|
Reageer ![]() |
Autheur | |
marjolein999 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 09 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 658 |
![]() Posted: 08 September 2010 om 15:29 |
Ik ben met spoed op zoek naar een naaipatroon voor een (brede) haarband voor mijn dochter. Kan iemand mij hier alsjeblieft aan helpen? Waarom met spoed? Op deze druilerige dag hadden mijn dochter, haar vriendinnetje en ik bedacht dat we wel muffins konden bakken. De meiden hadden de mixer in de hand en ik stond ernaast. In een seconde bedenkt mijn dochter dat de mix lekker ruikt en buigt voorover... Haar lange haren zaten helemaal in de mixer gedraaid en haar hele voorhoofd is nu kaal. Ik ben zo geschrokken! Dikke tranen bij mijn dochter en toen mijn dochter zei dat ze bang is dat ze gepest zal gaan worden op school, brak er bij mij ook iets. Ik wil zo graag een paar mooie haarbanden voor haar maken, zodat ze wat zelfverzekerder naar school kan de komende tijd. Alvast heel hartelijk bedankt! |
|
Hartelijke groet, Marjolein
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
![]() |
Joh, wat een sneu verhaal.Kan me voorstellen, dat
je er zelf zowat bij gaat staan huilen. Kan je niet iets met die vierkante zakdoek-sjaals van Zeeman. Zo effen mogelijk en dan een leuk speldje erop of zo. Dit komt zo maar bij mij op hoor. Geef haar maar even een dikke knuffel. |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
je neemt rechte lap stof neemt die zo breed is al jij
graag wilt hebben. je neemt een stuk breed elastiek 2,5 of 3 cm. je paste de stof om het hoofd heen en maakt hem 3 cm wijder.(zodat hij makkelijk op en af kan) naait de uiteinde aan elkaar.(dat is middenachter) Naai nu het stuk elastiek in een tunnel van dubbel geslagen stof van het stuk dat onder bij de nek komt en naait het elastiek zo strak dat de stof nu strak om het hoofd past en niet makkelijk afglijdt. ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. ik zal even een paar foto's maken van een band die ik voor mijn dochter gemaakt heb misschien dat het dan duidelijker wordt. |
|
![]() |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
ik heb net even gekeken maar ze heeft hem op de camping
laten liggen. ik heb hem uitgetekend ik zal hem scannen en je mailen. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
![]() |
Dat is schrikken zeg. Sterkte. Ik heb helaas geen haarband voor je maar de beschrijving van Esther lijkt me op zich wel duidelijk. Zeker voor jou met je naaiervaring (haute couture knikkerzak)
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
Lintequess ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 18 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 386 |
![]() |
Oh wat naar voor je dochter zeg. Ik vraag me meteen af, heeft ze niet ontzettend veel pijn? Helaas kan ik je niet helpen aan een patroon voor een haarband maar misschien kun je gewoon haarbanden bij Kruitvat ofzo kopen? Sterkte voor je dochter in ieder geval. |
|
![]() |
|
marjolein999 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 09 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 658 |
![]() |
Lieve allemaal, Heel hartelijk bedankt! Ik heb inmiddels een paar patroontjes en ga aan de slag. Mijn dochter heeft zelf de stofjes mee uitgekozen. Wat dat betreft ziet zij er geen probleem in. Haar huid is een beetje beschadigd, maar vanmiddag zei ze al heel moedig dat hij al aan het genezen was. Er kwam al een korstje op. Mijn arme meisje. Ze zegt (gelukkig) dat de pijn meevalt. Als ze ooit nog beweren dat roodharigen kleinzerig zijn....! Bedankt! En de resultaten...die krijgen jullie morgen te zien. |
|
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() |
Wat een dappere meid! Nu nog wat leuke haarbanden en dan is ze nog de hipste van de klas!
Is het trouwens nog wat geworden met de muffins (goed troost eten). |
|
![]() |
|
![]() |
Hoi Simone,
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Zie hier foto's van de laatse muffin-om-nooit-te-vergeten en van mijn mooie meisje mèt haar.
|
|
|
|
![]() |
|
tootjeko ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 01 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 562 |
![]() |
Wat een verhaal Marjolein en wat een schrik zal dat geweest zijn.
Ik hoop dat die prachtige rode haardos van je dochter gauw weer terug groeit. |
|
Groetjes Tootje
[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg"> |
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
Ik hoop dat haar haar snel terug groeid hoor
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |