Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 5253545556>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 09:46
Wat ik dan weer lastig vind is dat je het fruit niet kan ruiken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 09:50
Waar ? Want het meeste fruit dat tegenwoordig in de supermarkt ligt ruikt niet meer. Heel af en toe vind ik nog wel eens appels, die
je ruiken kunt - die gaan ook subiet in het mandje. Maar het meeste fruit is gewoon niet rijp genoeg.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 10:10
Ja, dat klopt. Maar nu kan ik het rijpe fruit ook niet meer ruiken.
Ik koop nog wel eens rijp fruit bij Boni supermarkt. Daar zijn ook rijpe tomaten te vinden, die je per stuk kunt uitzoeken. Aan die lichtrode harde waterballen zit geen smaak.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 12:25
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik heb vooral last van die geurkaarsen, dan moet je of bij de ingang door die geur heen rennen of je staat bij de kassa in de rij dood te gaan van de stank.

 
OEF, dan ben ik niet alleen die er (enorme) last van heb

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 11:46
@Cocos, corona gehad ? Dat je niet meer ruiken kunt ?
@Francis3 - zeer zekers niet, ik vind het heel vies, misselijkmakend en ben blij dat die kaarsen meestal beperkt zijn tot zaken waar ik niet vaak kom.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 12:11
Ooit hadden wij een creatieve markt, in de Americahal, die nu is afgebroken om een enorme Hornbach neer te zetten. Ik ging voor de schilderijen en breisels, maar bijna iedereen had wel zo'n stinkend theelichtje staan. Het was te warm en te geurig, ik was meestal weer snel weg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 12:24
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

@Cocos, corona gehad ? Dat je niet meer ruiken kunt ?
Nee, dat denk ik niet. Ik kan nog wel ruiken, maar met dat masker op in de supermarkt ruik ik heel veel dingen niet meer. Vaak is dat wel prettig. Maar met fruit kopen mis ik de geur.

In het begin deed ik dat masker af zodra ik uit de winkel kwam. Daarom ging ik met een auto boodschappen doen, zodat ik rustig masker op en masker af kon doen in een besloten omgeving. Maar die auto begon me te vervelen en hij wilde na een tijd stilstaan ook niet altijd starten, dus ben ik weer gaan lopen. Dan hield ik onderweg het masker op en thuis deed ik het pas weer af als ik de boodschappen had opgeruimd. Daarbij viel het me op, dat ik knoflook nog wel kon ruiken.

Ik gebruik een herbruikbaar masker van 3M met lang werkende filters voor kleine deeltjes. 3M gaf als informatie dat 1 set filters bruikbaar bleef "for as long as a pandemic lasts".

De instructiefilmpjes van 3M laten zien hoe getest wordt of een masker goed past en de filters werken. Ze gebruiken dan sterke geurstoffen en als je dat nog kan ruiken met masker op, dan moet je een andere maat masker hebben of moet je filters vervangen.

Ik rook dus nog de knoflook en vroeg aan de leverancier of het normaal was dat ik de knoflook nog wel kon ruiken.De handelaar kwam met het idee om nieuwe filters te proberen en als daarmee hetzelfde nog ruikbaar was als met de al gebruikte, dan waren die oude ook nog goed. Maar dan moest ik wel eerst weer nieuwe kopen. Vond ik niet handig.

Ik gebruik het masker lang niet zo veel als iemand die er elke dag mee werkt. Dus ik vond het vreemd dat ik nu al moest vervangen. Wat 3M nu op het internet plaatst aan informatie is heel anders dan wat ik een jaar geleden zag. Maar na het doorworstelen van allerlei datasheets van 3M bleek de oplossing: "Deze filters houden niet alle organische geuren tegen."

Dus ik denk dat de filters nog wel goed zijn, maar dat de knoflook geur er wel doorheen komt. Het verschil is, dat ik nu een keukenkastje opende met masker op. Eerder deed ik het altijd veel sneller af.  Maar ik heb evengoed nieuwe besteld, want die zal ik toch ooit nodig hebben.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2021 om 08:43
Ik heb jaren geleden op een kofferbakverkoop een "zwangere pop" gekocht, met een scanner, een zonnejurk en een positiejurk, waarin de baby verstopt zit. Merk Tyco. Toen ik het thuis opzocht vond ik ergens online nog een donkere pop, mijne heeft lang blond haar. Ik ben net bezig met kleertjes en ik keek nog eens naar "Tyco" en toen vond ik twee dezelfde poppen op Marktplaats. Bij de ene zit haast niets meer, het haar is geknipt en ze heeft een vlek midden in het gezicht, nou die poets je toch even weg voor de foto, dus die is permanent. De andere is schoon en die komt naar me toe na de vakantie van de verkoopster. Dus ik ga alles in tweevoud maken, slaapzak, rugzak, spullen voor de baby, en dameskleren. Ze zijn 42 cm en slank.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2021 om 17:40
Er was donderdag Antiek & Curiosamarkt. Ik heb er wat lintjes gekocht voor poppenkleren, een gewicht van een pond met een aantal ijkmerkjes, een Mercedes Benz model 1928 voor Ton en een theelepel met Shermantank voor Ton. Maar eerst ben ik de TK Maxx winkel binnen gelopen en heb ik een pop van 38 cm en eentje van hooguit 15 cm gekocht. Het ijs van Talamini smaakte weer best, hazelnoot en pistache. Volgende keer zure appel en bloedsinaasappel. Dan hoeft er geen antiekmarkt te zijn, ze zitten tegenover mijn favoriete boekwinkel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2021 om 18:28
Dat zo'n markt bij jullie mag .

In de " normale " tijd hadden wij hier om deze tijd altijd feestweek .

Je vond dan altijd wel wat leuks aan speelgoed e.d gelijke dingen

Nu mag er nog niets ,ik geloof dat alleen het ringsteken met paard doorgaat

Is het nu de gemeente die toestemming geeft of de regering ? Ik weet het onder de hand niet meer.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2021 om 08:34
Er waren looproutes uitgezet. je kon niet meer in één gang heen en weer lopen, zodat je aan het eind van de gang alle kramen had gezien. Overal borden met Anderhalve meter!, geen mens die zich er aan hield. Ik was de enige met een muilkorfje. Ik denk dat de gemeente het regelt en behoorlijk vangt voor de verhuur van de kramen. Ze hebben zelfs ooit geprobeerd entree te heffen voor bezoekers van een rommelmarkt, jaren geleden, maar dat werkte niet. Mensen hadden geen idee, dat er aan de andere kant kaartjes werden verkocht en liepen onder de roodwitte linten door.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2021 om 11:29
Kaartjes moeten kopen voor entree en dan de standhouders ook nog laten betalen , dat is goed verzonnen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2021 om 18:12
Ik heb bij een internet hobby firma 4 tunische haaknaalden voor rondhaken gekocht. Ze hadden ook speenkoordklemmen en ik kreeg een tornmesje cadeau.

Ik had in mijn boekenkast boekjes en bladen gevonden met diverse tunische haaktechnieken, en die kan ik nu uitproberen deze winter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2021 om 20:50
Toch nog een Black Friday aankoop gedaan:

Een autoaccu lader met starthulp. Goedkoop vond ik het niet.
€44,99 plus €4,99 verzendkosten. In 2018 kocht ik ongeveer de zelfde voor €39,99.
Die deed het prima, maar werd uit de auto gestolen terwijl die voor de deur stond.

De aanbieding was gratis verzendkosten bij bestelling boven €50.-.
Ik kon wel wat oplaadbare mini penlite batterijen gebruiken. De oude worden slecht.Dus heb ik 2 pakjes batterijen erbij besteld waardoor ik boven 50 euro kwam en de verzendkosten gratis kreeg.

Niet een blijmaker, deze aankoop. Maar wat nodig is dat moet gekocht.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2021 om 00:10
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb bij een internet hobby firma 4 tunische haaknaalden voor rondhaken gekocht.
Wat is het verschil met een gewone haaknaald?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2021 om 09:25
Een tunische haaknaald is recht, zodat je de steken er allemaal op kunt zetten, en dan lijkt het op breiwerk. Je hebt ze ook met een plastic draad en een stekenstopper aan het eind. Mijn nieuwe zijn rechte haaknaalden met een plastic draad en aan de andere kant weer een rechte naald met een haakje. Met hetzelfde nummer. Ik vond tunisch haken in het begin best ingewikkeld, ik zei altijd: Breek je pols voorzichtig, maar ik het het geleerd en daarna aan vele anderen geleerd. Toen ik laatst in mijn boekjes keek, zag ik zo veel verschillende steken, ik ga ze allemaal uitproberen. Ik heb restjes genoeg om te knoeien en broddelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2021 om 12:46
Ik weet dat deze vraag niet bij dit onderwerp hoort , maar weet iemand hoe het het komt dat ik sinds gisteren geen mails meer op mijn tablet ontvang , maar ze wel kan versturen .

Ik krijg hem ook niet op postvak in gezet

Bedankt
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2021 om 14:49
Mutti, van iemand die helemaal niets met dit forum te maken heeft hoorde ik precies het zelfde.
Met vertraging kwamen de emails na een paar dagen bij haar weer binnen. Zij heeft geen idee hoe dit is gekomen, maar ze ontvangt nu wel weer email. De oorzaak is mij een raadsel.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2021 om 15:49
Dan blijf ik maar hopen .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2021 om 16:13
ik zag gisteren op de tv een uitzending waar je kersen ,appels en zelfs kiwi s zo van de bomen kon plukken en dan  kon kopen Die hingen aan de bomen tot ze rijp waren en niet de koelcel ingingen  Het deed me aan mijn jeugd denken ,dan gingen we met vakantie naar een boerderij ,ieder jaar dezelfde, en daar mochten we klapbessen aalbessen en bramen plukken zoveel we wilden .kiwi s waren hier toen nog niet 

We plukten dan ook voor de boerin ,daar maakte zij dan sap en jam van .
En dat voor stadskinderen net na de oorlog .

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 5253545556>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns