Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenMuziek

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 338
Direct Link To This Post Onderwerp: Muziek
    Posted: 14 Juni 2007 om 09:15

Handwerken lezen, maar ook muziek is niet weg te denken uit mijn leven,in mijn tienerjaren ben ik jaren een  grote fan geweest van Cliff Richard,en later vond ik QUEEN helemaal geweldig,vooral FREDDY MERCURY.Wat een uitstraling had die man.

Toen mijn dochters opgroeiden met HUN muziekkeuze keihard aan,begon ik zelfs tot hun grote plezier housemuziek leuk te vinden. 

  Nu kan mij van alles bekoren,van Frans Bauer tot Klassiek, Duitse schlagers of BZN en tegenwoordig Mika,allemaal fijn om naar te luisteren.

Dus was ik benieuwd naar jullie muziek keuze.

       Laat maar eens horen.ik ben zeer benieuwd.   Marina

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2007 om 10:42

Ook bij mij, is knutselen, breien, lezen, haken, en zeevissen alleen bij mooi weer hoor, (ja lach maar) niet uit mijn leven weg te denken. Natuurlijk hoort daar muziek bij.

Joe Veras, Zaccarias Ferreida, dit is latijnse muziek en dan vooral de Bachata,s ben ik helemaal wild op. (Dat komt omdat wij 2 keer naar de Dominicaanse republiek geweest zijn.) Heerlijke muziek vind ik dat.

Lekkere muziek uit de jaren 60 en 70 is ook nooit weg, leuk om mee te zingen, want veel teksten kan je nog zo mee zingen.

En natuurlijk, Frans Bauer, en Jan smit mag ik graag horen. Andre Hazes is ook 1 van mijn favo,s, en rustige jazz blues mogen ook wel uit de luidsprekers komen. 

Groetjes Irene.

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2007 om 11:45
  ..het is bij mij precies hetzelfde..lezen,handwerken,muziek,puzzelen,dansen,en speel zelf ook piano.    alle muziek dat in mijn gehoor lekker overkomt en dat kan echt ALLES zijn. onze dochter zingt en speelt gitaar,de jongste zoon gitaar en wijlen onze oudste zoon was gitarist en componist.   dochter en oudste zoon staan zelfs op uitgebrachte c.d...en wijlen mijn man bespeelde alle koperblaasinstrumenten en zong bij de Maestrichter Staar. Dat ik piano speel komt door de oudste ik vond het niet leuk dat alle 3 de kinderen voor gitaar kozen, en wilde graag dat iemand piano ging doen,,nou zei hij dan ga je dat toch zelf doen............enzo is het gekomen.  Als het maar enigzins mogelijk was gingen mijn man en ik naar de optredens van de kinderen, vooral bij onze dochter was dat erg hard maar je weet waar je voor gaat he?   Groetjes  Geesje  
groetjes geesje
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2007 om 11:47
  oja Marina, ik was ook een clif fan heb uit de begin tijd bijna alle 45toeren platen van hem    gr.Gesje
groetjes geesje
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2007 om 12:31

met twee jonge pubermeiden in huis, staat er hier steeds wel ergens muziek op... Zelf vind ik de muziek uit de jaren '80 leuk, en mijn man speelt electrische gitaar... (auw! mijn oortjes, hihi!)

Ik dans ook graag, dus alles wat een beetje dansbaar is , daar ben ik wel voor...

Ben niet zo gek op Nederlands-talige muziek, al zijn er wel een paar nummertjes die ik wel leuk vind, hoor... "Rood" krijgt me altijd aan het zingen, hihi! (en vals, joh! je hebt geen idee...)

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2007 om 12:38
ik houd wel van rock muziek( geen skyradio muziek) en mijn oudste ook. in de auto is de cd Mika populiar bij mij en mijn jongste.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2007 om 14:32
....ben ook niet zo gek op ned.talig, met enkele uitzonderingen daargelaten.    gr.Geesje
groetjes geesje
Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2007 om 16:58

Mijn keuze...

Country (oude-stijl, sommige nummers nieuwe-stijl)

Blues (bepaalde nummers)

Rock (Queen, Bon Jovi en wat alles wat ik verder bij mijn broer kan lenen)

Folk-pop (Savage Garden, Darren Hays -alleen zijn eerste cd-, The Corrs -niet de nieuwste cds-)

Alle overige liedjes die me aanstaan (behalve 'boenk-boenk-boenk', classiek, en nederlandstalig -enkel nummer uitgezonderd-)

Groetjes, Yvonne
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2007 om 19:58
Ik houd eigenlijk van een heleboel soorten muziek.
Queen hoort natuurlijk ook bij de meest favorieten.
En verder eigenlijk van alles wat.
Groetjes Teunie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2007 om 20:03
Ik luister nog steeds graag naar mijn oude Beatles en Boudewijn de Groot, verder rock uit de jaren 50 en 60 en Beethoven, Chopin, Elvis, de klassieken, dus. Keltische muziek vind ik ook prettig om naar te luisteren, als ik sta te strijken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 00:08

Kort samengevat gaat mijn voorkeur uit:

Folk, Kleinkunst en chansons en muziek uit de jaren 80.

 

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 09:31

zelf hoor ik graag keltische muziek, folkmetal, klassiek en allerhande spirituele muziek ( gaande van mantra's, tot healing-muziek, tot chakra-muziek,...je snapt wel wat ik bedoel)
Als het mijn zieltje maar tot rust kan brengen in deze gehaaste, gestresste maatschappij, ben ik al blij!
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 14:40

Hoewel muziek meer mijn man zijn hobby was, zou ik ook niet zonder kunnen. Het eerste wat ik 's morgens doe, is de deur van het slot en mijn radio aan, en die gaat pas uit als 's avonds de tv aan gaat.

Ik hou eigenlijk van alle soorten muziek, luister heel graag naar een opera op een rustige zondag morgen, maar kan ook goed mee met de hard rock van de kleinzoons, of Fransje Bauer en Marrianne Weber. Die zet ik rustig samen met Vera Lynn op een cd-rom, als ik aan het down loaden ben.   

Toen mijn man overleed, stonden hier 4 bandrecorders, 5 platenspelers, die ook nog de oude 78 toeren platen konden spelen en wel 500 platen, om van de cassette bandjes maar niet te spreken.

En dan maar zeggen dat ik veel verzamel .!!!!!!!!!

Tony

Antonia
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 16:49
Dat heb ik met films: twee DVD recorders, twee video's, een breedbeeld-t.v. in de huiskamer en een wat kleinere t.v. in mijn hobbykamer, een boekenkast vol videobanden, dozen vol DVD-films. Natuurlijk ook voor muziek een platenspeler, een bandrecorder en twee CD-spelers, bakken platen, bandjes en CD's. En er kan altijd meer bij. Voor mijn boeken heb ik vijf kasten en mijn man heeft voor zijn strips en boeken een stuk of vier kasten.
En toch loop ik elke week een keer alle romankasten van de bieb door en geregeld de kast met hobbyboeken. Deze week werden er weer oude boeken verkocht, ik heb er maar 5 meegenomen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 19:23

Mijn muziekkeuze is nogal divers.

BZN vindt ik heel mooi maar kan ook genieten van Andre Rieu en kijk ik ook wel eens naar Duitse muziekprogramma's.

 

Maar ook houd ik heel erg veel van Geestelijke liederen zoals Opwekking en Joh. de Heer.

 

En natuurlijk muziek van een Harmonie orkest want daar speel ik zelf ook in.

Van oorsprong kom ik uit de Achterhoek en kan ook nog steeds genieten van Normaal en Boh foj toch.

 

Groetjes Els.

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 20:38
  ja dat heb ik ook vooral de liedjes uit mijn jeugd uit het boekje van Joh. de HEEER ,die verleer je nooit, kheb ze altijd prachtig gevonden en nog. gr Geesje
groetjes geesje
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 20:47
wauw Magtelt...heb je nog veel plaats in huis? Je hebt zo te horen een ongelooflijke verzameling al!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 22:37
De kinderen zijn het huis uit, dat gaf twee kamers extra om te vullen. Maar zoals we er nu bij zitten, is verhuizen naar een kleinere (bejaarden)woning geen optie.
We zitten ook lekker qua buren, winkels, bibliotheek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2007 om 08:12
zo te horen woon je in een leuke buurt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2007 om 14:31
Ja, een mengeling van koop en huur, jong en oud,baby's, kinderen in alle leeftijdsgroepen, leuke huisdieren, waar ik op pas in vakanties, alles onder de grootte van een hond, zal ik maar zeggen. We lopen de deur niet plat bij elkaar, maar in tijden van nood kunnen we bij elkaar terecht.Er is een Amerikaans gezegde, dat er een dorp nodig is om een kind op te voeden, nou een straat of woonerf is genoeg. Dat heb ik ervaren toen ik opgroeide in de Kerkstraat in Amsterdam (tussen de Leidse- en Spiegelstraat) en later in de Hectorstraat.En in Apeldoorn is dat ook een waarheid als een koe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns