Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenNijntje haakpatroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Melbe View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 April 2010
Status: Offline
Points: 2
Direct Link To This Post Onderwerp: Nijntje haakpatroon
    Posted: 03 April 2010 om 08:39

Mijn broer heeft zijn eerste kleintje gekregen. Thema van het babykamertje is "nijntje". Natuurlijk is alles al aanwezig, maar een zelf gehaakt nijntje blijft "uniek"

Kan iemand mij svp helpen aan een haakpatroon voor Nijntje. Bij voorbaat erg bedankt.

vr groet

Melanie

 

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 03 April 2010 om 09:11
Hallo Melanie ; welkom op de Hobbydoos !
Zoals je zult begrijpen is dit een forum en geen patronen-site, maar wellicht dat iemand het gevraagde patroon voor je heeft nadat je je hebt voorgesteld ?
Overigens vind je legio Nijntje patronen als je met name even zoekt op Miffy crochet pattern. Miffy is de naam die in Engelstalige landen en Japan gebruikt wordt.

Onder andere vind je er wat van verschillend formaat HIER, HIER, en HIER.
Maar als je effe doorzoekt, vind je er nog veel meer.

Back to Top
Melbe View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 April 2010
Status: Offline
Points: 2
Direct Link To This Post Posted: 11 April 2010 om 13:38

Hallo L33ntje,

De reden dat ik mijn vraag op dit forum had gepost was op aanraden van Renske (hobbydoos) Zij gaf me dit advies. Vandaar dat ik wel een beetje verbaasd was toen ik jouw reactie las.  Mede omdat ik op het forum vaker verzoekjes voor patronen heb zien langskomen. Dit was ook de eerste keer dat ik uberhaubt op een forum een berichtje plaats, dus ken de gebruiken nog niet zo goed. Naast het feit dat je me een enorm goede tip hebt gegeven en ik je daar erg voor wil bedanken, vond ik de eerste kennismaking (nav jouw berichtje ) een beetje teleurstellend. Dat kan je je misschien wel voorstellen. Niet iedereen is bekend met de do's en don'ts van een forum.

Natuurlijk wil ik me voorstellen. Ik ben pas begonnen met haken, (ben 40 jaar en heb erg drukke full time baan) maar vind het heerlijk om in de schaarse uurtjes die ik heb creatief bezg te zijn. En door geboorte van broer zijn de gehaakte knuffeltjes erg in trek. De site van Renske (hobbydoos) vind ik geweldig, de patroontjes en tips en artikelen die ik on-line kan bestellen zijn voor beginnende en drukke haker zoals ik een uitkomst en groot plezier.

vriendelijke groet en wellicht tot volgende keer op het forum.

 

 

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 11 April 2010 om 15:32
Ha Melanie,

Het is geen aanval op jou, maar er zijn helaas heel veel mensen die dit forum misbruiken om een collectie patronen op een makkelijke manier binnen te hengelen. Die vragen en vragen maar en als vast forumlid zie je nooit eens resultaat van een werkje en geregeld niet eens een bedankje. Dat is niet de bedoeling van dit forum.
Het is een forum waar niet alleen patronen worden gedeeld maar ook verhalen, gezelligheid, werkstukken op foto's etc etc.
Picasa is bv een orgaan waar je geheel anoniem patronen kan zoeken en vinden. Op dit forum willen we graag een leuk contact met elkaar. Zodoende is dit een zeer leuke club mensen van overal vandaan. Belgie, Australie, Duitsland, Turkije (ik hoop dat ik geen landen vergeten ben) en natuurlijk ons eigen kikkerlandje.




Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 11 April 2010 om 17:28
Hallo Mel,

Nee, dat moet je zeker niet zien als een persoonlijke aanval, maar het is inderdaad een feit dat hier nogal wat mensen binnen komen rollen met verlanglijstjes, en die je verder nooit meer terugziet.

Het is primair een forum, een community, waarin mensen handwerk- en andere ervaringen delen, en incidenteel ook patronen worden uitgewisseld. Iedereen is welkom bij de ' club' , maar het is op fora wel gebruikelijkdat je jezelf eerst even voorstelt, liefst ook iets van je eigen werk laat zien, en op een gegeven moment komen vanzelf de interessante patronennaar je toe. 

Echter, patronen uitwisselen is niet de ' core business'  vande hobbydoos, mede niet omdat er op heel veel patronen zogenaamde copyright rusten, (auteursrechten) waardoor je ze strikt genomen niet eens MAG verspreiden,en zeker niet in het openbaar. Daar kan uiteindelijk namelijk de Hobbydoos problemen mee krijgen. Persoonlijk ben ik daar inderdaad nogal fel op - dat geef ik toe - en dat komt er wel eens ongelukkig uit, wellicht, als je de regels niet kent.

Zie het maar een beetje als op een besloten feestje naar binnen lopen en een (gratis) biertje bestellen, terwijl noch de gastvrouw/heer noch een der gasten een flauw idee heeft van wie je bent ; zo komt het eigenlijk een beetje over ;-)
Dat mensen van die etiquette niet altijd op de hoogte zijn, wil mij na tien jaar forummen inderdaad nog wel eens overvallen ; mea culpa daarvoor.

Ik weet trouwens niet hoe goed je bent in Japans schemahaken, maar daar heb ik ook nog ergens een Nijntje van liggen ; wel voor behoorlijk ver gevorderden overigens.


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 11 April 2010 om 18:20
Frankrijk, Israel, Egypte en Canada doen ook mee. Wij zijn de Verenigde Handwerknaties.

Ik heb in mijn patronen gezocht, maar niets gevonden, ik denk dat er een map achter de kast gevallen is met Nijntjes en Baboesjka's. Dat wordt een ramp om die te zoeken, eerst 1000 boeken en tijdschriften elders onderbrengen en dan de kast opzij. In mijn piepkleine kamertje. Waar de vloer vol tassen met wol staat. Soms wilde ik dat ik netjes was.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 11 April 2010 om 19:13
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Frankrijk, Israel, Egypte en Canada doen ook mee. Wij zijn de Verenigde Handwerknaties. .


vergeten
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Direct Link To This Post Posted: 12 April 2010 om 18:18
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 13 April 2010 om 08:41
Oh, dat is niet eens duur ! 
Back to Top
neel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 25 December 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6
Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2010 om 21:55

Hallo

Heb je het nijntje nu al?

groetjes Nelleke

mail anders je email even naar neland@ziggo.nl

dan kan ik het je wel sturen.

 

groetjes Nelleke

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns