omslagen breien |
Reageer ![]() |
Autheur | |
JanetSimone ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 31 Mei 2012 Status: Offline Points: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30 Augustus 2013 om 16:03 |
|
|
![]() |
|
JanetSimone ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 31 Mei 2012 Status: Offline Points: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Goedenmiddag,
Ik wil met een vest beginnen maar snap een deel van het patroon niet helemaal. Op de heengaande toer moet ik 2 omslagen maken. Teruggaande toer het volgende: de 1e omslag telkens averecht, de 2e omslag steeds averecht gekruist breien. Wat betekent dit. De 1e omslag insteken van achteren en de 2e zorgen dat de steek gedraaid afgaat? |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
Als je twee omslagen achter elkaar moet maken dan zal je zien dat je in de teruggaande av pen - als dat tenminste het geval is -want je bent wel erg summier _ je eerst omslag gewoon av kunt breien maar je je 2e lus av van achter naar voren stekend moet breien .
Als het anders is moet je het maar laten weten ,maar dan iets duidelijker in je vraagstelling
|
|
![]() |
|
Hai Mutti,
Ik heb het letterlijk overgetypt uit het breiboek. De teruggaande toer de steken breien zoals ze zich voordoen. De omslagen breien zoals ik hier boven heb geschreven. volgens mij brei je de 1e omslag insteken zodat de steek een lus wordt. De 2e omslag breien zodat de steek gekruist wordt Is dit de bedoeling? |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
Sla je twee keer achterelkaar om of brei je er steken tussen zodat je twee omslagen in je totale pen hebt ??
|
|
![]() |
|
ja 2 slagen achterelkaar
|
|
![]() |
|
Als je dan av gaat breien ,brei je de eerste lus gewoon av met aflaten glippen . Dan zal je zien dat er nog een lus overblijft . Die moet je av breien maar het lusje dat het dichtst bij je linker pen zit moet je van achter naar voren oppakken en av breien . Je krijgt dan een verdraaide av steek . Ik denk dat ze dat bedoelen met gekruist . Je kunt het lusje ook oppakken en verdraaid op je linker pen zetten zodat het een steek wordt en dan av breien ,Je kunt het het beste even uitproberen . Als je het doet is het waarschijnlijk duidelijker dan dat ik het zo opschrijf
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Ja, Mutti, ik denk dat het zo ook moet. Heb het ook al geprobeerd en ziet er verder goed uit.
Bedankt hoor. Groet, Janet
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |