Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

nieuw breiwerkje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: nieuw breiwerkje
    Posted: 21 Mei 2022 om 14:41
Ben gisteren begonnen met een nieuw... te breien, wat het gaat worden weet ik NU nog niet. Denk ofwel een pull ofwel een vest, hangt af van hoe het vlot. (bezig met priem nummer 12, breigaren is voor priem nr 10) 
Breibeschrijving ligt thuis, dus.. Die volgt later wel. 
Wordt geregeld hier bijgeschreven
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2022 om 10:02
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2022 om 15:12
Maakt ons wel heel nieuwsgierig wat het gaat worden
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2022 om 15:57
Rugpand is al klaar. Door de lengte zou mam zaliger (+02 05 2017)  zou het een jurk noemen. Ik noem het een xxl T-shirt. (Komt tot onder mijn knieën). 
breischema volgt nog wel. Ben het netjes aan het opschrijven en dan zet ik het hier wel over. Dan kan je een gedacht vormen van hoe het eruit ziet. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2022 om 17:16
We worden steeds nieuwsgieriger
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2022 om 20:48
Was verleden week weer in de wibra (waar dat breigaren van komt) en vroeg of ze er nog van hadden (omdat ik van plan was om er een bijpassende vest voor te breien, maar naar die vrouw zei was dat wintergaren (vandaar misschien dat het op enkele bollen van 100 gram, op was). Ik had al een pand bijna af, toen ik onderweg een grove fout tegenkwam. En daar het zo'n dik garen is, is het gemakkelijk om terug uit te trekken. 
Elke priem telt 40 steken dus dat gaat vlot. (1 priem per 3 minuten)
Volgende keer weer meer. Doei
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2022 om 15:38
Update:
momenteel enkel nog de kraag breien, de schouders verstevigen met een lint, en de eindjes instoppen, en dan is het klaar. 

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2022 om 19:47
kraag is af, en heb een lintje gevlochten voor de versteviging. Morgen nog een doorschijnende krimpkous gaan halen en dan kan ik daar zo twee van die plastieken hulzen over maken zoals een echte nestel. 

Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2022 om 15:28
Spannend...
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2022 om 21:35
Enkel nog een deel van de mouwen dichten, en de eindjes instoppen. Maar daar zoek ik iemand voor. 
De zijkanten van het 'lijfje' en de mouwen die zijn dichtgebreid. gewoon steken oprapen en dan twee naalden breien en dan komt het moeilijkste gedeelte, namelijk van de twee naalden de steken om en om overzetten op één naald ,en dan als alle steken zo op één naald staan, dan gewoon de steken overhalen zoals je een breiwerk afkant. 

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2022 om 23:02
trui is af, en heb hem al een paar keer gedragen, is wel enorm warm. 
IEDEREEN die het ziet, zegt dat ik er goed mee sta, en dat die heel schoon is. (ik vind hem ook schoon, hou niet van lelijke dingen, wel schone dingen). 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns