na opzet rechts breien |
Reageer ![]() |
Autheur | |
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01 April 2011 om 16:42 |
bij sommige patronen staat: (AD) begin all pieces with knit row, hoe moet dat dan na de opzet, (die is rechts gebreid), dan heb je toch opzetribbels aan de goede kant van je breiwerk, en dan moet men 2 rijen stockinette stiches ( rechts langs de goede kant en averechts langs de achterkant), want als men na de opzet 2 rijen jersey breit dan zitten de rechts steken toch langs de verkeerde kant !!! wie kan mij helpen? alvast bedankt |
|
![]() |
|
miep ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 17 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3972 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nee hoor, je zet je steken op, je begint altijd met rechten. Als AD aangeeft 2 row ss, dan heb je de eerste in recht, de tweede toer averecht. Hoop dat het duidelijk is. Je moet dus niet een extra eerste toer recht breien.
|
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
Patronen van knuffels beginnen vrijwel altijd met een rechte naald. Vond ik ook wat vreemd,omdat ik altijd eerst een averechte brei. Maar het komt echt goed. |
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
dus als ik het goed versta, is de opzet (rechts) de eerste naald, en moet ik daarna een averechts naald breien , en dat zijn dan de 2 rijen stockinette stichts rijen ????? Carla en Corry, bedankt voor de uitleg
|
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
Als je met een dubbele draad opzet, heb je inderdaad een rechte naald ' gebreid' , en is de eerste naald die je daarna breit een averechte. Dan heb je je eerste twee naalden ' staan' . Je telt de opzetnaald dan dus mee als eerste naald, ook met het eventuele tellen. Sommige atronen zijn daar inderdaad niet echt duidelijk in (en volgens mij weten niet eens alle patronenmaaksters het) maar het is toch vrij duidelijk te zien waar de bobbeltjes zitten en waar de v'tjes.
|
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
Bedankt Marleen want het was echt niet mooi, die bobbels onderaan en dat ging niet mooi sluiten als het werd dichtgetrokken |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |