Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Oliebollen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Oliebollen
    Posted: 29 December 2011 om 23:41

Wie gaat er allemaal oliebollen bakken?

Ik dit jaar niet.......ik ga eens een keertje naar de kraam, of misschien bakt Vera er wel mee voor mij hihi .

Ik ga een mooie vuurwerktaart maken .

 

 

Ik haak nooit af!

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 06:44
Ik maak geen oliebollen, maar er wordt wel gebakken vandaag.
Namenlijk appelflappen . Bananenflapjes, en knakworst in bladerdeeg.

Zal wel de helle middag zoet zijn.
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 08:35
Ik ga wel oliebollen bakken.. gewone, met appel, met ananas en met krenten.

mmmmmmmmmmmmmmmm lekkerrrrrrrrrr


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 08:46
Oh jah.....appelflappen ga ik ook bakken 
Ik haak nooit af!

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 08:57
Wij bakken ze morgen...

Vind het verschrikkelijk. Het hele huis stinkt en ik vind oliebollen (waar dan ook vandaan) dus echt niet lekker... Kijk er nu al naar uit, dus niet...
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 09:29

ik koop de oliebollen bij mijn zwager

hij is bakker

vroeger altijd van mijn vader Hij is bakker maar met pensioen

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 10:38
Ieke, ik vind het ook verschrikkelijk om te doen, en vind het ook zo stinken. Het zit dan zelfs in de gordijnen e.d
Maar ik vind ze wel heeeeeeeeeeeel lekker hoor.
Bak liever taart, appelflappen enzo. Daar ga ik dus zo mee beginnen.
En ik ga ook nog broodjes enbrood bakken.
Soep moet ik ook nog maken. Morgen komen er vrienden van Anthony en die willen elk jaar op oudjaarsdag allemaal eigengemaakte tomaten/groentensoep van Anthony z'n ma hahahahah
Ik haak nooit af!

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 11:15
Nou dames ik heb DE oplossing! Ik heb een heel klein huisje en was die frituurlucht zo zat. Misselijk werd je inderdaad als je de kamer in liep of de gordijnen opende/sloot...
De frituur verhuisde naar de schuur, eigenlijk om "schoon om niet meer te gebruiken" in een kast te zetten. Maar ik heb bij de deur een stopcontact en ik had een klein tafeltje vanuit de tuin over. Hoppa frituur gevuld, op dat tafeltje gezet en als ik nu wil frituren zet ik de boel in de tuin en na afloop weer in de schuur. Ik een schoon huis en lekker gegeten
Mag het regenen? Dan staat het in de schuur met de deur open
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 11:16
ow ja... oliebollen zelf bakken dit jaar zit er niet in, hopelijk dat er wel wat op tafel komt te staan want ze zijn wel super lekker 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 11:49
Oliebollen heb ik nog nooit gebakken en het ziet er niet naar uit dat dat ooit zal gebeuren. We zijn met z'n tweeën en bovengenoemde geuren en vooral rondwarende vetten in je huis, zit ik niet echt op te wachten. Dus: wij halen ze lekker bij de oliebollenkraam hier in een winkelcentrum. Ze smaken geweldig!!!

Misschien dat ik ook nog een vlaaibodem bak om appel- of pruimencompote die ik afgelopen zomer uit eigen tuin geoogst heb, op te verwerken.    
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 12:56
Oliebollen kopen wij meestal bij de bakker, zelf heb ik ze nog nooit gemaakt. En appelflappen bakt mijn schoonvader van 80 altijd in zeer grote hoeveelheden, hoewel ze heerlijk zijn krijgen wij ze nooit op.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 13:16
Normaal zou ik wel bakken, maar mijn neus zit verstopt en loopt, ik blijf zakdoeken aanslepen, mijn ogen tranen en ik hoest de longen uit mijn lijf.  Dus dit jaar moeten we het doen met de bollen van de Lidl. Die zijn ook heel lekker, maar zelfgebakken smaken ze toch veel lekkerder. En het hoort voor mij zo bij Oud en nieuw...
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 13:18
Ik mag even geen oliebollen meer zien, we hebben er vanmorgen ruim
1000 gebakken, er waren 850 stuks op bestelling maar zoals wel vaker
gebeurt kwamen de mensen op de geur af en zijn ze allemaal verkocht,
we hadden er 2 over, 1 voor mijn man en 1 voormij.
Gelukkig bakken we in de keuken van het zorgcenrum in een grote
frituurbak die we speciaal voor de markt en deze dag gekocht hebben,
de mensen in het zorgcentrum zijn blij met de oliebollen en met het
opgehaalde geld kunnen we weer iets extra's doen voor hun.
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 13:39

van mijn moeder heb ik een andere traditie dan oliebollen en appelflappen meegekregen.

WAFELS.

speciaal recept dat ik alleen met oudjaar maak, ben al de hele dag bezig en het einde van mijn kom beslag is nog niet in zicht.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 14:19
Oliebollen doe ik hier in huis bijna niemand een plezier mee, ja, mijn dochter eet er 1 of 2, maar mijn man, zoon en ik zijn er niet zo van. Dus als ik al oliebollen in huis heb, zijn ze van de bakker of de supermarkt. Appelflappen of zo worden hier wel gegeten, maar ook zo weinig dat ik daar geen frituurpan voor ga aanzetten. Dus ook die worden kant en klaar gekocht. We frituren wel eens hoor, patat met een kroketje, maar dan inderdaad buiten onder de carport of in de tuin bij heel mooi weer. Geen gestink in huis
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 14:55
Nou ik ben klaar. Ongeveer 30 kleine appel flapjes , 10 bananen . En
nog 30 kleine knakworsten in een jasje
Back to Top
sjaak View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 587
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sjaak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 15:50
Oliebollen en appelflappen zijn net klaar.Bak al jaren in de schuur met terrasverwarming(ideaal).Volgens de familie zijn ze heerlijk ik proef ze zelf morgen pas.
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 16:19
Vond net nog knakworsten en had nog 8 velletjes bladerdeeg. Zitten nu
dus in de oven.
Jongste vind dat prachtig om te doen. En lekker.
De oudste eet allen de appelflap .
Vind het leuk om te doen echt zo leuk om die koppels van mijn kies
toezien als je toverpoeder door de appel roert. Want door dat poeder is
het ineens een taartje. Wat kaneel al niet kan doen hè!!!

Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 16:33
heb gisteren een pak oliebollen deeg gemaakt en gebakken en een pak deeg omgetovert tot appelflapjes van die ouderwetse met een gat in het midden wordt smullen morgen als ze het halen Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
Joyce38 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce38 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 16:50
Morgen gaan we bakken, alleen oliebollen in de schuur. Nog nooit gedaan, dus ben benieuwd. Want als ik het beslag binnen laat rijzen en er dan mee naar buiten gaat, kan er dan iets mee gebeuren of kan dat temperatuurverschil wel?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns