Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenNaald beweegt terwijl spoel rechts staat

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
jlau83 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Naald beweegt terwijl spoel rechts staat
    Posted: 06 Mei 2009 om 23:58

Hi allemaal,

Ik heb een vreemd probleem met mijn naaimachine. Als ik een spoel vol wil winden en de spoelwinderas naar rechts zet blijft de machine doornaaien. Dit was voorheen niet zo, maar heb geen idee waar het mis is gegaan. In handleidingen kan ik alleen maar vinden dat het juist niet zo hoort, maar wat je moet doen als dit wel het geval is staat helaas nergens

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?

Jennifer

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 07:11
Klinkt eerlijk gezegd als tijd voor een onderhoudsbeurt.
Hoe goed, schoon en zuinig je ook op je naaimachine bent, het is en blijft een mechanisch apparaat, dat na verloop van tijd weer even afgesteld en gesmeerd moet worden om er weer een paar jaar tegenaan te kunnen.
Enals hij dat soort rare dingen gat doen (harde ramgeluiden, delen die wel bewegen maar niet moeten en vice versa, draden en stof opvreten - tja, dan is het echt zo ver.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
pppetra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 08:30
staat de spoelwinder helemaal naar rechts?
mijn naaimachine kan namelijk ook beide laten draaien: als de spoel niet helemaal is doorgeduwd naar rechts?
Back to Top
jlau83 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 09:45

L33ntje : Daar ben ik ook bang voor. Het gekke is dat ik 'm nieuw heb gekocht en pas 2 maanden gemiddeld 1 x per week gebruik. Het is wel zo'n relatief goedkope Singer van de Blokker dus misschien dat de kwaliteit toch te wensen over laat?

pppetra : De spoelwinder staat zo ver mogelijk rechts als mogelijk is. Ik hoopte eerst ook nog op zoiets maar helaas, ik zal er misschien toch naar moeten laten kijken.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 10:55

je moet meestal een andere knop losdraaien,zodat je naald niet meer beweegd.

moeilijk om uit te leggen,je houd het wel eens met je hand vast om het niet te snel te laten gaan,of hem verder te helpen over een dikke bobbel ofzo,daar middenin zit een knop.misschien heb je hier wat aan.

groetjes puck

Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 10:58
Originally posted by Pelote Pelote wrote:

moeilijk om uit te leggen,je houd het wel eens met je hand vast om het niet te snel te laten gaan,of hem verder te helpen over een dikke bobbel ofzo,daar middenin zit een knop.misschien heb je hier wat aan.

groetjes puck

ja, ik denk dat dat het vliegwiel genoemd wordt... het grote wiel dat rechts van je machine zit, en daar middenin zit een kleiner knop die je moet omdraaien of indrukken...

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 12:36

Klopt, dat moet ik bij mijn oudje (1977) ook doen. De knop moet je naar je toe draaien om hem los te krijgen.

Groetjes Mistig

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 12:37
Originally posted by rita_1709 rita_1709 wrote:

Originally posted by Pelote Pelote wrote:

groetjes puck

ja, ik denk dat dat het vliegwiel genoemd wordt... het grote wiel dat rechts van je machine zit, en daar middenin zit een kleiner knop die je moet omdraaien of indrukken...

dat is bij die van mij ook. soms vergeet ik dat wel eens en dan gaat de naald hard op en neer.

Back to Top
jlau83 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 12:39

Hmm...volgens mij zit daar geen klein knopje in. Het is gewoon een massieve knop. Maar ik ga vanavond als ik thuis ben nog even kijken voor de zekerheid!
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 13:11
DIE VAN MIJ MOET JE GEWOON DAT GROTE WIEL TERUG DRAAIEN EEN STUKJE
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 13:38
Als het goed is heb je ook garantie, je kan ook met de servicelijn bellen?
Back to Top
jlau83 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 13:42
Het probleem is dat ik 'm 2 jaar geleden heb gekocht en nu pas op naailes ben gegaan....dus garantie is helaas verlopen.

Weet iemand of er een Singer service lijn bestaat? Er staat wel een telefoon nr op de website maar kun je daar ook met problemen terecht? 
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 14:05
Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Klinkt eerlijk gezegd als tijd voor een onderhoudsbeurt.
Hoe goed, schoon en zuinig je ook op je naaimachine bent, het is en blijft een mechanisch apparaat, dat na verloop van tijd weer even afgesteld en gesmeerd moet worden om er weer een paar jaar tegenaan te kunnen.
Enals hij dat soort rare dingen gat doen (harde ramgeluiden, delen die wel bewegen maar niet moeten en vice versa, draden en stof opvreten - tja, dan is het echt zo ver.

Oeoei, ik wou net zeggen ik hoop dat je nog garantie hebt (want de garantie van  Blokker is goed) , maar lees nu net dat je hem al langer hebt.

Tja, ik ben normaal gesproken helemaal niet zo van dure merken, maar na in een mum van tijd drie van dergelijke naaimachines (Blokker, Kwantum, dat spul) te hebben versleten ben ik zelf uiteindelijk overstag gegaanvoor een (tweedehands) Husqvarna (van nauwelijks duurder trouwens) en eerlijk is eerlijk, voor naaimachines maakt het WEL heel veel uit.

De vergelijking gaat misschien niet helemaal op, maar het komt er in feite een beetje op neer dat je probeert te plakken met goedkope Pritt omdat je voor dat enkele klusje geen dure bisonkit wou kopen - eigenlijk werkt het gewoon niet, en dan is er ook geen lol aan. Dan kom je er ook eigenlijk niet goed achter of het wat voor je is.

In elk geval, als hij het verder goed doet en het op en neer gaan van de naald is het enige probleem, dan zou ik er niet al te veel zorgen over maken en hem verder gewoon (op) gebruiken. Wee je daarna of een goede (tweedehands) merkmachine iets voor je is. Zelfs naaimachines uit de jaren 70 zijn nog perfect, zolang het ding maar kei- en keizwaar is. Lichtgewicht schiet echt niet op ; dan vlieg je met je naaiwerk over de tafel. Wil je perse een computergestuurde of speciale steken (die maar weinig mensen echt gebruiken) dan ben je wat meer geld kwijt, maar je kunt een heel goede machine krijgen voor een betaalbaar bedrag.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 14:07
Je kunt ze ook een mailtje sturen met je precieze vraag. Misschien gebeurt het vaker en weten ze er wat op. Maar misschien moet je er gweoon aan wennen dat de naald beweegt terwijl je een spoeltje opwindt. Als de machine verder goed werkt, och.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
jlau83 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2009 om 14:22
Ik krijg de spoel nu ook niet meer vol gewonden maar eigenlijk zou je inderdaad zeggen dat het niet uit moet maken of de naald nu stil staat of niet?

Iets anders wat er misschien mee te maken kan hebben is dat een paar dagen terug mn bovendraad spanning ineens te los stond en hierna kreeg ik het spoelwinder probleem.

Het vervelende is dat ik net lekker bezig was en nu ineens niet meer verder kan. Dat is echt flink balen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns