Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

na opzet rechts breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: na opzet rechts breien
    Posted: 01 April 2011 om 16:42

bij sommige patronen staat: (AD)

begin all pieces with knit row,

hoe moet dat dan na de opzet, (die is rechts gebreid), dan heb  je toch opzetribbels aan de goede kant van je breiwerk, en dan moet men 2 rijen stockinette stiches ( rechts langs de goede kant en averechts langs de achterkant), want als men na de opzet 2 rijen jersey breit dan zitten de rechts steken  toch langs de verkeerde kant !!!

wie kan mij helpen?

alvast bedankt

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2011 om 17:48
Nee hoor, je zet je steken op, je begint altijd met rechten. Als AD aangeeft 2 row ss, dan heb je de eerste in recht, de tweede toer averecht. Hoop dat het duidelijk is. Je moet dus niet een extra eerste toer recht breien.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2011 om 18:52

Patronen van knuffels beginnen vrijwel altijd met een rechte naald.

Vond ik ook wat vreemd,omdat ik altijd eerst een averechte brei.

Maar het komt echt goed.

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2011 om 19:36

dus als ik het goed versta,

is de opzet (rechts) de eerste naald, en moet ik daarna een averechts naald breien , en dat zijn dan de 2 rijen stockinette stichts rijen ?????

Carla en Corry, bedankt voor de uitleg

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 08:33
Als je met een dubbele draad opzet, heb je inderdaad een rechte naald ' gebreid' , en is de eerste naald die je daarna breit een averechte. Dan heb je je eerste twee naalden ' staan' . Je telt de opzetnaald dan dus mee als eerste naald, ook met het eventuele tellen. Sommige atronen zijn daar inderdaad niet echt duidelijk in (en volgens mij weten niet eens alle patronenmaaksters het) maar het is toch vrij duidelijk te zien waar de bobbeltjes zitten en waar de v'tjes.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 16:18

Bedankt Marleen

want het was echt niet mooi, die bobbels onderaan en dat ging niet mooi sluiten als het  werd dichtgetrokken

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns