Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe Catania bevalt niet

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Nieuwe Catania bevalt niet
    Posted: 07 Januari 2012 om 21:49

Ik heb gisteren een Nijntje gehaakt met de nieuwe Catania. Eerlijk gezegd vind ik het geen prettig haakgaren. Men zegt dat het niet snel splijt. Nou echt wel....

Welk katoengaren gebruiken jullie?

Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 22:38
van de wibra euroland en wat ik zoal van andere heb gekregen hebben er alemaal wel last van maakt niet uit of het duur of goedkoop garen is Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 23:23
Euroland van Wibra vind ik heel goed en haakt lekker en gemakkelijk
Ik haak nooit af!

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 02:11
Sinds wanneer is er een nieuwe Catania?

Ik werk al jaren met de Catania en ik heb nooit last gehad van splijten.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 08:31

Nou, ik heb ook geen last van splijten bij Catania. Haak bijna alle knuffels met Catania. Voor ik bij de hobbydoos was wist ik niet eens dat je garen kon kopen bij de Wibra.

groetjes, Lida

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 09:28
Ik gebruik bijna nooit catania omdat ik het geen mooi resultaat vind opleveren. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik haak liever met acryl/wol... Dat gepriegel met een kleinere haaknaald is namelijk niet zo mijn ding...

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 12:35

Originally posted by Claire Claire wrote:

Sinds wanneer is er een nieuwe Catania?

Ik werk al jaren met de Catania en ik heb nooit last gehad van splijten.

Ik had nog een hele partij katoen van de 'oude' serie. Ik wou een aantal kleuren aanvullen en daarom ben ik naar de plaatselijke wolwinkel gegaan om wat bij te halen. Een aantal kleuren kon ik nog krijgen maar er kon niet worden bijbesteld (sinds 2010?)omdat deze niet meer werd gemaakt. Ze liet me toen de 'nieuwe' catania zien en je zag meteen het verschil. De nieuwe zit een lichte glans over.

 

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 12:42

Originally posted by Claire Claire wrote:

Sinds wanneer is er een nieuwe Catania?

Ik werk al jaren met de Catania en ik heb nooit last gehad van splijten.

Ik zie net dat ik Nijntje met haaknaald 2 heb gehaakt.  

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 12:51

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Ik gebruik bijna nooit catania omdat ik het geen mooi resultaat vind opleveren. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik haak liever met acryl/wol... Dat gepriegel met een kleinere haaknaald is namelijk niet zo mijn ding...

Acryl kun je toch ook haken met een dunne haaknaald?

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 12:53
Originally posted by hetwich hetwich wrote:

Originally posted by Claire Claire wrote:

Sinds wanneer is er een nieuwe Catania?

Ik werk al jaren met de Catania en ik heb nooit last gehad van splijten.

Ik had nog een hele partij katoen van de 'oude' serie. Ik wou een aantal kleuren aanvullen en daarom ben ik naar de plaatselijke wolwinkel gegaan om wat bij te halen. Een aantal kleuren kon ik nog krijgen maar er kon niet worden bijbesteld (sinds 2010?)omdat deze niet meer werd gemaakt. Ze liet me toen de 'nieuwe' catania zien en je zag meteen het verschil. De nieuwe zit een lichte glans over.

 


Hoe oud die partij is geweest weet ik niet maar er zit altijd een lichte glans over de katoen, er zijn afgelopen jaar inderdaad een aantal kleuren verdwenen maar ook weer nieuwe voor terug gekomen en die splijten bij mij niet. Deze maand komen er ook weer een aantal nieuwe kleuren.  Maar het is heel persoonlijk hoor, sommige zweren bij de Limone Katoen maar ik vind dat weer geen fijn garen, en de acryl van de Wibra of Zeeman wordt ook door vele de hemel in geprezen terrwijl ik die verschrikkelijk vind, dus zo zie je maar dat het heel persoonlijk is en wat je gewend bent.
Nu ben ik helemaal geen acryl wol fan, vind het eng aan de handen maar afgelopen week heb ik de Caron simply soft ontdekt en die is zo lekker zacht en haakt heel fijn maar daar zullen ongetwijfeld andere weer anders over denken.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 05 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 12:54

Zelf gebruik ik over het algemeen de garen van Phildar. Dit omdat deze niet zo hard glimt en fijn haakt...Ook is deze te verkrijgen in de winkels waar ik altijd kom...Ik denk altijd maar weer iedereen heeft zijn eigen keuze aan garen...
Groetjes,
Suzanne

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 13:04
Originally posted by hetwich hetwich wrote:


[QUOTE=by Ieke]Ik gebruik bijna nooit catania omdat ik het geen mooi
resultaat vind opleveren. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik
haak liever met acryl/wol... Dat gepriegel met een kleinere haaknaald
is namelijk niet zo mijn ding...


Acryl kun je toch ook haken met een dunne haaknaald?

[/
QUOTE]

Saskia, of Royal niet. Daar is het te dik voor...
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 13:51

Originally posted by Claire Claire wrote:


Nu ben ik helemaal geen acryl wol fan, vind het eng aan de handen maar afgelopen week heb ik de Caron simply soft ontdekt en die is zo lekker zacht en haakt heel fijn maar daar zullen ongetwijfeld andere weer anders over denken.

 

Wat een mooie kleurtjes!! Ik lees dat dit garen spikslintertjesnieuw is. Ohw.....de verleiding is wel heeeeel erg groot.

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 14:40

Koop je het in amerika Claire?

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 15:29
Originally posted by marjolein2202 marjolein2202 wrote:

Koop je het in amerika Claire?

http://www.woolly.nl/welkom

Heel toevallig dat ik op bovenstaande site terecht kwam, waar de wol te verkrijgen is.

Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2010
Status: Offline
Points: 475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 15:29

Ik gebruik ook altijd Catania en dat haakt heel fijn met haaknaald 2 of 2 1/2 ligt er aan of het gevuld moet worden dant pak ik nr 2.

Bij het Wibra katoen garen heb ik juist wel halve steken.

Zo zie je maar weer het is voor iedereen persoonlijk.

Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 16:39
Ik haak en brei met van alles. Als het maar niet te duur is. Ik werk veel met garen van lammy yarns. Dat verkopen ze bij ons in de wolschuur. Schitterend spul vind ik het. Maar bij knuffels gaat de victory na verloop van tijd rullen. Zo zonde. Want daar zit ook zo'n mooie glans over. Heb nu een ander soort ontdekt waar ik mee aan het werk ben. champion. Die is wel iets duurder. Maar zo mooi ook. Ben benieuwd hoe dat blijft. Bij ons in de wolschuur hebben ze helaas niet de honderd procent katoen versie. Die wil ik nog wel eens proberen. Kijken hoe die bevalt. Maar ik heb al ontdekt dat de prijzen bij webwinkels soms bijna een euro hoger ligt dan de prijs die ik in de wolschuur betaal. Dat scheelt nog al per bolletje.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 18:09
Originally posted by hetwich hetwich wrote:

Originally posted by marjolein2202 marjolein2202 wrote:

Koop je het in amerika Claire?

http://www.woolly.nl/welkom

Heel toevallig dat ik op bovenstaande site terecht kwam, waar de wol te verkrijgen is.


Ik koop ze ook bij Woolly
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 20:44
haken jullie de caron simply soft ook echt met naald 5 zoals aanbevolen?
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 21:14
Nee ik haak met 3.5 of 4, ligt er aan wat ik maak.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns