Nigar garen Zeeman |
Reageer ![]() |
Autheur | |
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 Mei 2011 om 15:07 |
Toen ik vanmiddag bij de Zeeman liep zag ik een paar bollen garen liggen waar mijn hartje heel wat sneller van ging kloppen. Het gaat om het Nigar garen (50 gr. 1 euro).
Wie o wie kent dit garen en heeft er ervaring mee... Welke haaknaald gebruik je voor een flink dikke sjaal? |
|
![]() |
|
geesje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik ken het -nog- niet, morgen krijgen wij eindelijk een Zeeman dus ga ik kijken |
|
groetjes geesje
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Ik dacht iets van dikte 6 - 8.
Ik heb er twee keer een warme sjaal van gemaakt met gebreide tussenstukken en verder gehaakt. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Dat zag er inderdaad super uit! Hier hadden ze veel paars maar heb het toch laten liggen
![]() |
|
![]() |
|
Lenie25 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Ik ken het niet ben donderdag in de stad ga dan direct maar even kijken.
|
|
![]() http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/ |
|
![]() |
|
Mamavan4 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 22 April 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 21 |
Ik heb daarvan met naald 4½ kussenhoesjes gehaakt. Nou ja, de voorkanten dan... Die moet ik nog verder afwerken...
Het voelt heerlijk zacht! Nu is het een vrij dicht weefsel dus voor een sjaal kun je wel naald 8 gebruiken, denk ik... Ik vraag me alleen af of het niet gaat vervilten... Het is wel 25% wol en dat vind ik voor een sjaal dan weer niet mooi... Op zich hoef je het voor de prijs niet te laten maar het zou zo zonde zijn van je tijd dan! |
|
Lieve groetjes,
Sandra http://sandrasfier.blogspot.com |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Ik had zo'n grote sjaal die je drie keer om je nek kon slaan en dan de (gebreide) slierten knopen. Heerlijk warm en je kon door de gaten ademen. Of je kon je handen verstoppen in de breisels.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Oeh, klinkt leuk. Zou ik met 5 bollen iets zinnigs kunnen haken? Ze hadden hele mooie felblauw...
|
|
![]() |
|
Ja ik denk het wel, je zult toch met gaten moeten haken anders is het snel te warm. Of denk je aan een poezelig kussen?
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Dacht meer aan een sjaaltje. Zoiets als de grijze die ik deze week geplaatst heb bij mijn creaties (ook te zien via www). Maar ik denk dat ik dan wel een haaknaald 12 mm mag aanschaffen. Het grijze sjaaltje van Action wol is gehaakt op 8mm...
|
|
![]() |
|
smimske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
hihihi, ik word hier wel heel nieuwsgierig van....kom regelmatig bij de zeeman maar weet nu zo niet welk garen er bedoelt word en da kan ik nie uitstaan |
|
![]() |
|
![]() |
|
@ Smimske, is wat dikker garen. Met iets wol erin... Ik twijfel ook nog of ik nog even zal gaan kijken of die 5 bollen er nog liggen. Maarja, die roze zijn ook zo mooi of die paarse... Grrr... ik kan ze natuurlijk altijd ergens onder m'n bed gooien. Niemand die ze ziet!
|
|
![]() |
|
smimske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
hihihi, heb wel haaknaald 10 dubbel liggen...een houten en een kunstof?! Dus als je het echt niet kunt laten....
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Mamavan4 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 22 April 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 21 |
Hahaha, ik zou zeggen: Bij twijfel altijd DOEN!!!
![]() De wol voelt echt lekker aan en als je zorgt voor een patroon met flinke gaten erin wordt het een plaatje! Kun je er ook nog van die franjes aanhangen aan de punten met wat knopen er in... O, wat kan ik toch altijd slecht uitleggen hoe ik het voor me zie! ![]() |
|
Lieve groetjes,
Sandra http://sandrasfier.blogspot.com |
|
![]() |
|
nou,dat weet ik niet hoor mamavan 4
![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Goede uitleg en grote fantasie?
@ Smimske, ik onthoud je collectie naalden even. Ben momenteel heel druk aan het haken met de deken en de Barbapapa's... Heb de wol nog niet gehaald, want kan niet weg met de auto. Zie het topic: moest het even kwijt... |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |