Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mouwkop breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Pibi View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 September 2013
Locatie: Overijssel
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pibi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mouwkop breien
    Posted: 21 September 2013 om 18:25
Ik ben een trui aan het breien. Model na 
gebreid van een gekochte trui, dus geen patroon voorhanden. Nu moet ik de kop van de mouwen nog breien, maar kom er niet meer uit hoe ik moet minderen om het goed te krijgen (zie dit als een soort black-out).

Ik heb het armsgat in voor en achterpand: 15 steken in 1x minderen en dan elke 4e pen 2 steken minderen tot de schouder, dit ziet er mooi uit.

Nu de mouwen: op de hoogte van het armsgat heb ik 147 steken opstaan. Ik moet 70 pennen breien tot aan de schouder.

Kan iemand mij hier advies over geven? Ik heb vele jaren geen breipen meer in de handen gehad en ben het logisch denken even kwijt.

Alvast bedankt voor het meedenken 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2013 om 09:04
Ik kan daar zo geen passend antwoord op geven .
 
Je kunt even op de site van Jessica Tromp kijken www.jessicatromp.nl .Zij heeft heel veel basispatronen misschien kun je daar wat mee .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2013 om 10:03
Er zijn ook wel boeken over het ontwerpen van breipatronen. Misschien in de bibliotheek?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Pibi View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 September 2013
Locatie: Overijssel
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pibi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2013 om 14:01
Hobbyguru alvast bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik maar eens met Excel ga stoeien om er uit te komen. Vroeger breide ik gewoon en kwam het goed uit, ik kan me alleen niet meer bedenken hoe ik een mooie mindering langs dat laatste stuk van de mouw deed om bovenaan op weinig steken uit te komen. Volgens mij gaat het niet om een ontwerp maar gewoon even logisch nadenken van mezelf, maar dat lukte dus even niet, vandaar mijn vraag hier.

Ik hoop dat iemand mij alsnog op weg kan helpen, anders ben ik eigenwijs genoeg om er alsnog wel uit te komen hoor. Ik blijf proberen en denken.

Wel bedankt voor het meedenken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2013 om 14:17
Een eenvoudige mindering maak je door 2 steken te breien 2 steken samen breien pen uitbreien tot op 4 steken na 1 afh 1 breien afgeh over de gebreide heen halen pen uitbreien . Teruggaande pen zonder minderingen . Het ligt eraan hoeveel je er kwijt moet over hoeveel pennen of je deze mindering elke heengaande pen maakt of pennen er tussen zonder mindering breit
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2013 om 17:00
gewoon afkanten als hij lang genoeg is ik maak nooit een kop en dat gaat prima
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Pibi View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 September 2013
Locatie: Overijssel
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pibi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2013 om 17:52
Het heeft even geduurd, maar ik heb de mouwen af. Ben aan het proberen geweest in Excel en daar leek het goed te worden. Na het breien heb ik het laatste stuk nog een keer uitgehaald omdat ik het niet mooi genoeg vond, maar nu ziet het er toppie uit. Ik moest van 111 steken terug naar 8, dus dat was best veel minderen, maar het is goed gekomen, nu de col nog bedenken en dan is de trui klaar om in elkaar gezet te worden.

Heel erg bedankt voor het meedenken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns