Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Oei, wat een noodweer

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Oei, wat een noodweer
    Posted: 28 Juli 2019 om 17:05
Vanmiddag hoorden we een paar donderslagen en het heeft héél even héél mild gemotregend. Het is nog steeds rond de 20 graden in voor- en achtertuin en op de slaapkamer en in de badkamer smelt je nog steeds weg als juffrouw Scholten, als de ventilator niet aan staat. Bliksem heb ik niet gezien. In de vroege ochtend was het even lekker in de achtertuin, tot een uur of 10.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2019 om 20:42
Volgens mij zitten we de hele dag al op "code groen". Of bestaat die niet?   
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2019 om 21:18
Hier de hele dag gemotregend en maar 17 graden geweest. Nog steeds warm in huis.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 09:28
Het is hier opgefrist, maar nog steeds geen regen Disapprove wel gisteren meer in de tuin gezeten.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 10:45
Als ze op het nieuws spreken van:
-> code geel
-> code oranje
-> code rood
Waarom spreken ze dan nooit over:
-> code groen? 
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 13:43
In Brabant nog geen regen
groetjes Loes
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 14:46
Hier ist, code groen ,een zacht windje,normaal temperaturen beetje zon ,zou dat niet code groen zijn en het is heel rustig ,iedereen op reis
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 15:23
Hier heeft het tussen de middag eventjes flink geregend maar er is nu al bijna niks meer van te zien...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 15:42
Hier gaan de buien nog steeds links rechts onder en boven langs, 5 spetten op de stoep en dat is het dan wel.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 23:06
Vandaag voor het eerst REGEN HOERA !!! Ik hoor mijn plantjes slurpen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2019 om 08:13
Gisteren veel regen en vandaag is het binnen en buiten heerlijk fris.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2019 om 11:02
Als ik jullie berichten zie heb ik de neiging om te gaan huilen. Misschien moet ik dat dan maar buiten gaan doen, dan hebben de plantjes er
nog iets aan.
Voor vandaag is de hoop gevestigd op stapelwolken die kunnen ontstaan en zich dan plaatselijk, s.v.p. hier, ledigen.
Ik zal een foto maken als het daadwerkelijk zo is. Het enige dat er echt fleurig bij staat in de tuin zijn eigenlijk de zonnebloemen,
de rest verpieterd voor je ogen. 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2019 om 12:47



Misschien kan ik zo ook een beetje meehelpen. Heel sneu als je al je werk door droogte ziet verpieteren. Vroeger had ik stukken elektriciteitsbuis (40CM) die ik schuin bij de planten stak. Met een trechter en een gieter vulde ik alle buizen. Het voordeel is dat het water heel effectief direct bij de wortels terechtkomt en je met heel weinig water toe kan. Die buizen zijn inmiddels versleten en verdwenen. Tegen het nieuwe seizoen wil ik ze weer maken.     
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2019 om 15:36
Er waaien allemaal hele donkere wolken over, de loonwerker is net geweest en heeft in het perceel hier tegenover de beregeningsinstallatie aangezet
Oftewel als de loonwerker al niet gelooft dat het gaat regenen . . .
 
@Kamilla, met een grote tuin ga je selecteren wat je wel en niet water geeft. De heesters die al langer staan moeten het zelf redden
maar als je dan die slappe blaadjes ziet of die kale plekken. De hortensia's die de droogte van vorig jaar nog niet te boven zijn,
heel treurig. Ik fietste vandaag door het dorp en moest haast heel hard lachen, een heel keurig kort gemaaid gazonnetje, echt keurig.
Alle sprietjes waren gekamd, alleen was het niet groen meer maar lichtbruin.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2019 om 19:05
Oh ja, sorry, een grote tuin. Laat mij maar kletsen met mijn "bloempot" achter het huis.   

Ik begrijp dat zo'n grote oppervlakte niet zo intensief verzorgd (verwend) kan worden. Maar ik hoop van harte met je mee dat je ook zo gauw mogelijk nattigheid toebedeeld krijgt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2019 om 22:06
Helaas, wij hadden ons frisse buitje door moeten sturen oostwaarts.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2019 om 12:01
@kamilla, hoeft niet sorry te roepen hoor - ik ben blij met de ruimte, alhoewel het een beetje een raar ding is, een lange driehoek.
Verder was het best een goede tip, voor de bloemen en de moestuin, zelf heb ik ook een paar van die bollen op een steel.
Die vul je met water en die steek je dan in een pot, de pot watert zichzelf dan.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2019 om 15:27
Ein-de-lijk, het regent Party 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2019 om 17:56
Bij ons hoosde het de hele dag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2019 om 20:35
LW & Magtelt, wat ben ik blij voor jullie. Een felicitatie waard.   

Hier waren regelmatig buien. Mijn tuin is enorm dankbaar.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns