Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

omslagen breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: omslagen breien
    Posted: 30 Augustus 2013 om 16:03
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2013 om 16:06
Goedenmiddag,
Ik wil met een vest beginnen maar snap een deel van het patroon niet helemaal.
Op de heengaande toer moet ik 2 omslagen maken.
Teruggaande toer het volgende: de 1e omslag telkens averecht, de 2e omslag steeds averecht gekruist breien.

Wat betekent dit. De 1e omslag insteken van achteren en de 2e zorgen dat de steek gedraaid afgaat?

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2013 om 16:58
Als je twee omslagen achter elkaar moet maken dan zal  je zien dat je in de teruggaande av pen - als dat tenminste het geval is -want je bent wel erg summier _ je eerst omslag gewoon av kunt breien maar je je 2e lus av van achter naar voren stekend moet breien .

Als het anders is moet je het maar laten weten ,maar dan iets duidelijker in je vraagstelling
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2013 om 17:48
Hai Mutti,
Ik heb het letterlijk overgetypt uit het breiboek.
De teruggaande toer de steken breien zoals ze zich voordoen. De omslagen breien zoals ik hier boven heb
geschreven.
volgens mij brei je de 1e omslag insteken zodat de steek een lus wordt.
De 2e omslag breien zodat de steek gekruist wordt
Is dit de bedoeling?

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2013 om 17:55
Sla je twee keer achterelkaar om of brei je er steken tussen zodat je twee omslagen in je totale pen hebt ??
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2013 om 18:17
ja 2 slagen achterelkaar
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2013 om 18:29
Als je dan av gaat breien ,brei je de eerste lus gewoon av met aflaten glippen . Dan zal je zien dat er nog een lus overblijft . Die moet je av breien maar het lusje dat het dichtst bij je linker pen zit moet je van achter naar voren oppakken en av breien . Je krijgt dan een verdraaide av steek . Ik denk dat ze dat bedoelen met gekruist . Je kunt het lusje ook oppakken en verdraaid op je linker pen zetten zodat het een steek wordt en dan av breien ,Je kunt het het beste even uitproberen . Als je het doet is het waarschijnlijk duidelijker dan dat ik het zo opschrijf
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2013 om 18:31
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2013 om 18:32
Ja, Mutti, ik denk dat het zo ook moet. Heb het ook al geprobeerd en ziet er verder goed uit.
Bedankt hoor.
Groet, Janet
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns