Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Onderdraad komt niet omhoog en bovendraad slaat o

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
heavyduty View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 September 2020
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer heavyduty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Onderdraad komt niet omhoog en bovendraad slaat o
    Posted: 14 September 2020 om 19:24

Onderdraad word niet opgehaald ! Bovendraad word wel gepakt maar komt vast te zitten in en rond spoelhuis .
Dit probleem heb / krijg ik dus met het ophalen van de onderdraad. Onderdraad komt ook niet omhoog . Ondanks hoe het er cosmetisch uitziet valt het wel mee . Ik heb wel eens machines gehad die er veel slechter uitzagen na jaren stilstand. En die werkten 100% na een smeer beurt .
Spoeltje is 3.5 cm doorsnee .
Machine staat nog even in schuurtje , maar een foto zegt toch ook vanuit daar al iets meer omtrent model

[IMG]http://[/IMG]

[IMG]http://[/IMG]
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2020 om 22:53
mooi hoor! en wat leuk dat je daar zo'n schik in hebt! ik kan me er wel iets bij voorstellen Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2020 om 10:10
Ik kreeg bij mijn huwelijk een portable Lewenstein van mijn schoonmoeder. Ze had jaren bij Lewenstein gewerkt en kreeg deze met korting. Ik had aldoor hetzelfde probleem met de onderdraad en soms zat er een enorm soort knoopwerk onderin hetr spoelhuis. Volgens mijn schoonmoeder lag het aan mijn geringe ervaring. Maar mijn man had al nooit begrepen, waarom ze mij geen Bernina had gegeven, de Ferrari onder de naaimachines, en kocht uiteindelijk zelf één van de eerste elektronische. We ruilden de Lewenstein in en toen we de Bernina kwamen halen, vertelde de eigenaar van de zaak, dat er een braampje aan het spoelhuis had gezeten. Hij bood zelfs aan, om de gerepareerde machine om te ruilen en het geld te retourneren. "Mooi niet" zeiden man en ik tegelijkertijd. Ik ben nog steeds heel tevreden met mijn Bernina.

Dus misschien zit er ergens een braampje in jouw machine.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
heavyduty View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 September 2020
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer heavyduty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2020 om 10:39
Heel erg bedankt voor deze tip . Gezien er door jaren stilstand toch een vorm van aanslag op de mechanisme delen is gekomen zou dat idd kunnen zijn . Alhoewel ik machine's gehad heb die echt roestig waren en functioneerden . Maar dat is natuurlijk ook een dosis geluk en net even anders dan verwacht .
Ik ga het voorzichtig proberen te reinigen .
Back to Top
heavyduty View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 September 2020
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer heavyduty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2020 om 10:42
@carolina2 Ik heb niets met dat karakterloze moderne spul ( Sad but thru ) . Ook al geniet dat voordelen voor en binnen een bepaalde groep gebruikers .

Deze oudjes hebben uitstraling .    
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2020 om 18:21
ik voel me in positieve zin aangesproken Smile
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 10:56
Ik snap het ook. Maar 1 van de eerste dingen, die ik met machines doe (ik heb dan breimachines) is na voorzichtig proberen of het werkt 
is toch echt poetsen . . . wel voorzichtig natuurlijk
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.470 seconden.
Lang Yarns