Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotennaaicurcus

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
eve.V View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 01 Juli 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 71
Direct Link To This Post Onderwerp: naaicurcus
    Posted: 21 Augustus 2007 om 11:09
Hallo

Ik ben Evelien en ik ben 13 jaar. Ik zou graag leren zelf kleren maken.Ik ben opzoek naar een gratis naaicurcus.Maar ik vindt er maar geen

Alvast bedankt
Groetjes Evelien
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 734
Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2007 om 11:26
Hallo Evelien,

Jammer dat je niet wat dichterbij woont, dan was er vast wel iemand om je les te geven.
Maar even een vraagje, ben je echt nog maar 13!!!!!!!!! Dan maak je wel erg knappe dingen.(Ik heb op je site gegeken.)

Kun je niet een cursus boek van de Burda of zo op de kop tikken via marktplaats, die zijn erg duidelijk.

Groetjes Cormout
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2007 om 11:32
Nee, gratis cursussen geeft niemand, helaas.

Maar kleren maken kun je het beste leren door het gewoon te DOEN, dus als je een goeie naaimachine en een goede schaar hebt, begin je gewoon met dingetjes (tasjes, kussentjes) van rechte lapjes.

Op elke rommelmarkt (en vaak ook op de markt bij de tweedehandsboeken), kun je voor heel weinig geld altijd wel handwerkboeken op de kop tikken, waar onder andere ook in staat hoe je moet naaien. Van heel simpel tot hele ingewikkelde kneepjes waar de meesten nooit aan toe komen. Mischien heeft je moeder zelfs nog wel iets in de kast staan.

Het beste kun je beginnen met tricot (rekbare) stoffen. Die naaien wel een beetje lastiger, maar je hoeft ze niet af te werken / afzigzaggen, en ze vallen makkelijk in vorm. Voor een topje bijvoorbeeld hoef je in tricot niet meteen bustenaden in te naaien, en maak je heel eenvoudig een broek die goed valt met elastiek in de taille.

Als je een klein beetje door begint te krijgen hoe het allemaal werkt, kun je eens proberen van een (eenvoudig) patroon te werken. Bijvoorbeeld poppenbroekjes; die kosten weinig stof als het niet helemaal goed wil lukken.

Overigens worden er zowel door naaimachinewinkels als door bijvoorbeeld buurthuizen regelmatig zeer betaalbare cursussen aangeboden waarin je kunt leren naaien. Dat kost wel wat, maar als je de basis eenmaal onder de knie hebt, kun je met boeken een heel eind komen.

Veel succes ermee !

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
eve.V View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 01 Juli 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 71
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 10:08
hallo bedankt allemaal voor de leuke reacties je hebben mij ook goed geholpen

Groetjes Evelien

Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 21:22

Bij ons in de Bib liggern er verschillen boeken met technieken en raadgevingen. Kun je misschien ook eens even kijken

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns