Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

naaimachine elektronisch of meganisch?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kakelnestje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kakelnestje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: naaimachine elektronisch of meganisch?
    Posted: 17 December 2011 om 11:04
Heeft er iemand ervaring met elektronische naaimachines. Ik heb een nieuwe machine nodig en zie echt door de bomen het bos niet meer. Heb altijd pfaff gehad. Heeft iemand tip? Of goede ervaring met een bepaalde machine? Dan hoor ik het graag. Alvast bedankt. [:s]
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2011 om 18:49
Ik heb een Bernina, één van de eerste elektronische, ik ben er heel blij mee, er zitten gewone en borduur steken op en een automatisch knoopsgat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jitske View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jitske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2011 om 22:52
Denk dat je eerst moet bekijken wat je er allemaal mee wilt doen. Dan
een aantal merken er uit pikken die je aanspreken. Dan naar een
naaimachine winkel gaan en gewoon eens uitproberen. Vaak kom je er
dan vanzelf achter wat je het prettigst vind.
Zelf heb ik al jaren een borduurmachine van Pfaff een waar je dus ook
gewoon mee kan naaien. Ik ben dus een echte Pfaff fan. Succes
Jitske
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 08:57
Meer als 30 jaar een Pfaff gehad en nu al bijna 20 jaar een Bernina. Over beiden ben ik tevreden. Ik heb geen idee wat het verschil is tussen een gewone electrische machine en een electronische. Ik heb Bernina genomen omdat het automatische knoopsgat toen veel mooier was als van welke andere machine ook. Borduursteken had ik op mijn Pfaff, maar in al die jaren zo goed als niet gebruikt. Dus heb ik dat nu niet. Voor de rest sluit ik mij aan bij Jitske. Succes, Lida
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 09:20
Bij een elektronische denkt de machine mee. Als je een steek aantipt, zegt hij wat voor voetje je moet hebben en staan de juiste steeklengte en breedte al in de display. Je kunt het zelf wel veranderen, maar de machine weet de standaardmaten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lianne1 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lianne1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 11:06

Als je Pfaff gewend bent zou ik niet overstappen naar een ander merk.

Pfaff heeft het IDT systeem en dat is wel heel lekker om de ruitjes en streepjes mooi door te laten lopen.

Ik ben nu mijn derde Pfaff, de 2046 dus een computergestuurde.

Ik merk weinig verschil tussen mijn vorige mechanische en deze.

Mijn man zegt altijd, het ligt eraan wie er achter de knoppen zit en ik denk dat dat ook zo is.

Tot nu toe, na 5 jaar, zeer tevreden.

Groetjes,

Lianne

Groetjes,
Lianne
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 20:19
Pfaff heb ik al mijn hele leven en wil NOOIT  meer anders laat je goed voorlichten in een goede naaimachinezaak.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 20:43
Hier nog een Pfaff fan, maar ik doe er op dit moment eigenlijk nog maar weinig mee 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
evelyn View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer evelyn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 22:42

Ik heb een elektronische brother en ben er erg blij mee. Ik zie op de naailes heel veel mensen sukkelen met een mechanische maar die van mij is al 5 jaar mijn trouwe vriend en nog nooit iets mee aan de hand gehad.

Kijk anders eens op

http://naaimachine.matri.nl/actie_naaimachine?gclid=CNmT8uyM j60CFYVI3god5Q6XlQ

leveren gratis in nederland en belgië en hebben soms echt koopjes. Twee van mijn vriendinnen hebben er al een naaimachine gekocht en de service is heel goed (ook de naservice).

groetjes, Evelyn
Back to Top
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 01:34

Ik was 21 jaar toen ik trouwde.

Ik kreeg van mijn moeder een naaimachine, maar het moest wel een PFAFF zijn.

Nu zijn we 40 (!) jaar verder. Ik heb mijn tweede PFAFF dus nu al zeker 25 jaar!

Ik gebruik hem veel en heb er nooit problemen mee en er zitten heel

veel steken op. Ik denk mechanisch. Ik denk niet dat ik prettiger zou werken met een nieuwere.

Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 07:33

Zeker weten van wel ik heb mijn 1 ste pfaff helemaal op genaaid hihihihih

Heb nu al jaren een 2 de hands was pas anderhalf jaar en er zitten heel wat mogelijkheden op en bevald heel erg goed.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 14:38

Ik heb een mechanische machine, omdat ik veel jeans/spijkerstof naai. En dan vooral de werkbroeken van mijn man en kinderen maken als er weer eens een gat in zit.

Ik heb een leeuwestein, net voordat het merk overging in Janome.

Mechanische machines zijn net iets sterker als ze door zwaar stof moeten.

Ga dus eerst na wat je wilt gaan naaien, dat was ook de 1e vraag die ik kreeg toen ik een naaimachine ging kopen.

Mijn naaimachine heeft ook borduursteken en een zelfmakend knoopsgat. Onder mijn steek staat aangegeven welk voetje ik nodig heb en hoe de steeklengte en breedte afgesteld moet worden.

Meestal gebruik ik alleen de rechte stiksteek, zigzag en de naaiende zigzag.

Ik heb de mijne 2 jaar geleden in willen ruilen tegen een betere/duurdere machine, maar kreeg toen te horen dat die er eigenlijk geen zijn.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns