Moestuin |
Reageer ![]() |
Pagina 123 4> |
Autheur | |
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 28 Mei 2017 om 14:23 |
Mijn moestuin; ook een vorm van handwerk. Creatief omgaan met zaden & plantjes, ruimtelijke indeling en vooral trouwe toewijding. Deze foto is genomen vanaf de bovenverdieping. De bonenstaken zijn nog leeg omdat de bonen pas ingezaaid zijn. ![]() De volgende foto is genomen vanaf de grond. ![]() |
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hoe schattig zo mooi ingedeeld ,heb je knap gedaan en zal je veel plezier aan hebben🌲
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Dat ziet er goed uit, dat word smullen van alle dingen die er groeien. Ik hoop op een goede oogst voor je.
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Bedankt alletwee!
![]() |
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
knap gedaan!
![]() |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Wow de achtertuin als moestuin - geweldig
|
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5783 |
mmm lekker eigen groente. hoop dat je er nog veel van kan eten.
|
|
![]() |
|
Angelie ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 02 Juli 2016 Status: Offline Points: 350 |
GAAAFFFFFFFFF !!!
|
|
Groetjes Saskia, Angelika's Treasures
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
het achterste veld links, dat zijn toch al niet uw patatten? want dan zijn die hard gegroeid. Vooral dat rond bankje in het midden is heel decoratief en allesoverschouwend.
|
|
|
|
![]() |
|
Elizabteh ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juni 2010 Locatie: Zeeland Status: Offline Points: 2524 |
Leuk heerlijk he een eigen moestuin, wij hebben ook een moestuin maar niet achter ons huis zo 5 minuten rijden met de fiets
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Het fijne van een moestuin achter het huis is dat je vanuit je kamer al kan bepalen welk kropje je die dag wilt gaan eten.
Goed gezien Bep! Links achter is het aardappelveld. Op dat kwart-deel staan ook de tomaten omdat die familie zijn van elkaar (nachtschade). Met een duidelijke structuur in vier delen kan je ook goed je vruchtwisseling in de gaten houden. Alle groentesoorten schuiven elk jaar een vak op met de zon mee. Het stenen bouwwerkje is het baken in het midden. Ook kunnen jullie zien dat ik vaak met gaaskapjes moet werken als bescherming tegen vogelvraat en een net over de rode kool om vlindereitjes te voorkomen. Dat worden namelijk rupsen.
|
|
![]() |
|
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Een moestuin is zéker handwerk, (op zo'n klein plekkie zie ik geen trekker rijden) en bij tijden veel ook.
En een hobby moet het óók zijn, anders hou je het niet goed bij. Ik geniet er altijd van als jij over deze hobby vertelt, Kamilla. Er spreekt zoveel liefde voor wat groeit uit. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
![]() |
|
Dankjewel, Lao-tse. Doet me echt goed.
![]() |
|
![]() |
|
nldutchy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Een prachtige deken van verschillende steken .. Oeps, dat rijmt .. mooi Kamilla !!!!!
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
![]() |
|
JMB ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Oktober 2016 Status: Offline Points: 1462 |
Die moestuin ziet er heel erg netjes uit. Daar heb je heel wat werk aan om het zo netjes te houden. Soms kan het allemaal wat te snel gaan groeien. Succes ermee. Groente uit eigen tuin smaakt altijd lekkerder vind ik (zal dat tussen de oren zitten?).
|
|
![]() |
|
niania ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
o wat een mooie moestuin daar mag ( moet) je bijzonder trots op zijn |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
En sommige dingen die je lekker vind zijn persoonlijk en die heb je dan lekker in de eigen tuin. Ik kijk al de hele tijd naar de kapucijners . . .
![]() En de huisband zegt altijd sla hoort niet groen te zijn, sla is geel . . . nou is hij een tikje kleurenblind. Maar mijn ervaring is dat sla
uit de super een harder soort is, uit eigen tuin krijgt je boterzachte sla. Maar ja, je huppelt de tuin in, snijdt het kropje af en doet
het binnen in een bak met water - als zo'n krop een lange weg af moet leggen is het verlept.
|
|
![]() |
|
Ik vind Kamilla's tuin zo'n soort verborgen tuin, je ziet een schutting en denkt dan tuin, plantjes grasveld en een stoepje - maar
nee achter die schutting ligt een verborgen moestuin.
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
dat is inderdaad zo lw. En ook over nagedacht want die stinkers (afrikaantjes zoals jullie het noemen) staan er volgens mij met een doel tussen bepaalde struiken.
|
|
|
|
![]() |
|
Allereerst bedankt voor jullie complimenten! Ik ben er inderdaad best trots op... Eigenlijk gaat het tuinieren verder dan alleen de hobby van het verbouwen. De uitdrukking "zo boven, zo beneden" waarbij de tuin voor mij de aardse weerspiegeling is van een stukje geestelijk leven. Maar ik wil het hier niet te ingewikkeld gaan maken.
![]() Je verwacht inderdaad achter die schutting als je door de brandgangetjes loopt, niet dat er een moestuin achter ligt. Doordat ik de enige ben hier in de straat, betekent het wel dat het een geliefde plaats is voor ALLE vogels en vlinders in de omtrek. Als iedereen zo'n tuin had, zouden de dieren wat beter "verdeeld" kunnen worden. Daarom moet ik veel onder gaas opkweken. Elk jong plantje dat boven de grond komt, zou anders vogelvoer zijn. De stinkende Afrikaantjes, hoe noem jij die dan Bep? Die hebben een beschermende werking op aaltjes, wortelvlieg en uienvlieg. Dus heel nuttig als gewasbescherming in het wortelbed. Deze aantasting verhinder ik door de wortels te begieten met brandnetelgier. Afrikaantjes zijn leuk, maar trekken weer veel slakken aan. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 123 4> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |