Molen met draaiende wieken? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
kersepit ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2013 Status: Offline Points: 44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 Juni 2013 om 11:54 |
Hoi,
Ik ben bezig met de molen van Christel Krukkert Het lijkt me zo leuk als de wieken kunnen draaien. Ik ben hier wel eens een link tegengekomen dat je hoofdjes kan draaien, maar die kan ik niet meer vinden en ik weet ook niet of dat hetzelfde werkt. Wieken moeten natuurlijk helemaal rond kunnen draaien. De wieken moeten worden vastgenaaid op een rood dopje, dus ik zat ook te denken om daar drukknoopjes tussen te naaien. Of zal dat niet werken? Hebben jullie een idee?
|
|
![]() |
|
zazia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1418 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Misschien met een klein splitpennetje??
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Zie Wieltjes bij Tips en trucs. Misschien is dat iets?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Zo'n kindermolentje ( aan een rietje heb ik er hier een liggen ) slopen en het draaimechanisme gebruiken .????
|
|
![]() |
|
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
http://byhookbyhand.blogspot.nl/2012/06/magdalenas-secret.html?m=1#
Hier staat het beschreven. Op zo'n klein oppervlak lijkt het mij niet handig met zo'n "pijpje te werken. Misschien gewoon op de ouderwetse manier, zoals je beweegbare beentjes maakt? Een stevige draad (liefst katoen of flosdraad) vanaf de achterkant van de molen naar de wieken en weer terug steken, net alsof je een knoop aannaait. Dan samenknopen en eindjes wegwerken. Werkt perfect ;-) |
|
![]() |
|
kersepit ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2013 Status: Offline Points: 44 |
Dank je voor de tips! Ik ga priegelen
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
ik zou het doen met een berenschijfje
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |