Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

NIEUWELING in het haken - zoekt tips!

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Uliantis View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 31 Januari 2012
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Uliantis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: NIEUWELING in het haken - zoekt tips!
    Posted: 31 Januari 2012 om 15:30
Hallo!

Ik ben een 20-jarige student die in de trein nogal eens
tijd over heeft. M'n moeder is fervent breister, maar dat -
ben ik inmiddels achter - is niet voor mij weggelegd. Nu
wil ik het haken eens proberen. Nu vroeg ik me af wat daar
de basisbenodigdheden voor zijn? Ik heb al wel een beetje
zitten zoeken en ik zou graag een colsjaal van dat
zpagetti- of noodles-garen voor mezelf haken. Wat heb ik
dan nodig?

Veel liefs!
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2012 om 15:34
Grote haaknaald (12 of 15mm), zpagetti of ribbon xl..

Maar ik denk dat je dan ook last krijgt van je nek, dat spul is hartstikke zwaar...

Eerst maar leren haken denk ik, of kun je dat al. Filmpjes op youtube zijn daarvoor superhandig!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2012 om 20:37
Welkom

Ik zou aanraden om royal bij de zeeman te nemen en dan dubbeldraads, lekker warm, minder zwaar en beter voor je beurs!
Back to Top
natie.83 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 678
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer natie.83 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2012 om 20:48
Boekje halen bij de bieb garen en
haaknaald halen en zo eerst alle
steken oefenen zo heb ik het ook
geleerd!
groetjes nathalie
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2012 om 20:49
en iets handiger om te haken met haaknaald 5 ipv haaknaald 15
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2012 om 08:04
Inderdaad. 2 of 3 bollen Saskia van de wibra tegelijk.
Haaknaald 5-7 en maar proberen. Youtube is ideaal, je kunt
stap voor stap de steken na doen. En iedere keer de film
stopzetten om na te doen.
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2012 om 10:17
Als je je e-mailadres in je profiel zet bij msn messenger, komt er in 5 of 6 mails een haakboekje naar je toe uit de goede oude tijd, met tekeningen hoe je je hand moet houden en hoe de steken er uitzien, heel leerzaam. En met leuke projecten erin en heel veel haaktechnieken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2012 om 15:38

Uliantis

ik he je gisterenmorgend  een pm gestuurd, is misschien handig als je die leest !

Back to Top
MeN-D View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MeN-D Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2012 om 00:14
Ik ben ook weer net begonnen met haken en ik moet zeggen dat het best tegenvalt.. ook met de youtube filmpjes...
Ik vind het ook lastig waar ik mee moet beginnen? Welke maat is het best? heb nu een 4, maar die punt is zo groot om hem door de gaatjes te steken bij een lapje of rondje haken....
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2012 om 12:19

Ik heb ontdekt dat er verschil is in haaknaalden wat betreft de punt. Soms hebben ze een dikkere punt. Voor wol heb ik het liefst een dikkere punt, voor katoen vind ik een "spitse" prettiger. Om te beginnen lijkt naald 3 of 3,5 mij het handigst.

En sowieso beginnen met een ketting haken en als je dan de beweging goed hebt, beginnen met vasten er op te haken. Je moet toch eerst de techniek onder de knie krijgen voor je aan een Ding, wat het ook moge zijn, begint.

Groetjes, Lida

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2012 om 13:10
MeN-D, jij hebt je e-mailades in je profiel, wil je mijn haakboekje? Sommige projecten zijn wat oubollig, uit de hippytijd, maar de beschreven technieken zijn nog springlevend.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2012 om 10:21
magtelt, zou ik het haakboekje ook mogen dan print ik hem voor mijn moeder en buurvrouw want ik heb hier zeeeeeeer regelmaatig een soort van inloopcursusavonden hahaha.............. lachen ik ben de jongste en leer het aan anderen die echt ouder zijn zoals mijn moeder!!!!!
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2012 om 10:33
Oke, het is echt dubbelhandig als lesmateriaal, want er wordt ook telkens getekend hoe je linkshandig kunt haken.

Ik ga sturen, 5 of 6 mails, zet je maar schrap. Printen wordt misschien een dure grap, meer dan 60 bladzijden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dimmie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2012
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dimmie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2012 om 11:03
Beste Magtelt, is het mogelijk om die mail ook naar mij te sturen?Embarrassed
ik ben ook vaak aan het stoeien met haken en ben dol op hippie tijd dingen!
Alvast heel hartelijk bedankt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2012 om 13:26
Dimmie, als het goed is heb je het in 6 mails ontvangen. Dan heb je iets te doen met Pasen als het zo blijft miezeren. Ik heb het popenslaapzakje al vaak gemaakt, telkens met andere kleuren en steken en de driehoekige omslagdoek is ook een grote hit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2012 om 19:51
Hoi Magteld,
Ik zou ook graag dat boekje van je willen ontvangen als het niet te veel moeite is!
Ik brei heel veel, maar met haken ben ik steeds in gevecht omdat ik het steeds niet kan "warren". Stokjes, vasten, halve stokjes enz!
En ik zie steeds zulke leuke patronen. Met You-tube kom je wel aardig verder, maar dat stop zetten vind ik steeds zo lastig!
Alvast bedankt voor de moeite!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2012 om 10:18
Als het goed is heb je ze. Maar ik zie het zonnetje schijnen dus misschien is het weer lekker genoeg om er op uit te gaan in plaats van te gaan zitten haken.

Die filetpatronen vergrootte ik vroeger op het apparaat in de supermarkt. Dat kan niet meer, maar je kunt ze wel tekenen op ruitjespapier, dan heb je meteen door hoe het zit met het patroon. Je kunt het dan regel voor regel aanwijzen met een lineaal.

Ik heb een plaat ijzer en magnetische lineaaltjes, ideaal. Je kunt magneetstrips in de gereedschapwinkel kopen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2012 om 12:08
Hartstikke bedankt Magteld voor je moeite.Heb ze goed ontvangen.
Is inderdaad een heel boekwerk, maar wel duidelijk.
Hoef ik niet steeds naar You-Tube.
Fijne Zonnige Paasdagen!
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2012 om 12:11
Magteld,
zou ik van jou ook het boekje mogen ontvagen, als dat niet teveel werk is,
 ik zou de kleinkinderen willen leren haken, en zo kunnen ze misschien beter volgen,
want als ik iets zeg, gaat het het ene oor in en het andere uit Big smile
alvast bedankt voor de moeite
Back to Top
iekje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 95
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2012 om 14:32
Magteld zou ikook alstjeblieft het boekje ook mogen ontvangen? ik vind het nog steeds lastig om te leren haken dus alle hulp is welkom.
Alvast bedankt voor de moeite.
 
groetjes ieke
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.499 seconden.
Lang Yarns