Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Oh,Oh ik ben aan het sokken breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breimaan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breimaan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Oh,Oh ik ben aan het sokken breien
    Posted: 15 Juli 2011 om 22:34

Ik heb ondertussen toch wel bijna alles gebreid, behalve sokken. Dus dat moest ook een keer gebeuren. Als ik die mooie sokken hier op het forum zie, geweldig gewoon.

Ik 4 pennen op gezocht en met hulp van een ervaren sokken-breister ben ik begonnen..

Ik ben er helemaal crazy van geworden.  Vooral in de kleine hiel blijf ik steken.Maar ik blijf proberen....zucht, zucht.

Als ze ooit eens af komen zal ik met trots een foto tonen

http://breimaan.blogspot.com/

groetjes, breimaan
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2011 om 22:54

SUCCES<KOMT GOED.

groetjes Frea

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2011 om 23:52
Probeer anders eens een hiel van verkorte pennen ; met dikke wol (pennen 4 en hoger) past dat makkelijk, en het gaat supersimpel.

Als je de schacht af hebt, gewoon met de helft van de steken heen en weer breien. Daarbij steeds de laatste steek afhalen en omwikkelen. (Dus aan de rechte kant : draad naar voren, steek afhalen, draad terug. Dan omkeren en aan de averechte kant de omwoelde steek afhalen, dan alle steken averecht breien tot de laatste, draad naar voor, stee afhalen, draad naar achter, keren. Dan weer die omwoelde steek afhalen en breien tot op de laatste gebreide steek enz.

Zo krijg je elke pen 1 steek minder en haal je steeds de laatste steek af met de draad er omheen. (Kun je ook niet doen, maar dan krijg je gaatjes). Als je nog een paar steken over hebt (ongeveer 1/4 van het totaal van de hiel), brei je steeds de eerste afgehaalde steek er weer bij, en omwoel je de volgende. Tot je alle steken gebreid hebt, en weer verder kunt met de voet van je sok.

Klinkt heel ingewikkeld, maar is heel simpel, en als je het eenmaal gedaan hebt, doe je het met je ogen dicht. Voor dunne sokken is het niet de beste keus, tenzij je een lage wreef hebt, maar voor dikke wol kan het prima.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer inge.v Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2011 om 09:50
Originally posted by breimaan breimaan wrote:

Ik heb ondertussen toch wel bijna alles gebreid, behalve sokken. Dus dat moest ook een keer gebeuren. Als ik die mooie sokken hier op het forum zie, geweldig gewoon.

Ik 4 pennen op gezocht en met hulp van een ervaren sokken-breister ben ik begonnen..

Ik ben er helemaal crazy van geworden.  Vooral in de kleine hiel blijf ik steken.Maar ik blijf proberen....zucht, zucht.

Als ze ooit eens af komen zal ik met trots een foto tonen

Volhouden is de boodschap!
Ben sokken beginnen breien op mijn 20ste met 4 lange naalden, later overgeschakeld naar middellange naalden, daarna nog kortere en nu brei ik ze op naalden van 15 cm of zelfs (met de hulp van hobbydoosjes) op een rondbreinaald.
Back to Top
breimaan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breimaan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2011 om 13:33
Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden.
En Marleen ik ga zeker jouw methode om de kleine hiel te breien uitproberen.

http://breimaan.blogspot.com/

groetjes, breimaan
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2011 om 14:36
ga maar een kokersok breien lekker makkelijk
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.637 seconden.
Lang Yarns