Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Oliebollen

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 18:27

Ikj heb vanmiddag (hier komt het)

37 oliebollen

44 rozijnenbollen

24 ananasbollen

gebakken.mmmmm heerlijk.

de eerste zijn al weel op.

Ik heb minder gebakken dan andere jaren want ik hield altijd over.

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 18:52
Ooo heerlijk
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 19:06

ik heb vandaag de hele dag staan bakken  met mijn broer met als resultaat 300 appelbeignets en iets van 60 oliebollen.

Wordt verdeeld over drie gezinnen ( en visite ;-) )

Moet zeggen dat ik er weer helemaal klaar mee ben voor een jaar en ik stink....

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 19:16

Morgenvroeg ga ik oliebollen bakken. Ik pleur er tig in de diepvriezer en in februari zit ik er nog heerlijk van te smullen.

Verrukkelijk....!

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 23:02

Goh jaaa.....dan smaken ze ook heerlijk!!!!

Ik heb geen oliebollen gebakken, maar wel andere dingen

30 harde broodjes,

10 krentenbollen,

20 zachte broodjes,

10 worstenbroodjes,

10 saucijzenbroodjes,

1 heel donker volkorenbrood,

een Oud en Nieuwtaart,

en het begin van tomaten/groentensoep.....en die maak ik morgenochtend af.

Oliebollen ga ik bij de kraam halen

Ik haak nooit af!

Back to Top
Nousje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nousje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2011 om 13:41
De eerste oliebollen zijn gebakken...er zullen nog vele volgen;-).
Mijn man staat buiten bij de schuur te bakken, dat is weer smullen vanavond. En zo natuurlijk een warm bolletje ze moeten natuurlijk wel worden gekeurd.

Iedereen een goeie jaarwisseling gewenst!!!!!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2011 om 14:53

Mijn man staat nu oliebollen te bakken!

Traditie is bij ons dat hij en zijn zus bakken en dan gaan we om 5 uur naar mijn schoonouders en eten we als avondeten oliebollen en appelflappen.

Daarna komt er een buffetje met eterijen op tafel en snoepen we de hele avond door

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2011 om 16:37
De mijne stapt nu in de auto om de oliebollen te halen. Daar doen we dan vanavond geen maaltijd bij maar wel veel rauwkost en lekkere soep die over was van het diner vorige week. 
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2012 om 23:36
Lekker toch! En makkelijk. Op oudjaarsdag moet je ook niet te moeilijk doen met het eten vind ik. Oliebollen en appelflappen eten....hahahah en veeeeeeeel oliebollen en appelflappen
Ik haak nooit af!

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 08:37
heb voor het eerst sinds jaren weer gebakken en haal ze NOOIT meer
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 08:39
Oh dan waren die van jou heeeeeeeeel leker volgens mij Corrie
Ik haak nooit af!

Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 09:02
Ze waren weer heerlijk... maar zoals altijd te veel.

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 09:40
Invriezen!!!! Gaat goed hoor 
Ik haak nooit af!

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 10:24
Ik ken een boerenfamilie die op vastenavond (dinsdag voor carnaval) ook oliebollen op tafel heeft. Op 31 december werd die voorraad ook alvast gebakken en ingevroren. Dat gaat inderdaad goed.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 15:11
ik heb er ook ingevroren en voor de buren en mijn vriendin heb ik ook gebakken HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK MMMMMMMMMMMMMMMMM
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Marrens View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marrens Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 15:46
Mijn moeder bakt altijd de oliebollen en appelflappen, ook weer veel te veel natuurlijk. Volgend jaar ga ik ze ook eens proberen in te vriezen. Nu zijn ze in de vuilnisbak belandt 
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 18:10

Mijn vrienden vinden het ook altijd gek dat we op 1 januari met appelbeignets ontbijten

mijn moeder deed dat ook altijd en aangezien ze er nu niet meer is houden broerlief en ik de traditie mooi in stand

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 19:48
in de vuilnisbak is zo wie zo zonde geef ze dan aan de vogels die zijn er stapelgek op weet ik.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Marrens View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marrens Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 20:13

Originally posted by Corrie Corrie wrote:

in de vuilnisbak is zo wie zo zonde geef ze dan aan de vogels die zijn er stapelgek op weet ik.

Natuurlijk heb ik er ook voor de vogels op de schuur gegooid........ maar volgens jaar vries ik ze in voor mezelf

Back to Top
Dopey View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dopey Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 21:59

Ik heb ze ook weer staan bakken, heerlijk!

Tip tegen de stank (voor nu iets te laat, maar voor het einde van dit jaar dan): zet een pan met azijn op het vuur, zachtjes laten koken. Dit vangt de vettigheid ook op. Op tijd aanzetten en als je klaar bent nog eventjes laten staan. Niet er boven gaan hangen, want dat is niet echt fijn 

Werkt ook bij bijvoorbeeld gourmetten en fonduen.

Het enige dat je dan ruikt, is de azijn. En dat is een stuk beter! Vervliegt ook beter, dus als het kan nog even wat luchten. Zelf stink je ook nauwelijks!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns