gevonden heeft.

Hoe dikwijls ik onze gesprekken opnieuw voor de geest haal en denk wat kon ik gezegd hebben of hoe kon ik hem opbeuren?Blijkbaar heb ik signalen gemist of niet gezien want die zullen er geweest zijn.Nog steeds kijk ik op als ik kom waar hij normaal werkte maar denk dan oh,ja,juist was het weeral vergeten,kan er gewoon niet bij dat hij weg is.Zo spijtig,hij deed me echt aan mijn jongste broer denken,net zo'n lieve zowat kinderlijke onzijdige grapjas.Hij kwam wat zorgeloos over en blijkbaar is dat zeker niet wat hij was!Hoe je toch mensen verkeerd kunt inschatten,hé?Een verhaal dat me vervult met ...ongeloof!Sommigen mensen mischien ...maar toch niet David!Terwijl ik zelf genoeg weet hoe diep je kunt zitten en hoe ver je kunt raken.

Dit past niet echt bij moederdag,maar bij wat past dit wel?Bij de dingen die niet mogen gebeuren,denk ik!

Perle

Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2008 om 11:13
TONY,GECONDOLEERD MET HET VERLIES VAN U VRIENDIN.
WAT IS ER TOCH EEN HOOP VERDRIET BIJ DE HOBBYDOOSJERS,NIET TE FILMEN,MAAR GELUKKIG HEBBEN WE ELKAAR ,OM LEKKER TEGEN AAN TE KLETSEN,HIER WORDEN WE NIET VEROORDEELD.HIER KUNNEN WE ONS ZELF ZIJN,HEERLIJK TOCH.
TONY DIKKE KNUF VAN MIJ HOOR EN STERKTE.

PERLE WAT EEN TOESTAND,DAT MENSEN DAT KUNNEN DOEN ,ZICH ZELF VAN HET LEVEN BEROVEN,ONGELOOFELIJK.WAT ERG OOK OM ALS FAMILIELID HEM ZO TE MOETEN VINDEN.
JE MOET JE NIET SCHULDIG GAAN VOELEN ,JE KON TOCH OOK NIET IN ZIJN KOPPIE KIJKEN.
JE WEET NIET WAT BIJ HEM DE DRUPPEL WAS,BIJ ONS IN DE WINKEL KWAM VROEGER EEN KNUL DIE NET EEN KINDJE HAD EN HELEMAAL GELUKKIG WAS MET VROUW EN KIND,TOTDAT ZIJ VERTELDE DAT ZE LESBISCH WAS,WEG GING MET HET KIND OM SAMEN TE GAAN WONEN MET HAAR BESTE VRIENDIN.
TWEE DAGEN LATER BELDE HIJ HAAR OP OM TE ZEGGEN DAT HIJ ALLES VOOR HAAR HAD KLAAR GEZET . TOEN ZE AANKWAM TROF ZE HEM NIET AAN,ER STOND NIKS KLAAR,DUS GING ZE ZELF HAAR SPULLEN PAKKEN EN TOEN ZE DE KLERENKAST OPEN DEED HING HIJ DAAR.GRUWELIJK TOCH,ZO'N LEUKE GOZER EN DAN DIT .
WAT EEN TRIESTE VERHALEN OP DE VROEGE MORGEN,MAAR THAT'S LIFE.
PERLE JIJ OOK STERKTE EN DIKKE KNUF

RENATE
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2008 om 11:16
Dat is een treurig verhaal Perle. Het eerste wat ik bij het lezen dacht, was dat jij hem misschien een hele tijd overeind hebt weten te houden met je gesprekken bij het kastje. Dat was het contact dat hij toen nodig had. Meer kun je soms niet doen voor een medemens. Als de eenzaamheid zo diep zit dat iemand niet HELP ME kan zeggen, weten we dat niet en kunnen we alleen maar vriendelijk zijn. Mijn neiging om vriendelijk te zijn en een helpende hand uit te steken, wordt door mijn kinderen gezien als enorme bemoeizucht en heersdrang. Als ze het ooit anders gaan zien, zijn ze welkom, maar ik steek geen halve vinger meer naar ze uit, om niet weer gekwetst en teruggestuurd te worden. Mijn dochter heeft bij ons laatste gesprek gezegd, dat ze liever brand in haar flat heeft, dan dat ik haar waarschuw voor gevaar. Dan heb je het als moeder wel begrepen.

Geef me dan maar kleine Ziggy, die 's morgens met aarde aan zijn pootjes dicht naast me kruipt voor een knuffel en spinpartijtje.

wat rozengeur.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2008 om 11:46

Hallo,Magteld!

Jammer dat uw kinderen zo reageren.Mischien dat ze ooit zien wat je bedoelingen zijn.Hebben ze reeds kinderen?Soms dat pas dan ze beseffen wat het is om moeder te zijn.Gelukkig ben jij al zo ver dat je het op een manier kunt plaatsen en toch je eigen geluk bepaald!Is erg dat kinderen hun ouders dit aandoen!Dieren kunnen hun liefde schenken en dit is zonder bijbedoelingen en onvoorwaardelijk!Babbette jumpt op als ze je hoort aankomen,Pralientje kijkt dan meest beminnelijkst.Muffin groet je met de meeste likjes en spinnerijen en kronkelt van blijheid!En Gizmo onze mengelmoes brits dat iets van Baziel mee heeft van karakter(onze kerel die op 8 jan overleed)Die is magnifiek in z'n gewone doen,die spint ook enzo maar die heeft soms net dat ietsje dat Baziel ook had en dat brengt die terug bij ons!

Blij dat ziggy ook zo'n lieverd is die er altijd voor je is!Die worden nooit boos,zijn nooit humeurig en zijn altijd tevreden met wat je voor hun doet!

Woonden we allemaal maar wat dichter dan gaf ik voor iedereen samen een tuinfeest!Konden jullie allemaal kwebbelend en kwetterend haken en breien en zorgde ik en mijn 3 dochters voor koffie en gebak!Legden we een zomerse cd op!Zie het al voor me!Laat ons weer eens gewoon denken dat we samen zijn en kwetteren in gedachten!Perlefientje leest met me mee en zegt...dat zou wel tof geweest zijn...moesten ze zo es kunnen komen!hahaha!!!!Ze ziet het ook voor haar!!!!

Dikke knuffel uit het zonnige West-vlaanderen.Groetjes,Perle!

Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2008 om 12:08

Wat kan een moederdag toch veel losmaken. Blijheid, verdriet, soms ook machteloosheid.

Vanmorgen was ik aan het chatten met de dochter van mijn overleden vriendin. Hun vader wilde dat ze moederdag vierden, met de vriendin van haar vader, de 5e in 3 jaar, sinds het overlijden van mijn vriendin. Dat wilde ze niet, omdat het niet haar was, en wie weet hoe lang die weer blijft? Papa boos, kinderen boos. Ze gaat morgen op kamp naar Limburg, waar ze ook het graf van haar moeder kan bezoeken, samen met de klasgenootjes. Daar wil ze moederdag "vieren".

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2008 om 13:57
Mijn zoon heeft een zoontje dat in juni 2 wordt. Die heb ik voor het laatst gezien toen hij 6 maanden was, ik zou hem niet herkennen als ik hem voorbij kwam. Ik denk dat de kinderen als ze net zo oud zijn als ik, hun ouders in een ander licht zullen zien, dat is bij mijn man ook gebeurd, en bij mij toen ik een jaar of 40 was. Ik schrijf in ieder geval in het boek "Mam vertel eens", dan kunnen ze mijn mening over de situatie horen. Want over 30 jaar ben ik er misschien niet meer of niet meer aanspreekbaar.
Ik ben eerst heel verdrietig geweest en toen heel boos en nu ben ik nogal onverschillig en zeker nog niet toe aan een nieuwe verzoening, want we hebben er al twee gehad en drie keer schreeuwpartijen voor onze deur, leuk voor de buren.

Huppel, hoe oud is je vriendin haar dochter? Arme meid, maar wel fijn dat ze bij jou haar verhaal kwijt kan. Mannen kunnen soms zo ongevoelig zijn, dacht ie nou echt dat ze zomaar met een vreemde vrouw moederdag gaat vieren?

wat rozengeur.
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2008 om 15:43
MAGTELT

EEN HELE DIKKE

RENATE
Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2008 om 20:27

Hallo Magtelt

Ze is nu 12. Toen haar moeder stierf, was ze 9. Ik heb mijn vriendin begeleid op haar sterfbed en haar kinderen tijdens ook opgevangen. Ze logeerden bij ons. Pas na de dood van mijn vriendin kwam de echtgenoot/vader opduiken en speelde de verdrietige weduwnaar. Gelukkig heb ik nog veel met haar kunnen praten de laatste dagen voor ze stierf en hebben mijn man en ik samen met haar kinderen afscheid van haar kunnen nemen. We zaten allemaal samen bij haar bed en hebben gezongen en gebeden. Het was heel mooi en heel verdrietig. Ze hebben 3 jaar lang hoop gehad, dat hun moeder de ziekte zou overwinnen. Van de vader mogen de kinderen niet meer bij me logeren, dus zie ik ze nog maar weinig, alleen als ik naar Nederland kom. Jammer, maar gelukkig bestaat de chat.

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2008 om 21:00

Hallo hobbydames ik wens iedereen heel veel sterkte en een dikke  

groetjes Thea
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2008 om 21:36
THEA DAAR SLUIT IK MIJ HELEMAAL BIJ AAN.

RENATE
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2008 om 13:24
Ik had al een ketting en armband, rozen en een CDtje gehad, maar vandaag heb ik mezelf verwend met een DVD, dat wil zeggen, hij is besteld. Van de regisseur Albert Lamorisse : Le ballon rouge en Crin blanc oftewel De rode ballon en Witte manen. Die films had hij rond 1956 gemaakt met zijn eigen zoontje in de hoofdrol. Ik ben erheen geweest met mijn oudere zus, tranen met tuiten na afloop. Dan zeiden vreemden tegen haar : "Kun je wel tegen je kleine zus" en dan riep zij: "Dat was de film, dat deed ik niet". Toch ging ze altijd braaf mee naar de bios. Naar alle Romy Schneiderfilms. Trouwens, als wij bonje hadden huilde ik niet, dan mepte ik met natte theedoeken.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.000 seconden.
Lang Yarns