Nieuw Leven |
Reageer | Pagina <123> |
Autheur | |
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Leuk he. Ik heb nog eens filmpjes zitten maken van het uitpikken, maar op zo'n filmpje komt het niet zo mooi over als in het echt. Is het niet wat laat voor de kuikens, je moet ze dan zo lang onder de lamp of de plaat houden?
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
er zijn maar drie eieren uitgekomen. Ik ga morgen kijken wat de oorzaak is. Ik denk dat er veel onbevruchte eieren bij zitten.de kippen zijn nog erg jong .en de oude kippen waren net uit de rui.
onze kippen worden ook wel eens broeds, maar dat is meestal in de zomer. en dan wil ik niet gebonden zijn aan kuikens. we broeden meestal om deze tijd van het jaar eieren uit ,omdat ik ze voor de verkoop heb.in het voorjaar willen veel mensen kippen die eieren leggen of er bijna aan toe zijn. kleine kuiken is geen vraag naar. |
|
oant Sjen
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik had dit jaar ook wisselende resultaten 8 uit 10, waarvan 3 hanen en 4 uit 10 waarvan 2 hanen. Patrijs Leghorn, ik vind die kleur heel mooi.
En dus 4 kriel Rhodes Island red en ik moet zeggen ik vind die qua karakter heel leuk om te zien.
|
|
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jammer dat er niet zoveel uitgekomen zijn. Ga je nog een volgende reeks uitbroeden? Leggen de kippen nu nog?
Schattig, zo jong leven. Je kan ze blijven bekijken vind ik.
|
|
Grx
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik weet niet hoe het bij Bloem is, maar bij ons zijn de kippen zwaar in de rui - kom je 's morgens het hok binnen lijkt het alsof er een kip
ontploft is, overal veren. En als ze in de rui zijn, zijn ze heel zielug en zitten ze slecht in hun vel (verentooi) en leggen dus ook geen
eieren. Ik heb mijn nichtje in de afgelopen vakantie uit laten rekenen wanneer de nieuwe kipjes eieren gaan leggen en ze kwam uit op
3 december en 13 december - nou ik kan haast niet wachten
Kippen zijn met een week of 20 volwassen, dus je hebt nu week 44 + 20 - 53, das dus half/eind maart zijn bloem's kuikens groot
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
hier hebben ze de rui al gehad dat heeft wel heel lang geduurd deze keer.
we laten ze dan zoveel mogelijk in de tuin lopen. zodat de veel mieren en andere eiwitrijke beestjes kunnen vinden. we hebben geen verlichting aan in de hokken tot Januari. zodat ze veel nachtrust krijgen. en daardoor leggen ze nu niet allemaal iedere dag een ei. uitgezonderd de geelpatrijs. ik heb de eieren van de laatst q 10 dagen bewaard en die gaan morgen de broedmachine in.en dan maar weer 21 dagen afwachten. |
|
oant Sjen
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
bij ons beginnen ze ook te ruien..wii hebben Australorb kippen.Pikzwarte grote kippen.
|
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben benieuwd Bloem of er nog eitjes van deze ronde uitkomen.
|
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ooohhh....dat zijn ook hele mooie kippen Engeline! Anthony (m'n zoon) en ik zijn helemaal gek van kippen. En niet om te eten hoor (ik ben trouwens vegetariër) Maar we vinden ze zo leuk, mooi en lief
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
LW en engeline ik heb op google gekeken maar dat zijn ook mooie kippen.
ik ben trouwen gek op alle kippen. het is zo gezellig dat getokkel. |
|
oant Sjen
|
|
Marileen
Post Options
Thanks(0)
|
Ja leuk hé Bloem dat gekakel!
Echt gezellig is dat. |
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sávonds na het eten gaat het restant altijd naar hun.Ze lopen dan vaak achter in de wei.Dan fluit ik en komen ze met hun dikke waggelkont aan rennen.schitterend!!!!! Onze haan is voor de zomer overleden,maar bij de kuikens dit jaar zaten 2 hanen.Ze zijn er nog steeds alletwee en dat gaat wonder boven wonder nog steeds goed.Nog steeds niet gevochten.Bijzonder!!!!
|
|
Marileen
Post Options
Thanks(0)
|
Aahhhhh.....wat leuk!
Hahaha....ik zie het gewaggel met die dikke konten helemaal voor me
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
oant Sjen
|
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
leuk! die veertjes.lief!!!1
|
|
BreiMuts
Duizendpoot Lid sinds: 23 Februari 2015 Locatie: Dordrecht Status: Offline Points: 329 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oh wat een droppies
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
zelfs aan hun poten onderaan hangen die pluimen al.
|
|
|
|
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een leukertjes zeg!
|
|
Lelie
Hobbyguru Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ahh zo leuk! Als ik later een grote tuin heb neem ik ook kippen :) ( Haha, als ik later groot ben. Wat ben ik een kuiken in vergelijking bij jullie soms)
|
|
Marileen
Post Options
Thanks(0)
|
Aaaaahhhh....niet normaal hoe schattig ze zijn
|
|
Reageer | Pagina <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |