Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nigar garen Zeeman

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Nigar garen Zeeman
    Posted: 03 Mei 2011 om 15:07
Toen ik vanmiddag bij de Zeeman liep zag ik een paar bollen garen liggen waar mijn hartje heel wat sneller van ging kloppen. Het gaat om het Nigar garen (50 gr. 1 euro).

Wie o wie kent dit garen en heeft er ervaring mee... Welke haaknaald gebruik je voor een flink dikke sjaal?
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 19:31

ik ken het -nog- niet, morgen krijgen wij eindelijk een Zeeman

dus ga ik kijken

groetjes geesje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 19:55
Ik dacht iets van dikte 6 - 8.

Ik heb er twee keer een warme sjaal van gemaakt met gebreide tussenstukken en verder gehaakt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 20:02
Dat zag er inderdaad super uit! Hier hadden ze veel paars maar heb het toch laten liggen 
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 20:59
Ik ken het niet ben donderdag in de stad ga dan direct maar even kijken.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Mamavan4 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamavan4 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2011 om 09:27
Ik heb daarvan met naald 4½ kussenhoesjes gehaakt. Nou ja, de voorkanten dan... Die moet ik nog verder afwerken...
Het voelt heerlijk zacht!
Nu is het een vrij dicht weefsel dus  voor een sjaal kun je wel naald 8 gebruiken, denk ik...

Ik vraag me alleen af of het niet gaat vervilten... Het is wel 25% wol en dat vind ik voor een sjaal dan weer niet mooi...

Op zich hoef je het voor de prijs niet te laten maar het zou zo zonde zijn van je tijd dan!
Lieve groetjes,
Sandra

http://sandrasfier.blogspot.com
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2011 om 16:35
Ik had zo'n grote sjaal die je drie keer om je nek kon slaan en dan de (gebreide) slierten knopen. Heerlijk warm en je kon door de gaten ademen. Of je kon je handen verstoppen in de breisels.

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2011 om 19:49
Oeh, klinkt leuk. Zou ik met 5 bollen iets zinnigs kunnen haken? Ze hadden hele mooie felblauw...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2011 om 09:15
Ja ik denk het wel, je zult toch met gaten moeten haken anders is het snel te warm. Of denk je aan een poezelig kussen?

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2011 om 09:40
Dacht meer aan een sjaaltje. Zoiets als de grijze die ik deze week geplaatst heb bij mijn creaties (ook te zien via www). Maar ik denk dat ik dan wel een haaknaald 12 mm mag aanschaffen. Het grijze sjaaltje van Action wol is gehaakt op 8mm...
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2011 om 11:22

hihihi, ik word hier wel heel nieuwsgierig van....kom regelmatig bij de zeeman maar weet nu zo niet welk garen er bedoelt word en da kan ik nie uitstaan,ga dalijk maar eens een kijkje nemen!!

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2011 om 11:47
@ Smimske, is wat dikker garen. Met iets wol erin... Ik twijfel ook nog of ik nog even zal gaan kijken of die 5 bollen er nog liggen. Maarja, die roze zijn ook zo mooi of die paarse... Grrr... ik kan ze natuurlijk altijd ergens onder m'n bed gooien. Niemand die ze ziet!
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2011 om 11:53
hihihi, heb wel haaknaald 10 dubbel liggen...een houten en een kunstof?! Dus als je het echt niet kunt laten....
Back to Top
Mamavan4 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamavan4 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2011 om 11:56
Hahaha, ik zou zeggen: Bij twijfel altijd DOEN!!! 

De wol voelt echt lekker aan en als je zorgt voor een patroon met flinke gaten erin wordt het een plaatje! Kun je er ook nog van die franjes aanhangen aan de punten met wat knopen er in...
O, wat kan ik toch altijd slecht uitleggen hoe ik het voor me zie!
Lieve groetjes,
Sandra

http://sandrasfier.blogspot.com
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2011 om 12:59
nou,dat weet ik niet hoor mamavan 4, zie hem helemaal voor me!!! Dus of je legt het helemaal goed uit of ik heb een grote fantasie
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2011 om 14:29
Goede uitleg en grote fantasie?

@ Smimske, ik onthoud je collectie naalden even. Ben momenteel heel druk aan het haken met de deken en de Barbapapa's... Heb de wol nog niet gehaald, want kan niet weg met de auto. Zie het topic: moest het even kwijt...

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.532 seconden.
Lang Yarns